View Full Version : Rygge-avtale snart klar for signering av partene ..
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/4864328.html
Moro! :up:
Det økonomiske spørsmålet er gjerne det viktigste. Fortsatt lenge til vi ser sivile fly på RSL!
He-he! Ja, du får leve i håpet, HWMK .. ;)
I løpet av 2006 bør vel være et realistisk mål nå.
Fly high
29-06-2005, 20:35
Utsagnet "Det gjenstår noen detaljer ..." har vært brukt i atskillige måneder nå. Og om man evt. kommer fram til en avtale, skal investorer inviteres til å pløye inn kronasje. Det eneste som har skjedd på den fronten, er vel at potensielle investorer har trukket seg ut?
Jeg våger en påstand som jeg regner med å bli skutt ned for: Dette er et luftslott som en og annen lokalpolitiker får våte drømmer av. Det minner meg veldig om et par flystriper i Trøndelag - en ved havet og en på fjellet som ingen gidder å fly fra for det er for kort til en ordentlig flyplass.
Rygges største fiende er E6 som bringer Raymond & co til Gøteborg og Romerike.
Flere som støtter mine meninger om Rygge. Det var uventet. :devot:
Jeg vil vel heller si at E6 er Rygges største venn. :)
Med Orkla, Norges største private konsern, som hovedeier har de et meget godt utgangspunkt. Hvorfor i all verden skulle Orkla la det gå så langt hvis de ikke var interessert i en flyplass på Rygge? De leker jo ikke butikk, heller.
(Men jeg skal være enig at det kan være vanskelig å få økonomi i det, hvis de ikke huker tak i en skikkelig aktør, som f eks. Ryanair.)
Originally posted by Herlov
Jeg vil vel heller si at E6 er Rygges største venn. :)
Med Orkla, Norges største private konsern, som hovedeier har de et meget godt utgangspunkt. Hvorfor i all verden skulle Orkla la det gå så langt hvis de ikke var interessert i en flyplass på Rygge? De leker jo ikke butikk, heller.
(Men jeg skal være enig at det kan være vanskelig å få økonomi i det, hvis de ikke huker tak i en skikkelig aktør, som f eks. Ryanair.)
Greit at Orkla er med på eiersiden, men du sier selv at de ikke leker butikk. Så sier du at det kan være vanskelig å få økonomi i det. Er ikke det litt selvmotsigelse her Herlov? Orkla er med på grunn å få betalt for det siden? Eller er det en i toppledelsen i Orkla som tilfeldigvis bor i Østfold som er flykikker?
:thumbup
Kanskje Østfoldingene burde satse på utbygging av Rakkestad? Det ville blitt spennende saker. Da hadde de ikke hatt Forsvaret i veien!
Originally posted by Herlov
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/4864328.html
Moro! :up:
Hva skjer'a. Lenge siden det har vært noe om Rygge nå?
Jeg leste for noen dager siden et intervju med han som driver med det her og han ga ingen datoer .. Det er vel bare å smøre seg med tålmodighet. :cool2
Så start i 2006 er utelukket?