PDA

View Full Version : West Air Sweden med hærlig takeoff i går kveld


Wiggo Hovde
08-05-2010, 12:27
West Air Sweden løftet seg ca 10 meter over banen omtrent midtvegs i kveld. Holdt høyden i hele banens lenge og drog den så rett til himmels! Vakkert var det ja.

http://www.molde-airport.com/forumbilder/20100507/DSC_0282_1024.jpg

Roxman
08-05-2010, 12:30
Nydelig Bilde!!:)

LN-KRF
08-05-2010, 12:34
At de går på Ground Effekt er morsomt! :)
Var med på klappsete med SE-LPX, der pilote gjorde det samme, var ett tomt fly også, da løfta de bare snuten opp med hjula, å retta opp flyet i ca samme høyde, så gikk vi på Ground Effect under hele banelengden å dro den rett opp..:D Pilotene ropte bare jahooo og lo godt..!

En opplevelse å være med på! :)

Få gjerne se resten av bildene da..:D

ENGM 911
08-05-2010, 16:33
SE-MAI du skjønne milde

sail4fun
08-05-2010, 17:08
Flott bilde, og fin natur bak .

putzmeister
08-05-2010, 17:35
Morsomt med slike overraskelser, meget fint bilde:D

Madman
08-05-2010, 18:24
Vakkert bilde. Fantastiske fjell i bakgrunnen. :)

G-COLE
09-05-2010, 08:16
Dette var eit nydelig bilde ja ! Vakkert !
Fantastisk bilde av eit nydelig fly,- med hjula oppe ennå det er så lavt ! :up:

Wiggo Hovde
09-05-2010, 21:02
Få gjerne se resten av bildene da..:D

Takk for alle tilbakemeldinger. Fikk dessverre ikke tatt noen bilder da skøyt til værs. Gjerde, busker og annet snadder i vegen.

Robin882
10-05-2010, 13:52
Hvorfor letter dem sånn? Er det noe grunn for det, eller er det bare for gøy?

LN-DAG
10-05-2010, 15:22
Nydelig vår bilde ;)
Dette bildet likte jeg. Alt stemte.

Så bra med en flyplass der det ikke er bygninger, P-plasser m.m. uansett hvilke vinkel man tar bilde fra, men kun vakker natur :up:

Skyliner
10-05-2010, 15:40
Veldig fint bilde Wiggo:)

Desk pilot
12-05-2010, 21:30
Flott bilde! :up:
Noe for Airliners.net?

salmon-air
12-05-2010, 21:47
Ground effect?? Det der er da max climb angle på en ATP jo:colgate::colgate::colgate:;)


Kult bilde av flott maskin :old

hurvert
12-05-2010, 22:16
Ground effect?? Det der er da max climb angle på en ATP jo:colgate::colgate::colgate:;)


Kult bilde av flott maskin :old

He he he :colgate:
Det vet vel du alt om salmon :colgate:
Du som har gått over fra posttransport til busstransport. :up:

pilot94
12-05-2010, 22:20
Har faktisk et bilde av denne maskinen selv, men fra AES :D

http://img697.imageshack.us/img697/4419/img0892fv.jpg

Flott bilde Wiggo, bare lekkert! :up:

Wiggo Hovde
15-05-2010, 16:14
Hehh.. Ja, ja så ble den godtatt på a.net.
http://www.airliners.net/photo/West-Air-Europe/British-Aerospace-ATP(F)/1704278/L/

Wiggo Hovde
15-05-2010, 16:16
Har faktisk et bilde av denne maskinen selv, men fra AES :D


Javisst, se der! Har du tilhørighet i AES distriktet? Om så og du har flere bilder så hadde det vært fint om du delte ut noen!

pilot94
15-05-2010, 16:27
Javisst, se der! Har du tilhørighet i AES distriktet? Om så og du har flere bilder så hadde det vært fint om du delte ut noen!

Har nok det ja :D

Har laget en fanside på Facebook, og der ligger flere bilder! :cool:
Bli gjerne tilhenger også :up:

http://www.facebook.com/AalesundAirportVigra

ENGM RAMP
15-05-2010, 23:32
Nyyyydelig bilde Viggo!

ATP'en ER en vakker maskin det, og bildet ditt bare beviser det! :)

:devot:

Someone
16-05-2010, 03:44
Hehh.. Ja, ja så ble den godtatt på a.net.
http://www.airliners.net/photo/West-Air-Europe/British-Aerospace-ATP(F)/1704278/L/

Nå ligger den faktisk inne på Topp 5 ;)

LN-SSL
16-05-2010, 21:26
Hvorfor letter dem sånn? Er det noe grunn for det, eller er det bare for gøy?

Skal ikke påberope meg at jeg vet hvorfor akkurat disse valgte denne måten å gjøre det på, men dette skjer oftest når kusker på fastlåste ruter blir litt mere enn middels dritlei av rutiner og vil "slå ut håret" for en gangs skyld....:D
Skulle det være en spesifikk logisk grunn for slik flyging, kan det jo hende at man velger slik taktikk om flyet er så tungt at det beveger seg på grensen av konvolutten og at man da bruker ground effect til å bygge fart for bedre stigerate til å begynne med, men her fikk vi jo opplyst at denne maskinen trakk hjulene opp rimelig tidlig...., så da var det nok bare våryr lek. Dessuten er det jo ingen hindringer så langt øyet kan se etter t/o fra rw25 på Årø, så de hadde iallefall ingen grunn til å ønske seg maks. stigerate.

EDIT: Suverent bilde, by-the-way.....

Scandinavian
16-05-2010, 21:37
Hehh.. Ja, ja så ble den godtatt på a.net.
http://www.airliners.net/photo/West-Air-Europe/British-Aerospace-ATP(F)/1704278/L/

Skulle bare mangle. :lol: Slengte inn en stemme til Photographers Choice Award. :)

Wiggo Hovde
17-05-2010, 00:16
Skal ikke påberope meg at jeg vet hvorfor akkurat disse valgte denne måten å gjøre det på, men dette skjer oftest når kusker på fastlåste ruter blir litt mere enn middels dritlei av rutiner og vil "slå ut håret" for en gangs skyld....:D
Skulle det være en spesifikk logisk grunn for slik flyging, kan det jo hende at man velger slik taktikk om flyet er så tungt at det beveger seg på grensen av konvolutten og at man da bruker ground effect til å bygge fart for bedre stigerate til å begynne med, men her fikk vi jo opplyst at denne maskinen trakk hjulene opp rimelig tidlig...., så da var det nok bare våryr lek. Dessuten er det jo ingen hindringer så langt øyet kan se etter t/o fra rw25 på Årø, så de hadde iallefall ingen grunn til å ønske seg maks. stigerate.

EDIT: Suverent bilde, by-the-way.....

Her var det nok snakk om å fylle hverdagen med selvlaget underholdning!

Wiggo Hovde
17-05-2010, 00:17
Skulle bare mangle. :lol: Slengte inn en stemme til Photographers Choice Award. :)
Mange takk for det!