PDA

View Full Version : Noen selskaper som tilbyr oppgradering ?


TigerBlack
12-05-2010, 17:50
Sitter å ser på en tur til Los Angeles eller San Fransisco til høsten.

Ser at prisene på fastplass igrunn ikke er alt for skremmende i økonomiklasse,men så er det med plass.. de aller fleste selskapene idag er.. pardon my french, j*vlig trangt mellom setene og jeg er LANG i beina og ikke akkurat noe sylfide.. Så ser jeg på Virgin Atlantic som kan oppgradere med 3 ekstra tommer beinplass mot 30GBP, dette er for meg svært intresant,men aberet her er at det ikke kan gjøres før innsjekk og da på "first come,first serve" basis.

Så da lurer jeg litt på om noen vet om selskaper som flyr over dammen med noe av samme opplegget,som nødvendigvis ikke koster sjorta og kan bestilles ved bilettbestiling.Det behøver ikkenødvendigvis være helt til California , ett stopp på veien i statene er helt ok for min del, bare det er mulig å oppgradere lang-delen.

K3nn7
12-05-2010, 18:44
Nå vet ikke jeg hva budsjettet ditt er for flybilettene, men med BA kan du jo fly World Traveller Plus til SFO i høst for rundt elleve og en halv høvdinger.

Trent600
12-05-2010, 18:57
Hos British Airways kan du ved å betale en lignende sum velge sete på forhånd (og seter med plass finner du jo på Seatguru eller Seat plans http://www.seatplans.com/airlines/british-airways/seatplans

Burde husket detaljene helt nøyaktig da det kun er 14 dager siden jeg selv gjorde dette, men med et lite forbehold om at jeg husker noe feil: Ved booking av billetten til New York (ca to måneder siden) kunne jeg ikke bestille og betale for bulkhead , disse var sperret. Tre dager før avgang var de sluppet løs (så dette fordrer da at ingen barnefamilier(?) har reservert absolutt alle) og da kunne de bestilles, noe jeg gjorde.

Til hjemturen jeg hadde nå på mandag fra Boston gadd jeg ikke å forhåndsbetale, men når jeg sjekket inn 24 timer før avgang var kun ett av de setene som var merket som grønne hos Seatguru tatt. Dette samme opplevde en kollega som fløy hjem en dag før fra New York.

Flyene var for øvrig smekkfulle begge veier (i økonomi).

Discus
12-05-2010, 19:00
CO, KL og AF har vel også noe økonomiseter "med fordeler" som kan kjøpes?

Martin
12-05-2010, 19:07
CO tar ekstra betalt for bulkhead og Exit-row på 757'ern til EWR, men vanlige statusløse kan ikke kjøpe de før innsjekk åpner 24 timer før avgang.

JoeW
12-05-2010, 19:12
CO, KL og AF har vel også noe økonomiseter "med fordeler" som kan kjøpes?

KL selger setene med ekstra benplass ved web-checkin 30 timer før, eller på automatene på flyplassen. Gold/Platinum kan velge disse setene free of charge.

TigerBlack
12-05-2010, 19:34
Det ser ut som alle tre av CO, KL og AF har dette.

KL er de eneste jeg kan se som har mulighet for forhåndsbestilling av premium seat, herligheten koster 70euro (550 kr) pr vei og gir minmum 35" pitch. Bestilling kan gjøres fra 90 dager før avreise og opp til innsjekk.. *notere meg dette bilettprisen på 5010 kr var heller på ingen måte avskrekkende..*

-sakset fra KLM sin info side-

You can easily arrange your seat in the Economy Comfort zone on all intercontinental flights operated by KLM:
• Via ‘Manage my Booking*’, from 90 days until 48 hours before departure
• When checking in online**, from 30 hours until 1 hour before departure (from 24 hours until 1 hour for flights to the United States)
• By calling the Air France KLM Sales and Service Centres, from 90 days until 48 hours before departure
• At one of our Air France KLM ticket offices (not available at Amsterdam Airport Schiphol)
• At one of our self-service check-in or transfer machines at Amsterdam Airport Schiphol. (Soon available at other airports). At other airports, please visit the check-in desk.

Molinari
12-05-2010, 20:25
Hva med Air New Zealand LON-LAX for 8500 i Premium Economy?? Kast på en SK/BA billett på toppen og det er allikevel ganske rimelig.....

TigerBlack
12-05-2010, 21:32
Det er jo absolutt ikke halvgæli, den vil det jo også være ett tonn med bonuspoeng på

Tommy777
13-05-2010, 02:48
Hos United Airlines kan du kjoepe ekstra benplass ved bestilling i Economy Plus