View Full Version : God Lørdag morgen
God morgen.
Da var jeg hjemme igjen etter en stooor kveld med et av mine favorittband fra de gode gamle 70 åra da jeg var yngre ! En 1, 5 timers konsert, som tok helt av og varte i nesten 2,5 timer med gode gamle Smokie som spilte for nær 1500 nordlendinger i sin beste alder var en opplevelse! Gamlekjærester kom fram og ble nesten som nye :D
Flott konsert som bare økte i tempo og rock`n roll var god medisin for både fruen og meg, og det er imponerende å se disse gamlegutta som vel har passert 60 ha slikt driv på scenen! Nå er det senga og det blir vel å nynne seg i søvn til Oh Carol og Living next door to Alice som fortsatt ringer i ørene :cheers:
Hyggelig med flere Smokie-fans på forumet :-)
(Jovisst, er fan jeg og, til tross for min unge alder).
Flott konsert som bare økte i tempo og rock`n roll var god medisin for både fruen og meg, og det er imponerende å se disse gamlegutta som vel har passert 60 ha slikt driv på scenen! Nå er det senga og det blir vel å nynne seg i søvn til Oh Carol og Living next door to Alice som fortsatt ringer i ørene
Som Smokie-kjenner må jeg bare få nevne ingen har passert 60 enda. Bandets eldstemann, bassist Terry Uttley, er ikke eldre enn 53 år. Yngstemann, gitarist Mick McConnell er faktisk ikke eldre enn 41 år..
Skal også nevnes at det kun er Terry som har vært med helt siden starten på 70-tallet.. Mick kom med så sent som i '96, og vokalist Mike året før (Da Alan Barton døde i en tragisk bussulykke på vei til flyplassen i Düsseldorf). Trommis Steve Pinnell og tangentspiller Martin Bullard kom begge inn bandet i 1988..
Det var dagens (unyttige) fakta fra en overtrøtt Smokie-fan.. Ellers ønskes alle en god lørdag.
Smokie .... der har jeg samme holdning som Pondus ... :mol
Loerdag er en stor dag paa Bainbridge Island. Rotary Club arrangerer noe som trolig er verdens stoerste 'garasjesalg'. Jeg vil ikke bruke begrepet 'loppemarked' om et arrangement som bl.a. selger baater og biler ... Her faaes alt fra nevnte gjenstander via elektronikk, datautstyr, moebler, klaer, datautstyr, kunst, leker osv osv osv .......... Et enormt garasjesalg som besoekes av 1000-vis av mennesker.
Var paa forvisning i kveld og har planer om aa skaffe meg en filmscanner til $15 og en platespiller ... Lurer ogsaa paa en 'ski-mosjonsmaskin' - en Nordic Track-greie som koster over $1000 ny ... her koster de 30-40 .... og det var minst 20 av dem.
De hadde ogsaa noen serioese espressomaskiner til spottpris.... men de holder nok ikke lenge. Vi er tross alt i Seattle ...
tosfreight
25-06-2005, 06:38
God morgen!! Tromsø Lufthavn melder om 7 grader og overskyet. Sitter å prøver å våkne med en kruttsvart kaffe etter å ha begynt på jobb 0530, og akkurat nå går Øystein Sundes "jeg er en Twin-Otter på vei fra mo i rana" på radioen... virkelig trivelig sang...
Håper alle får en fin lørdag uansett hvor dere befinner dere!
Eivind
La oss ikke trekke inn musikk- og fotballsmaken til Pondus :lol
Men hva har skjedd med Uriah Heep, Deep Purple og andre storhetene...
Fly high
25-06-2005, 12:01
God morgen (formiddag?). Solfylt og fredelig på Nøtterøy i dag. Og apropos musikk: Rolling Stones ruler når det gjelder gamliser! Smokie? Husmor-pop for Nitimen-lyttere ...:D
Musikksmak? Nå sitter jeg og koser meg med The Highwaymen. Nydelig!
Da ble det filmscanner paa meg ... til $15! :cheers: Faar ikke proevd den foer jeg er tilbake fra Alaska, haaper den er OK. I tillegg ble det en meget bra programmerbar Krupps kaffe-/espressomaskin til $20, en blender til $10 (lagde glimrende Marguaritas), en Panasonic fax til $10 og et par smaa hoeyttalere til $2.
Skyet i Seattle idag, naa skal vi i kirken og forhaapendtligvis knuser Stabaek Sandefjord!
MOW det er 2005 - og du kjøpte deg fax!!! Skulle ikke se etter en telex maskin også???
Nei, det var det daarlig med ...... LOL Men de hadde en stor stabel OKI-printere ....
Fax er noe man trenger innimellom, og det er kronglete aa jobbe med scanner og Winfax .. saerlig hvis man har mer enn en side.
Nå er det to år siden vi flyttet inn på våre nye kontorer og jeg vet enda ikke hvor/hvordan faxen er/virker... Men så lever jeg i et land som kuttet ut sjekkheftet for noen år siden også... :spin:
Men si ikke noe galt om Smokie...selv om det begynner å bli 14 år siden jeg var på konsert med dem i Stavanger Konserthus... Kjempekveld!!!!