PDA

View Full Version : Nikon D3000

andreas97sas
24-04-2010, 22:31
Har kjøpt meg Nikon D3000 og lurer på hvilke instillinger jeg skal bruke ? Skal spotte fly :D

Bizflyer
24-04-2010, 22:52
Automatisk innstilling er jo alltid en grei start! ;)

BF:cool2

Henshaw
24-04-2010, 23:17
Eventuelt "P" om det finnes på Nikon kamera, da er det automatisk, men man kan endre på div ting manuelt om man ønsker.

LN-HVI
25-04-2010, 00:19
Anbefaler å kjøre blenderprioritet. På Canon heter dette programmet "Av", men hva det heter på Nikon vet jeg ikke.

Torbjørn
25-04-2010, 01:34
Hei!

Gratulerer! Har tatt bilder med mitt fyrste speilreflekskamera i snart eitt år no. Nikon D60. VELDIG kjekt å skjønne og kunne det med blender og lukker! Automatikken er grei å begynne med. Viss du setter kameraet på "M", so er alt manuelt, både blender og lukker. Når du skal ta bileter av fly, som normaltvis lander og tar av i 290 km/t, so må ein ha kjapp lukkertid! Enkelt å skjønne.... Viss du tar bilete med lav lukkertid, vil raske gjenstandar som fly bli uklare. For å ta bilder med kjapp lukkertid, må ein ha godt med lys slik at biletet ikkje blir mørkt. For kameraet må observere lyset...

Dette finner du nok ut av! :) Kjempe kjekt å ta bileter!! :D

Halvorsn
25-04-2010, 13:07
Foto.no har mange fine tråder om alle slags instillinger, ellers har man både SNL og Wikipedia, samt at jeg troooor dette tema har vært oppe før i de titalls tusen poster om kamera i denne kategorien :) lykke til :D ;)