View Full Version : Fant et gammelt bilde
Scooter01
14-05-2010, 00:43
Jeg har ikke lastet inn bilder til dette forumet tidligere, så her er mitt første forsøk
http://i44.tinypic.com/syl8qg.jpg
Dette er et scan av et bilde jeg fant i et gammelt, fuktig album på balkongen.
Håper at jeg snart finner negativene, -flere skoesker.
Bildet er antageligvis tatt på sensommeren 1967 og viser Aeroflot's Mi-6 CCCP-06174 og halen til en C-124 51-5211
Scooter01
PS. -Ser ut til at jeg må lære meg litt mer om scanning, størelser etc....
:up: Veldig interessant og fint bilde!!!
Det gjør ingen ting at bildene er så store - syns jeg i alle fall! Vi gleder oss til å se flere!
Steinar
http://www.seabee.info
Concorde
14-05-2010, 09:38
Fantastisk flott bilde!! Tusen takk og jeg gleder meg til resten.
FBU 4EVER
14-05-2010, 12:41
Flott bilde!
Mener helikopteret var på demonstrasjon, og da må det ha vært tatt før 19/4-67, ettersom jeg så helikopeteret fra verandaen i Micheletsvei. Senere på dagen dro faren min og jeg bort og tok det i nærmere øyesyn. Digert!
Vi flyttet til Billingstad 19/4-67.
Det var vel ogå et helikopter som nødlandet, når det var husker jeg ikke. Husker vi gikk fra Oksenøyveien, igjennom et hull i gjerdet, og over til helikopteret uten å bli stoppet! Dette var spennende for oss 'småtråkkene'.
Fellowship
14-05-2010, 23:48
Kjempe spennende bilde!
Mil 6, var det et stå stort helikopter som nødlandet da, Odd?
Må dessverre innrømme at denne hendelsen har jeg ikke fått med meg.
Morsmt å se både det russiske helikopteret og halen på USAF C-124 Globemaster II
Tro hvilken Dak som står i bakgrunnen, hvis det er 1967 er jo Polaris en het kandidat
Det var vel ogå et helikopter som nødlandet, når det var husker jeg ikke. Husker vi gikk fra Oksenøyveien, igjennom et hull i gjerdet, og over til helikopteret uten å bli stoppet! Dette var spennende for oss 'småtråkkene'.
Må korrigere meg selv her:
MIL6 var på Fornebu i september 1966
MIL8 som nødlandet var på Fornebu i november 1969
Takk til Fellowship og OEL