PDA

View Full Version : Får vel gi en teaser.....


LN-FHU
13-05-2010, 14:57
Frankfurt er en snill flyplass....:) de henter deg ved flyet der...
http://i778.photobucket.com/albums/yy66/ln-fhu/Business%20og%20First%20Class%20med%20LH%20og%20OZ/Transporttilterminalen.jpg

Tommy777
13-05-2010, 14:59
Very cool.. De har mange Panamera i Frankfurt for tiden. Saa 8 parkert ved F terminalen da jeg var der forrige uke

BSSW
13-05-2010, 15:03
Jeg vil også bli hentet ved flyet på lørdag.....
:cry:

Ser ikke ut til at du lider i hvert fall ;)

Ha fortsatt fin tur Frode ;)

Blackhawk
13-05-2010, 15:14
Herlig! Så mange av denne typen der nede sist ja, i tillegg
til x antall S-klasse (av nyeste type) - i tillegg til VW Phaeton.

Tommy777
13-05-2010, 15:21
Herlig! Så mange av denne typen der nede sist ja, i tillegg
til x antall S-klasse (av nyeste type) - i tillegg til VW Phaeton.

Phaeton?? Den har jeg aldri sett der. Hadde blitt voldsomt skuffet dersom en folkevogn hadde henta meg :p

LN-FHU
13-05-2010, 15:58
Phaeton?? Den har jeg aldri sett der. Hadde blitt voldsomt skuffet dersom en folkevogn hadde henta meg :p

Ikke jeg....;);) Nå har jeg forøvrig kjørt en w12 Phaethon selv....og det er nok ikke noe folkevogn nei.....:)

Happyflyer
13-05-2010, 17:30
Nydelig bil. Legg forøvrig merke til reg.nr. Tilfeldig?

Concorde
14-05-2010, 00:14
Naboen min kjøpte en Panamera for en stund siden og jeg klarer nesten å sykle forbi den i Nesøyveien når det er kø.

Blackhawk
14-05-2010, 02:29
Ikke et vondt ord om verken Porsche, S-klasse, osv.
men VW Phaeton er noe helt for seg selv ja. Når man
leser hvilke sinnsyke kriterier (med STOR "S") som er lagt
til grunn for denne bilen, kan man ikke bli annet enn imponert.
Hver bil er i tillegg håndlaget, les selv:


Hvor skal man starte?

Man kan skrive en hel bok om denne bilen. I den boken måtte man ha skrevet et kapittel om hver av detaljene i bilen.

Phaeton er vw’s svar på bla bmw 7 serie og mercedes s klasse.

Phaeton ble levert i flere forskjellige typer. I både forhjul og firehjulstrekk med motorer i fra 3,2 V6 til 5,0 tdi med 5 seter. Men toppmodellen var en 4 seters limo med firehjulstrekk fra Audi og en 6,0 liters W12 motor på 420hk.

Det er akkurat denne toppmodellen du kan sikre deg her.

Mange mener at det er akkurat denne toppmodellen med 6,0 liters W12 motor og 4 seter som er en ordentlig Phaeton.

Det er ikke mange Phaeton i Norge. Grunnen er nok prisene og ikke minst avgiftene.

Denne bilen kostet ny nesten 2 millioner med utstyr. I dag vil det koste ca 900.000,- å ta inn en lik bil til Norge.

Historien bak Phaeton: Det er flere historier bak hvorfor Phaeton så dagen lys.

- Volkswagen-sjef Bernd Pitschesrieder sa da han presenterte Phaeton for pressen i Genève at de trenger denne bilen for å vise at de ligger i front med hensyn til teknologiutvikling.

- En annen historie forteller at tidligere Volkswagen-boss Ferdinand Piëch ble virkelig forbannet da han tidlig på 1990-tallet fikk greie på at Mercedes-Benz planla sin A-klasse. Inntil da hadde den tyske bilindustrien hatt en stilltiende avtale om at de ulike fabrikantene dekket ulike segmenter. Skulle Mercedes-Benz inn i massemarkedet, så skulle Volkswagen inn i prestisjeklassen.

Den tredje historien som mest sannsynlig også er den riktige forteller at da Volkswagen-sjef Ferdinand Piëch skulle gi seg ville han gjøre det med et smell. Han ville bygge den beste bilen noen gang.

Det sies at Ferdinand Piëch samlet 15 av sine beste ingeniører og la 10 krav på bordet som bilen måtte oppfylle. Etter å ha gått gjennom de 10 kravene stod halvparten av ingeniørene opp og gikk. De sa at det var umulig for en bil å oppfylle de kravene.

Volkswagen har aldri gått ut med de 10 kravene.

De sier at det er hemmelig. Men bare for å vise hva denne bilen kan gjøre har de gått ut med noen av kravene som ble stilt av Piëch.

Et av de kravene fra Piëch var at Phaeton skulle kunne kjøres en hel dag i 300 km/t med en utetemperatur på 50 grader, og selv under de forholdene skulle klimaanlegget i bilen kunne klare å holde innetemperaturen i bilen på 22 grader uavbrutt.

En annen ting som Piëch insisterte på var panseret. Ja de leste riktig panseret. Han insisterte på at panseret på Phaeton skulle være helt rolig uten noen som helst slags vibrasjon helt opp til 306 km/t.

Motoren i Phaeton W12 er som alt annet på denne bilen en egen kapittel. Kraftverket på 6,0 liter yter hele 420 hk og 550 Nm.

I praksis består denne motoren av to 3,0 liters V6 motorer som er satt sammen. Derfor W12. Denne ingeniørkunsten gjør at den store limoen på over 2200kg klarer 0-100 km/t på ca. 6 sekunder. 6,1 sekunder for å være eksakt. ( 0-100 km/t på 6,1 sekunder er oppgitt av VW, men den har blitt målt til å klare denne bragden på 5,5 sekunder av motorjournalister!)

Kan også ta med klimaanlegget på denne bilen.

Noe av det denne klarer er jo allerede sagt. Kan vel også nevne at den skal også kunne holde bilen duggfri. Still inn klimaen riktig og det skal være umulig å få dugg på rutene. Der er også elektriske lokk som dekker for blåseventilene i ansiktshøyde, hvis man vil det. De fungere da nesten som varmeradiatorer. Altså er det nesten som om bilen er utstyrt med sentralvarme.

Seteløsningen på denne bilen er også noe å få med seg.

Dette er som sagt den dyreste varianten med kun 4 seter. Man har 4 enkle seter i bilen. Baksetene og systemet rundt dem er noe man bare kan drømme om i en ”vanlig” bil.

Ikke bare er det elektrisk innstilling med memory på baksetene, det er også massasje i setene, vifter i setene for luftventilering med kjøleregulering og så klart varmefunksjon med varmejustering.

I konsollen mellom setene er det holdere for glass og en egen klimatronic display for baksetene.

For å komplettere komforten i baksetene er det blitt innfelt tv skjermer fra Pioneer i nakkeputene som er koblet til en Pioneer dvd skifter.

I konsollen er det også blitt satt inn en lyd styreenhet med øretelefoner så de i baksetene kan nyte sin film uten å plage de foran.

Kan vel også nevne at det er vektsensorer i baksetene som gjør at nakkeputene bak går opp når noen setter seg i bilen. Uansett hvordan sete er stilt inn vil den gå tilbake til normal posisjon når noen åpner døra for å gå ut.



Understellet på bilen er en annen viktig del. Ikke bare er det mulig å stille høyden på bilen det er også elektriske støtdempere som har 4 forskjellige innstillinger. Alt fra sport som gjør bilen hard til komfort for de lange turene.

Man kan heve eller senke bilen gjennom infotainment systemet. Men når bilens hastighet overstiger vil den automatisk senke karosseri for mindre luftmotstand og bedre veigrep.

De forsetene som du finner i denne Phaetonen er noe av det beste som har blitt satt inn i en bil. Sportsseter i sortskinn. De har elektrisk justering med memory, luftventilasjon, massasje og ikke minste varmefunksjon med varmejustering.

Sjåførsete kan skilte med 18 forskjellige justeringsmåter. Dette gir flere hundre forskjellige justeringsmuligheter. Man finner flere knapper på sete i denne bilen enn man gjør på dashbordet til en vanlig bil.

Da kan det nevnes at knappene for justering av luftventilering og varme ikke er på sete.

Man finner seg fort til rette her og uansett hvor kresen man er, finner man en stilling som man kan slappe av i.

Sikkelige bremser er et krav på en sånn bil. Phaeton er utstyrt med 14,1 toms ventilert skiver foran og 12,25 ventilerte skiver bak.

Målinger utført av motorjournalister har vist at de kraftige bremsene klarer å stoppe bilen fra 113 km/t til 0 km/t på respektable 52 meter.



De som har kjørt eller sittet i en Bentley Continental GT vil kjenne seg igjen i denne. Grunnen til det er veldig enkel. Bentley Continental GT og Flyingspur er bygget på en Phaeton W12. De er veldig like.

Det blir sagt at de bilene har mer til felles enn en golf og bora.

Selv motoren er den samme i Bentleyen. Forskjellen er at i Bentley har den fått turbo.



Topphastigheten til Phaeton W12 er elektrisk begrenset til 250 km/t, men det er langt unna det bilen klarer.

En Phaeton W12 uten fartssperre kan klare utrolige 324 km/t!



Som sagt så kan man skrive en hel bok om denne bilen som allerede begynner å få samlerobjekt status.



Har selv målt bilens forbruk til 1,03 l/mil på langkjøring. Noe som er utrolig bra tatt denne bilen i betraktning. Faktisk så sies det at en Phaeton med V8 motor bruker mer bensin enn en med W12. Grunnet hvordan motoren må jobbe for å dra bilen.



Bilen leveres med 18” alufelger på både sommer og vinterhjul.

20.04.2009 Ble det innkjøpt helt nye 22" hjul til bilen. Disse kan eventuelt medfølge mot tillegg i prisen.

Dvd skifteren fra Pioneer er også koblet til den orginale tven foran.



Lekker i de riktige fargene sort metalic med sort skinninteriør.

En utrolig lekker og eksklusiv bil som så absolutt må besiktiges og oppleves!



Den eneste W12 Phaeton i Norge? Denne har vært brukt som Møllers skrytebil.

(NB! Dette er min private bil og selges da også av meg privat. Denne bilen selges ikke av/gjennom Sofienberg bilsenter!)



Behjelpelig med finans og forsikring.



Innbytte vurderes.

Div linker til tester om bilen:

Top Gear:

http://www.youtube.com/watch?v=KmGNRMOpg7E



Autofil:

http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/3032

(Legg merke til at bilen i autofil testen er den faktiske bilen som selges her: DK 49649)



Autofil på fabrikkbesøk i ”Phaeton”fabrikken:

http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/38369



To reklamefilmer om Phaeton:

http://www.youtube.com/watch?v=-f_fwTQyUbg&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=q_sQsucSKX4



Sjefsredaktøren i Roadfly skrev en reportasje om Phaeton W12:

http://www.roadfly.com/magazine/16/vw_phaeton.1.html



En av flere VW Phaeton til salgs i Norge:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=17036275

Artikkel på DinSide om VW Phaeton:
http://www.dinside.no/840884/volkswagen-for-overklassen
(se linkene nederst i diskusjonen på siden ovenfor, etter du
har lest artikkelen og sett på bildene. Så kan du se hvor
"grisebillig" du kan få denne rå bilen i Sverige, helt utrolig..)

Robin882
14-05-2010, 03:51
Sykt nice å bli hentet i Panamera! :)

VW Feiten er en rå bil, og ja slik som Blackhawk viser her, så er det en helt sinnsyk bil! Husker selv da jeg så den på Top Gear :) Jeremy var imponert!

Bizflyer
14-05-2010, 10:33
Er jeg havnet på et bil-forum her nå, eller??

BF:rolleyes:

Desk pilot
14-05-2010, 11:30
Ikke bare bilforum, men et bilforum dedikert til ulike varianter av folkevogner. :cool2

Tommy777
14-05-2010, 12:38
Uansett hvordan du forsoeker aa sminke opp Phaeton er det og vil alltid vaere en folkevogn. Kan vaere verdens beste bil aa kjoere etc, men igjen, det er en folkevogn. Kjempefiasko i verdens viktigste bilmarked, aa betale slike penger for en folkevogn er galskap. Slike penger skal betale status og det har slett ikke VW, det er derfor VAG har Audi

Bizflyer
14-05-2010, 12:49
Audi:4 nuller i grillen og en bak rattet!! :lol:


BF:cool2

sail4fun
14-05-2010, 13:20
Egen erfaring tilsier at kvaliteten på VW er vesentlig høyere enn Audi (Grunnlag 3 Audi, 7 VW)

SudCaravelle
14-05-2010, 14:00
Uansett hvordan du forsoeker aa sminke opp Phaeton er det og vil alltid vaere en folkevogn. Kan vaere verdens beste bil aa kjoere etc, men igjen, det er en folkevogn. Kjempefiasko i verdens viktigste bilmarked, aa betale slike penger for en folkevogn er galskap. Slike penger skal betale status og det har slett ikke VW, det er derfor VAG har Audi

Litt enig med deg der, Phateon kommer alltid til å være en VW, men det kommer alltid AUDI til å være også..

Men MÅTTE jeg velge VAG så hadde jeg uten tvil tatt Phateon - det er tegn på god selvtillit når du blar opp godt over millionen for en bil og du driter i logoen.

AirbusTrond
14-05-2010, 14:04
Noen med litt for stor selvtillit også:

http://jalopnik.com/5062465/austrian-politician-jorg-haider-killed-in-phaeton-crash-driving-twice-speed-limit