PDA

View Full Version : God fredag.


ENGM 911
30-04-2010, 07:10
God morgen folkens. Fridag på fredag og siste kikk på skatten før den sendes av gårde. Ellers er det scanairtreff på Jessheim. Får holde meg til Fun Light siden jeg kjører bil. Ha en fortreffelig helg folkens.

zico77
30-04-2010, 07:26
God morgon frå Trondheim! Siste arbeidsdag denne veka, og det skal bli flott å få nokre timar fri ;) Kaffien er på plass, forum likeså, og oppgåvene opnes. Her er det bare å stå løpet ut. Ha ein flott fredag og god helg alle saman!

sirpjalle
30-04-2010, 07:40
God morgen fra Forus!

Skulle ha vært på jobb om en ca 1.5 time siden jag har vakt denne uken.

Men, sånn gikk det ikke, møte om ca 30 minutt, så her er jeg.

Vel, da er det frokost, forum og en kaffekopp. Ha en fin dag forumister! :)

JonF
30-04-2010, 08:37
God morgen! Sliter fortsatt med å gni søvnen ut av øya, selv etter å ha vært på jobb et par timer. Et par-tre viktige møter i dag, men dagen blir nok ikke altfor intens. Satser på en tidlig helg i dag også, det fortjener jeg :p
Kvelden skal brukes til Avatar på bluray og gode venner.
Ha en fin fredag :)

JoeW
30-04-2010, 09:27
I København messer store bededag opp mitt tidsskjema i dag - skolens bibliotek åpner tydeligvis først klokken 10 når jeg skal være seriøs student. Hadde håpet å få inn en time lesing før gymklassen 1030, men det blir visst en særdeles lite effektiv lesing i kantinen. Etter en time på et forhåpentligvis åpent bibliotek etter gymmen bærer det til Oslo for en jobbe(lang-)helg frem til onsdag. SAS få nok engang æren av å transportere Joe og hans begynnende flyttelass.

Someone
30-04-2010, 09:35
Mornings fra Oslo. Trøtt som f**n i morgen, men har kommet meg kontoret og begynt på dagens arbeid, før det blir noen møter etter lunch. Får vel også begynne på en reiseregning, så jeg får den ut av verden. Glemte igjen oppbevaringboksen, med lader, til QC3en i går på flyet fra ZRH og foreløpig hadde ikke hittegods mottatt noe :( Så får vel prøve igjen senere idag. Litt usikker på hva kvelden bringer, men får se om jeg finner på noe sprell eller kulern hjemme.

Handle må jeg også gjøre i dag siden butikkene er stengt i morgen, selv om jeg er sikker på at studentene og svenskene som jobber der irriterer meg mer over at de går glipp av inntekt enn at de slipper en lørdagsvakt......men hva man ikke ofrer for at rødegardistene skal få gå i tog i morgen :rolleyes:

LN-FHU
30-04-2010, 09:51
God fredag formiddag fra Trondheim :)

Nok en dag startet med en flott 45 min spasertur til jobb -med musikk på øret og gode klær er ikke dette noe problem :D

Hadde en nydelig konsertopplevelse i går,"Over the Rainbow-A tribute to Eva Cassidy"....bare en ting å si : FANTASTISK :lol: :up: :lol:

T-retten dager til.... :drink

AirbusTrond
30-04-2010, 10:21
God dag fra Gamle Oslo. Tok rett og slett ut en feriedag i dag, var slitsomt program i går og full jobb. I dag stikker opphavet innom på ettermiddagen, så får vel ryddet litt og laget noe vårlig mat, tenkte litt ymse med sashimi av salma, vårruller og kanskje noe asparges om jeg finner noe bra.

Ja, så må man handle til helga. Utrolig upraktisk med 1. mai på lørdag. Skal uansett jobbe hele helga, så da blir det å kjøre noe meget enkelt, f.eks. spaghetti som rekkker over to dager.

grindstein
30-04-2010, 10:24
En riktig god fredag ifra Maura. Deilig med tidlig helg. Etter at jeg ble sendt oppover til Espa har jeg nå helg torsdager kl 12. Dagen idag starter med ferske rundstykker med godt pålegg og gald melk.

Ingen planer for de neste timene, men kl 1930 er det scanairtreff på Jessheim.

Ha en fortreffelig fredag.

Martin
30-04-2010, 10:43
G'morn fra Maura - igjen.

Du nevner Espa, Grindstein. Betyr det at du ikke er med og lager miljøgate lenger?

Anyway, litt tidligere oppe i dag. To egg har blitt fortært i speilet variant.
Satser på en litt tidligere avreise i dag, så det slipper å bli like mye stress som de siste dagene. Men vi får se. Det avhenger faktisk litt av at et visst fly går på rute i dag.

Middag for i morgen behøver man heller ikke å tenke så mye på, for den skal noen andre lage: Min søster, min mor, min tante og jeg, skal til New York sammen om et par uker, og for å "akklimatisere" oss litt, blir det en oppvarmingsmiddag på "The Nighthawk Diner" i morgen. Det går rykter om at det er vanskelig og få plass der, men vi har visstnok et bestilt bord, så da slapp man å bekymre seg for det. Jeg gleder meg uansett litt til det.


God fredag ønskes herved :)

Bizflyer
30-04-2010, 10:46
TGIF!!
Dagen byr på dobbel dose jobbing. Men så skal det bli deilig med lørdag og søndag også da! Ikke så mange planer, så det skal nok bli så behagelig man nå kan ha det med 2 rastløse guttunger i huset.

Godt noen nevnte det med å handle i dag. Det må jeg sandelig huske. Blir vel ikke mange åpne butikker å finne i morgen!

Ha en fin 1. mai, kamerater!!

BF:cool2

FBU 4EVER
30-04-2010, 10:48
Så var det siste dagen av en herlig ferie. Dagene ved Gardasjøen var som en drøm. Mye god mat, mye god vin, båtturer på sjøen, en dag i Bardolino ble det også. Nesten skyfritt og 25-26 grader hver dag. Business både nedover og hjemover, sistnevnte med en 737-400 (LN-BRI?) med meget god benplass på rad 2. Men spise pasta med SAS-bestikk er noe herk!

Nå er egg og bacon inntatt. Første frokost i det fri her i huset for året.
Nå skal det busses til Rud/Hauger og B.O. Steen. Skal hente cab'en etter EU-kontroll og et par smårep.

Ettermiddagen går med til litt indretjeneste og pakking. Imorgen blir det oppstandelse kl. 0500 og avreise til CPH/BKK. Hjemkomst 6/5, så det blir i lengste laget for min del. Liker ikke den fuktige lufta og 30+ grader. Tom Kha Gai kan jeg spise på Cosmo her i Oslo. Har prøvd å bytte bort turen, men det gikk ikke.

Ha en fin dag.

Martin
30-04-2010, 10:51
Imorgen blir det oppstandelse kl. 0500 og avreise til CPH/BKK.

Jeg trodde Østenflyene gikk på kvelden?

Bizflyer
30-04-2010, 10:54
Ettermiddagen går med til litt indretjeneste og pakking. Imorgen blir det oppstandelse kl. 0500 og avreise til CPH/BKK. Hjemkomst 6/5, så det blir i lengste laget for min del. Liker ikke den fuktige lufta og 30+ grader. Tom Kha Gai kan jeg spise på Cosmo her i Oslo. Har prøvd å bytte bort turen, men det gikk ikke.

Ha en fin dag.

Det er da mye gøy du kan gjøre i BKK. Bare ikke kle deg i gul eller rød skjorte, så går det nok bra!

Stikk innom Stable Lodge i Sukumvit, Soi 8 og få noen skikkelige danske smørrebrød om du ikke gidder Thai maten. Og ta en fornøyelig aften i Cowboyeren!:colgate:

Synd jeg ikke kan fly, for så skulle jeg gjerne tatt den turen for deg! hehe!

BF:cool2

FBU 4EVER
30-04-2010, 10:56
Jeg trodde Østenflyene gikk på kvelden?

Ja, og det gjør de. Men STK (Skandinavisk Tilsynskontor) mener passiv overføring på billett betalt av arbeidsgiver skal telle som arbeidstid, og da blir det veldig marginalt hvis vi bare reiser rett igjennom i CPH fra OSL/ARN. Derfor 13 timer på hotell først.

Concorde
30-04-2010, 12:00
Stille helg med frøken og garantert grilling senere i kveld og en tur til Vollen i morgen. Ut på tur neste uke og da ramlet det inn en tur uken deretter også plutselig.

grindstein
30-04-2010, 12:44
Du nevner Espa, Grindstein. Betyr det at du ikke er med og lager miljøgate lenger?

Det stemmer det. Har ikke vert der på en uke nå. Men på en annen side er det bedre og jobbe 7 til 7 tre dager og 7 til 12 på torsdager og ha langhelg hver helg. Men om jeg ønsker og jobbe en eller annen fredag i gata på Maura kan jeg selvsagt det.

grindstein
30-04-2010, 12:48
Har prøvd å bytte bort turen, men det gikk ikke.

Har ikke fått noe tlf ifra deg jeg:wow:

Martin
30-04-2010, 13:42
Det stemmer det. Har ikke vert der på en uke nå. Men på en annen side er det bedre og jobbe 7 til 7 tre dager og 7 til 12 på torsdager og ha langhelg hver helg. Men om jeg ønsker og jobbe en eller annen fredag i gata på Maura kan jeg selvsagt det.

Spør du meg, kan flest mulig sette i gang og få gata ferdig, sånn at man blir kvitt trafikklyset. Jeg må innrømme at jeg kjører "andre vegen" (Nordmokorset, om du er såppas kjent her) for å slippe å vente på grønt, og det blir det hvertfall ikke miljøvennliget av. Er vel to kilometer lenger, tror jeg. Sparer jeg tid? Nei, men jeg slipper å vente på grønt ^_^.

Evt. om du gidder å lage noen sånne busslommer, så bussen ikke trenger å stå midt i veien ;).

(Sånn, det var dagens frustrasjon om hva jeg foreløpig mener om den nye miljøgata i Maura. ;))

grindstein
30-04-2010, 15:41
Joda jeg vet hvor Normokorset er. Har jo bodd her nå i 23 mnd, så noe annet skulle vell bare mangle.

Så denne elska og forhatte miljøgata. Etter hva jeg har hørt skal den være ferdig til Sangthans. Men med den bemanninga de har der idag, og med den produktiviteten de har vist den siste uka tvila jeg for at de klarer det. Etter planen skal vell jeg være på Espa i allefall ut juni mnd.

Dette med buss stoppene for du diskutere med damene i Statens vegvessen. Er to blondiner ifra dem som representerer Statens Vegvesen når de har byggemøte.

Martin
30-04-2010, 16:15
Joda jeg vet hvor Normokorset er. Har jo bodd her nå i 23 mnd, så noe annet skulle vell bare mangle.

Så denne elska og forhatte miljøgata. Etter hva jeg har hørt skal den være ferdig til Sangthans. Men med den bemanninga de har der idag, og med den produktiviteten de har vist den siste uka tvila jeg for at de klarer det. Etter planen skal vell jeg være på Espa i allefall ut juni mnd.

Dette med buss stoppene for du diskutere med damene i Statens vegvessen. Er to blondiner ifra dem som representerer Statens Vegvesen når de har byggemøte.


St. Hans, ja. Jeg innbilte meg at jeg hadde hørt til høsten, jeg.

Angående det med busslommene, så mener jeg at jeg hørte at noen hadde sagt at "det er jo ikke noen trafikk i en miljøgate..". Neida, den ligger jo bare sånn til at flesteparten av de som bor i bygda faktisk må kjøre gjennom den for å komme seg "ut i verden". Men men, Jeg får pugge busstabeller, og time det sånn at jeg ikke havner bak en buss :p

Fint blir det nok sikkert, bare den blir ferdig ;)

EB
30-04-2010, 16:25
Da var man endelig i gang igjen - slet litt under første delen av dagen i dag. Gårsdagens arrangement på noen av hotellene rundt OSL ble fuktig. Nå er det endelig helg - men allerede i morgen legger vi inn noen timer på kontoret - uten lønn - slikt er allerede "innbakt"...

Utflyttet
30-04-2010, 17:18
God ettermiddag fra slutten av en veldig produktiv uke. Fra nå går det vel nedover nå som bjørken har meldt anmarsj i noen uker. Nå gjenstår litt papirarbeide så er det helg. :)

I tillegg har man fått kjørt hastighetstest av "breibandet" og funnet ut at det mangler noe ytelser:

http://www.speedtest.net/result/799460124.png

-A

grindstein
30-04-2010, 18:04
St. Hans, ja. Jeg innbilte meg at jeg hadde hørt til høsten, jeg.

Ja du er inne på noe der. Jeg har hørt alt ifra St.hans til skolestart. Men det siste jeg hørte er St.hans. Så gudene må vite hva som er riktig. Kan høre med byggelederen ifra Mesta på Mandag. Han burde vite det.

LN-MOW
30-04-2010, 18:31
G'ettermiddag fra Alpharetta ... her er det så smått påbegynt jobbehelg ..

Sol og fint - imidlertid ser det ut som det er uvær på gang. Guttungen håper på at det holder til i morgen - han skal dømme match i morgen tidlig. Og siden det også ble avlysninger forrige helg, ser han regnet stikke av med inntektene og han er ikke happy ...

Ettersom matchen i morgen er et stykke avgårde, prøvde jeg å installere en liten sak som skulle gjøre om iPhonen min til modem, men AT&T har lagt sperringer i veien, så den gikk ikke ... møkkamenn!

Martin
30-04-2010, 18:33
Ettersom matchen i morgen er et stykke avgårde, prøvde jeg å installere en liten sak som skulle gjøre om iPhonen min til modem, men AT&T har lagt sperringer i veien, så den gikk ikke ... møkkamenn!

Trenger man å installere noe for det da?

LN-MOW
30-04-2010, 18:42
'Tethering' er fjernet fra menyen - så ja.

Henshaw
01-05-2010, 00:42
Om du har en jailbroken iPhone skal det gå an å bruke den som modem om du laster ned Cydia, for og så laste ned et annet program igjen.

Polaris
01-05-2010, 00:46
I tillegg har man fått kjørt hastighetstest av "breibandet" og funnet ut at det mangler noe ytelser:

http://www.speedtest.net/result/799460124.png

-A

http://i31.photobucket.com/albums/c377/Alsos/Skjermbilde2010-05-01kl004440.png?t=1272667538

Try this... :p Skjønner ikke hva som er galt, for vi har ikke noe fattignett! Mulig det er den trådløse routeren som stjeler all fart.

LN-MOW
01-05-2010, 00:57
Ikke så verst her heller ... ;)

http://www.enfb.net/stuff/speed.jpg