View Full Version : Live: For jäg er inte sjuk, for jäg er bara....
....svensk?
Nei, det er jeg ikke. Derimot er det tid for å besøke våre Øst-europeiske naboer i helgen. Det spesifikke målet for helgen er student staden Uppsala, hvilket vel er omtrent like lett å komme seg til som Stockholm da det ligger kun en kort togtur/busstur nord for Arlanda.
Billetter ble bestilt med SAS i starten av mars og ved hjelp av to Grandiosa kom billettene på 1100kr.
På grunn av noe :ICE som forsøkte seg på noe forsikringssvindel ved å sette fyr på øya en uke før så var det litt ekstra spenning på om luftrommet ville være oppe eller ikke. Men etterhvert som asken forsvant/ble tynnet ut og selskapene fikk papirene i orden så ligger det nå an til at SK874 skal gå i rute klokken 14:05 i dag.
Innsjekk ble foretatt på nettet 22t før avgang og valgte med sete 7A, som var første ledige sete etter Economy Extra på det som ihvertfall da jeg sjekket inn var en -800 maskin. Travel Pro'en ble pakket ferdig i dag morges og satser på å ta den med som håndbagasje. Blir først noen timer på jobben før jeg etter lunch setter kursen opp mot OSL
Og i mens får vi varme opp med denne: :colgate::SWE
http://www.youtube.com/watch?v=msgJ0XhtMH4&feature=PlayList&p=615DE2020DAE19B9&playnext_from=PL&playnext=1&index=55
.....fortsettelse følger!
Detta kan bli farligt!
;)
FlightDeck
23-04-2010, 10:19
LN-RPM "Frigg Viking" er satt opp - og denne Boeing 737-800 med 150 seter :wow: må sies å være et godt materiellvalg! God tur :hi2
och hotellbaren hälsar att Champisen ehrm Creamenten ligger på kylning ;)
Da er jeg trygt plassert på Flytoget. Siden de fortsatt har askeruteprogram ble jeg nødt til å beregne tiden litt nøyaktig, men hadde da nesten ett minutt å gå på. Vurderte Flybussekpressen fra Smestad, men det var raskere og billigere å kombinere T-banen og Flytoget. 190kr skulle bussen ha til OSL.
Bizflyer
23-04-2010, 12:45
och hotellbaren hälsar att Champisen ehrm Creamenten ligger på kylning ;)
2 stjerners hotell, altå!!
BF:colgate:
Ja, da er man godt plassert i Aquavit Bar:drink Satser på at SGS kommer å henter meg når boarding begynner? Nesten ingen kø i security og generelt mindre folk enn norlmalt. En tur innom tax free ble det også.....
jcnorway
23-04-2010, 13:24
God tur, Ms Someone ;) Kan du ikke ta et bilde av BP'en? :colgate:
Bilder kommer i ettertid:p Spørsmålet er hvilken do jeg skal gå på?
På plass på 7A i LN-RPM som jo er en av de få gjennværende "Euro-grisene" så benplassen er meget bra. Anslår ca 80% fullt, både bak i eco og i de 6 radene med Extra.
Nok en bra flygning av SAS. Landet 5min før rute og kjøpte en øl og pose cashewnøtter ombord. Erfarent, effektivt og hyggelig crew ombord. Sitter nå å venter på toget til Uppsala
Aaah, Whisky i glasset :drink
AirbusTrond
23-04-2010, 17:49
Kan bli morsomt å følge med her ved 03-04-tiden, tenker jeg. :colgate::drink
Vi installerer denne nå:
http://3.bp.blogspot.com/__UIs6-gaeYw/SuwKhwhlqeI/AAAAAAAAXpg/o3FWAQ7w3j4/s400/923096619_Alcolock-3.jpg
Discus, tror det er mer denne som er nødvendig
http://www.chemsmart.no/produkter/bilder/303_th.jpg
Ah, good afternoon, sir; and how are we today?
Better.
Better?
Better get a bucket, I'm gonna throw up.
Men det er vel meningen med livet det? :)
Neida, ingen spying. Man klarer da holde på varene, man misbruker da ikke alkohol ved å kaste den opp :p
Vel, vel, man har kommet seg opp drukket endel cola, spist napoleonskake og värt en tur på Systemet :cheers:
Bizflyer
24-04-2010, 17:11
Cola og napoleonskake til frokost???
Og så jeg da, som trodde det var øl som var riktig drikke til Napoleonskake!
Akk ja! Den ungdommen, den ungdommen!!
BF:cool2
Vi gick i alla fall till systembolaget!!:drink
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs323.ash1/28328_384471412851_501997851_4058864_1015005_n.jpg
Ugh, ugh....fortsatt i live og live her i Öst-Europa. Sjekket inn på SK885 i går og sikret med sete 16A og nödutgang på -800 maskinen som skal ta meg ARN-OSL
Grrrr, ser det er mökkamaskinen LN-RRE som er satt opp......har heldigvis nödutgang men et bytte av fly i siste öyeblikk hadde ikke gjort meg noe.
Ankom ARN med toget og tok litt mat og en reprasjonspils før jeg gikk gjennom security. Så også Richard Hammond fra Top Gear på ARN....han er enda mindre i virkeligheten som på TV. Effektiv shopping har blitt bedrevet og har kjøpt 2 skjorter, 3 par sokker. 2 flasker "Bolla" som var på salg for 2 for 599 SEK, og en flaske 16 år gammelt skotsk myrvann fra Jura på salg til halv pris :)
På plass på Flytoget som fortsatt opererer med askeruter. En nesten fullsatt -800 maskin som tok meg på rute ARN-OSL. God plass på nødutgang og var også heldig med et ledig sete ved siden av. Egentlig ikke mye å skrive om selve turen og satt nærmest og halvsov hele veien. Landet på 19R, men hadde tydeligvis brukt opp all positiv karma for vi ble plassert på gate 48.
Vet ikke om det var noe opplæring eller hva det var, men det var hele 6 i kabinen på denne turen, hvorav 1 tydelivis var en sommerfugl.....søt var hun også :p
Å fly i asketider var egentlig ganske greit med unntak av Flytoget som ikke fikk i gang 10 minutters ruter...
Bilder som lovet:
1. Boarding card som viste jeg reiste som Ms og ikke Mr:p
2. God plass på sete 7A på Eurogrisen'
3. Thai dro samtidig
4. Øl og cashews
5. Stjernegjengen
6. God benplass som en eller trangt konfigurert Spantaxmaskin i SAS farger
7. LN-RRF