PDA

View Full Version : Angående navn i pass vs navn i flybillett.


serengeti
06-05-2010, 01:56
Hei.

Har bestilt billett til USA nå til sommeren. I passet står JANSEN som etternavn/surname, det samme står på flybilletten. Men som fornavn står det i passet OLE ANDREAS JÆGER, og på billetten står det OLE ANDREAS. Mitt etternavn nr2 som er JÆGER er altså ikke med på flybilletten, da jeg rett og slett ikke bruker dette i det daglige, kom jeg heller ikke på å føre det opp.

Vil dette by på problemer hos flyselskapet (Continental) eller ved innkomst til USA ?
Og i tilfelle det må endres, noen som vet hvordan rutinene til dette flyselsapet er når det gjelder endring på billetten?

På forhånd takk.

Nervøs

WF2BNN
06-05-2010, 07:38
Nei, skal nok ikke by på noen problemer dette.

Har fløyet flere ganger til/fra uten mitt mellomnavn som står i passet på billetten, sist 15. Januar OSL-EWR med CO.

Gå inn på continental.com vis reservasjonen, og legg inn alle opplysninger der.

M

learjet
06-05-2010, 09:54
Ingen fare.

Dette er helt normalt. Bare husk å fylle ut ESTA søknanden i forkant så skal alt ordne seg.
Link til ESTA kan du finne på continental.com

S

SAS-Steward
07-05-2010, 00:47
Du burde snakke med CO, å eventuelt få dem til årette dette opp for deg.
Møter du rette person i imigration så KAN det bli litt problemer. Du slipper inn, men det kan være nok til at de vil ta deg til side for ekstra sjekk. Det kan fort ta litt tid.
Det som står skrevet,er at navnet på billetten SKAL matceh det på billetten.

LN-MOW
07-05-2010, 00:54
Neida - dette er ikke noe problem. Med ett av to mellomnavn på plass, får du ingen problemer.

JoeW
07-05-2010, 10:49
APIS-en blir registrert riktig når passet swipes - og bookingmessig er det ingen tvil om at du er rett person. Intet problem.

Chriscross
07-05-2010, 13:14
Har samme lengde på navn som deg, og billettsystemene godtar rett og slett ikke så mange bokstaver.

serengeti
07-05-2010, 17:20
Har samme lengde på navn som deg, og billettsystemene godtar rett og slett ikke så mange bokstaver.
Hvilket vil si? Har du erfart noe trøbbel med det? Ringte til SAS og de mente det ville gå bra, samme sa reisebyrået, og en dame hos Continental, hørtes norsk amerikansk ut ,så vet ikke helt om hun forstod hva jeg sa. Får krysse fingrene at det går bra.