PDA

View Full Version : Rygge-avtale snart klar for signering av partene ..

Herlov
29-06-2005, 18:52
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/4864328.html

Moro! :up:

HMWK
29-06-2005, 18:58
Det økonomiske spørsmålet er gjerne det viktigste. Fortsatt lenge til vi ser sivile fly på RSL!

Herlov
29-06-2005, 19:04
He-he! Ja, du får leve i håpet, HWMK .. ;)

I løpet av 2006 bør vel være et realistisk mål nå.

Fly high
29-06-2005, 20:35
Utsagnet "Det gjenstår noen detaljer ..." har vært brukt i atskillige måneder nå. Og om man evt. kommer fram til en avtale, skal investorer inviteres til å pløye inn kronasje. Det eneste som har skjedd på den fronten, er vel at potensielle investorer har trukket seg ut?

LN-KOG
29-06-2005, 20:41
Jeg våger en påstand som jeg regner med å bli skutt ned for: Dette er et luftslott som en og annen lokalpolitiker får våte drømmer av. Det minner meg veldig om et par flystriper i Trøndelag - en ved havet og en på fjellet som ingen gidder å fly fra for det er for kort til en ordentlig flyplass.

Rygges største fiende er E6 som bringer Raymond & co til Gøteborg og Romerike.

HMWK
30-06-2005, 17:43
Flere som støtter mine meninger om Rygge. Det var uventet. :devot:

Herlov
30-06-2005, 18:27
Jeg vil vel heller si at E6 er Rygges største venn. :)

Med Orkla, Norges største private konsern, som hovedeier har de et meget godt utgangspunkt. Hvorfor i all verden skulle Orkla la det gå så langt hvis de ikke var interessert i en flyplass på Rygge? De leker jo ikke butikk, heller.

(Men jeg skal være enig at det kan være vanskelig å få økonomi i det, hvis de ikke huker tak i en skikkelig aktør, som f eks. Ryanair.)

HMWK
30-06-2005, 21:16
Originally posted by Herlov
Jeg vil vel heller si at E6 er Rygges største venn. :)

Med Orkla, Norges største private konsern, som hovedeier har de et meget godt utgangspunkt. Hvorfor i all verden skulle Orkla la det gå så langt hvis de ikke var interessert i en flyplass på Rygge? De leker jo ikke butikk, heller.

(Men jeg skal være enig at det kan være vanskelig å få økonomi i det, hvis de ikke huker tak i en skikkelig aktør, som f eks. Ryanair.)

Greit at Orkla er med på eiersiden, men du sier selv at de ikke leker butikk. Så sier du at det kan være vanskelig å få økonomi i det. Er ikke det litt selvmotsigelse her Herlov? Orkla er med på grunn å få betalt for det siden? Eller er det en i toppledelsen i Orkla som tilfeldigvis bor i Østfold som er flykikker?
:thumbup

HMWK
02-07-2005, 14:48
Kanskje Østfoldingene burde satse på utbygging av Rakkestad? Det ville blitt spennende saker. Da hadde de ikke hatt Forsvaret i veien!

HMWK
03-08-2005, 18:21
Originally posted by Herlov

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/4864328.html

Moro! :up:

Hva skjer'a. Lenge siden det har vært noe om Rygge nå?

Herlov
03-08-2005, 18:32
Jeg leste for noen dager siden et intervju med han som driver med det her og han ga ingen datoer .. Det er vel bare å smøre seg med tålmodighet. :cool2

HMWK
04-08-2005, 15:49
Så start i 2006 er utelukket?