PDA

View Full Version : EB bonusreise i biz har blitt til eco extra?


espeno
15-05-2010, 09:38
Booket en bonus reise OSL-CPH-(GOT)-OSL i business, alt fint. Så når jeg sjekker inn ser jeg at det står klasse Y "Economy extra" på BP.

Hva er poenget med å booke bonusreise i en klasse om du ikke kommer i den klassen allikevel? Det er jo forsåvidt ikke noe big deal, men når du ikke har rett farge på kortet gir jo businessbillett deg tilgang til lounge i det minste.

Hickok
15-05-2010, 09:43
SAS har ikke biz-klasse på intraskandinavisk. Derfor får du Y på BP. De selger likevel buisnessbilletter, der du får ta med mer bagasje, tilgang på lounge etc., men klassen finnes ikke ombord.

espeno
15-05-2010, 09:45
Takk for kjapt svar. Det var en smule forvirrende bare, jeg visste jo at de fysisk ikke har noe C klasse ombord, men tenkte i mitt simple sinn at det ville stå "rett" klasse på BP :)

Hickok
15-05-2010, 09:50
Sitter med mitt BP fra BGO-CPH legget på min siste reise til Russland, og der står det klasse Y med en liten D bak. Under står det Economy Extra. D er biz. I ditt tilfelle står det vel en liten I baken den store Y'en?

espeno
15-05-2010, 10:38
Ja, du har naturligvis rett. Det er kun i PDF boardingpasset at det bare står Y, når automaten spyttet ut ett så sto det Y med liten I.