PDA

View Full Version : Gjennomgående innsjekk UM+"ledsaget" billett


blazius
25-04-2010, 23:49
Dersom en UM reiser Førde-OSL med WF, blir møtt på OSL og barnet+ledsager reiser videre med SK (på separat, ordinær billett), kan bagasjen sjekkes inn hele veien fra Førde? Eller må den ut og inn igjen på OSL?

JoeW
25-04-2010, 23:59
Skal ikke være noe problem så lenge bekreftelse for videreforbindelsen vises - slik som normalt.

Dog en fordel om barnet selv er i en alder der det kan forklare litt for seg, men det burde i alle tilfeller kunne la seg gjøre.

LN-MOW
26-04-2010, 00:11
Enda bedre om barnet har med seg en eskorte til avreiseflyplassen ... ;)

blazius
26-04-2010, 00:15
Tja, det ble en god del rimeligere å bestille gjennomgående, så da får heller tanta på Gardermoen møte dem ved gate på flyet videre - med en notis på "jeg reiser alene"-skjemaet om hva hun heter og at hun dukker opp allerede på OSL burde vel det går greit?

Vil det gå greit å plukke seter ved siden av hverandre online, eller er det restriksjoner som gjør at UM ikke kan seates ved siden av en annen reservasjon?

JoeW
26-04-2010, 00:16
Enda bedre om barnet har med seg en eskorte til avreiseflyplassen ... ;)

Jeg tenkte mer på i forhold til å hente bagasjen og når en eller annen stakkar blir forvirret av å finne en bag tag med annen destinasjon enn OSL i UM-mappen. :-)

Superhai
27-04-2010, 12:43
Seating på UM hos SK blir oppdatert dagen før som regel, da det er spesielle regler for plassering. Det er i ikke restriksjoner på å sitte ved siden av en UM.

Jeg vil foreslå at du gir beskjed til sjekkinn på Førde, og ber tanten ta kontakt med SAS på Gardermoen.