PDA

View Full Version : Jobb innen "luftfarten"

espeno
27-06-2005, 15:17
Hei!

Sitter i dag med en IT jobb som jeg forsåvidt er OK fornøyd med, men kunne gjerne tenkt meg noe enkel arbeidserfaring fra et luftfarts relatert yrke.
Første som slo meg var jo en "stuerjobb" eller lignende, men sånn utifra første øyekast så er det ikke mange ledig sånne type stillinger. Ofte ønsker de vel også erfaring for at du skal være aktuell kandidat (noe som er litt vanskelig å skaffe seg uten å få seg så mye som en liten fillejobb innen bransjen :D)

Noen som har tips om andre aktuelle områder innen luftfarten hvor en i ufaglært kan prøve seg?

The Ticketor
27-06-2005, 15:38
Stort sett ikke mange stillinger ledige, uansett "type" innen luftfarten. Tror den beste sjanse kan være et handlingselskap, f eks Servisair (Servisair GlobeGround). De handler en del selskaper på OSL og jeg kan tenke meg at de avogtil trenger folk. Det er folk her på forumet som jobber i SA som sikkert kan gi deg betydelig bedre info om akkurat det enn det jeg kan, men å jobbe direkte for et flyselskap er ikke så enkelt lenger, da det som du vet skjæres her og der.

espeno
27-06-2005, 15:44
Originally posted by The Ticketor
Stort sett ikke mange stillinger ledige, uansett "type" innen luftfarten. Tror den beste sjanse kan være et handlingselskap, f eks Servisair (Servisair GlobeGround). De handler en del selskaper på OSL og jeg kan tenke meg at de avogtil trenger folk. Det er folk her på forumet som jobber i SA som sikkert kan gi deg betydelig bedre info om akkurat det enn det jeg kan, men å jobbe direkte for et flyselskap er ikke så enkelt lenger, da det som du vet skjæres her og der.

At det skjæres litt her og der er vel en mild måte å si det på...
Servisair har en stillingsannonse ute nå ser jeg, den kan man jo prøve seg på :D

The Ticketor
27-06-2005, 15:47
Har dem? Hva slags jobb er det?

espeno
27-06-2005, 15:51
Fra aetat.no - Servisair stuere (https://www.aetat.no/sbl/as/stillingssok/stillingsannonse.do?id=937669)

Thomas
27-06-2005, 15:51
Originally posted by The Ticketor
Har dem? Hva slags jobb er det?

Servisair søker vel konstant etter Stuere og Trafikkassistenter..

"Vi" har ikke akuratt folk så det renner av lasset.. for å si det pent! :biggrin

Edit;
Her (https://www.aetat.no/sbl/as/stillingssok/stillingsannonse.do?id=937669) er forresten link til STUER annonsen som er mest hot akuratt nå.

LN-SSL
27-06-2005, 15:57
Lykke til med søknaden da! ...."Stillingene er både på deltid"... (kjekt å vite:D )

The Ticketor
27-06-2005, 15:58
Nei, det var det jeg mente. Prøver alltid å svippe innom billettskranken og snakke med mine gamle "kollegaer" fra AY-tiden, og det er vel det inntrykket man har fått.

Hvem vet, kanskje vi blir kollegaer en gang, Thomas?

espeno
27-06-2005, 22:29
Det er vel i denne bransjen som alle andre at det lønner seg å kjenne noen som kjenner noen som kan legge inn et godt ord. Slike bekjentskaper er det litt tynt med her i gården :biggrin

LCH
28-06-2005, 00:33
Hmm, hvis Servisair på ENGM trenger folk, hvorfor lyser de ikke ut jobben på sine egne websider. Ligger ingen stuerjobber ledig på websidene. Ville være det første stedet jeg sjekket om jeg var ute etter en jobb i Servisair spesielt.