PDA

View Full Version : AF med A380 LHR-CDG


sail4fun
13-05-2010, 14:32
Air France is to go ahead with deploying its Airbus A380 aircraft on the Paris-London sector, in order to avoid parking the aircraft unused for long periods in France.

The carrier's summer schedule shows that its daily AF995 service from Johannesburg arrives in Paris Charles de Gaulle at 06:05, but does not depart again as AF990 until 23:20.



http://www.flightglobal.com/articles/2010/05/13/341923/air-france-london-a380-flight-stops-jet-sitting-idle-in.html

Discus
13-05-2010, 15:07
Har AF kapasitets/slot-problemer på LHR? Det hørtes ut som en dyr løsning, men de har vel regnet på det.

haavig
13-05-2010, 15:17
Dette er vel mye heller flighter for å trene crew på den nye store fulglen!

Discus
13-05-2010, 15:34
Dette er vel mye heller flighter for å trene crew på den nye store fulglen!

Øffkørs.....:headbang

Bizflyer
13-05-2010, 16:04
En billig måte å få prøvd 380 på da!
Lurer på om de selger First class på den ruta??

BF:cool2

LN-MOW
13-05-2010, 16:27
Nei - kun business og økonomi.

Someone
13-05-2010, 16:44
Sender ikke også AF noen ATR til LHR iblant også for å opprettholde slots?

Tommy777
13-05-2010, 17:07
2 daglige med ATR, ja... Hoeres merkelig ut med 380. Kikket den 7 juli naar jeg skal til Dublin fra CDG, men det er ikke lastet inn i systemet enda. Staar oppfoert som A321

B767
13-05-2010, 18:34
A380 må bli brukt mest mulig... så derfor tar de i bruk av flyet og fly ruten London-Paris før flyet tilbake til ruten til Johannesburg senere på kvelden...

SpotOn
13-05-2010, 18:46
Hvor mange A380-kompatible oppstillingsplasser har LHR da? Nå klarer de vel en stk. ekstra fra AF, men sånn rent hypotetisk kan vel fort bli fullt om det ryr inn A380 på "sommerjobb" fra rundtomkring.

SQ 777
15-05-2010, 15:17
Naa er det ogsaa VG sak...

Blackhawk
15-05-2010, 16:11
Ja som SQ777 nevner, så har denne "nyheten" også kommet
til VG (med svært bilde av en A388 øverst i artikkelen):

"Verdens største fly, skal ha verdens største sommerjobb":
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10006315

Basse-HAU
16-05-2010, 14:18
Vil ikke disse korte turene belaste dekk og understell mye kontra kost/inntjening, selv om det sikkert ikke er så mye vekt på disse flightene iforhold til longhaul.
Mener JAL :crowded har fått spesialbygd understell/forsterket det på noen av sine 747 som brukes på kortdistanse, om jeg ikke tar helt feil. :8:

Hickok
16-05-2010, 14:56
Disse turene er vel kun startet opp for å få trent opp crew til det kommer inn nye A380 i flåten.