PDA

View Full Version : LN-BUF tailstrike på TOS


SK931
21-06-2005, 19:26
I følge vår venn ENGM RAMP skal vist nok LN-BUF ha hatt tailstrike i TOS nå i kveld, flyet skal ha få reist videre etter sjekk......noen som har mer ?

seilfly
21-06-2005, 20:35
Så LN-BUF ankom gate22 i TOS i dag =).

FBU
21-06-2005, 20:38
TAFPL [
[ Flight Progress Information 21JUN05 17:37
[ Page 001/001
[
[]SK4425 []21JUN05[] [ ALT ADHOC CHANGE: RRT REASON: TECH
[
[ 734 BU7340 LNBUF
[
[ STD STA ETD ATD TOFF ETA TDWN ATA CODE1 CODE2
[ 21JUN LYR TOS 1455 1630
[ 21JUN TOS TOS 1710 1735
[ 21JUN TOS OSL 1810 2000 1814 1824 1955 RO: 59
[
[ RO - OPERATIONAL CONTROL
[
[
[
[
[
[ Den returnerte ihvertfall tilbake til Tos før den fortsatte til osl
[

DY
22-06-2005, 00:12
Og VG har ikke hatt store "krigsbokstaver" ennå...... Må være en skuffelse for noen :)

Falcon
22-06-2005, 00:14
Originally posted by DY
Og VG har ikke hatt store "krigsbokstaver" ennå...... Må være en skuffelse for noen :)


Jeg synes nesten du virker litt skuffet, jeg...? ;)

Stone
22-06-2005, 08:08
BUF berørte banen under avgang, angivelig pga windshear. Men alle 737-400 har tailskid, og her fungerte den etter hensikten. Det er en indikatorstripe på den som indikerer hvor hard "kontakten" har vært, og i dette tilfellet gjorde alle det riktige. Flyet returnerte, og teknisk inspiserte og fant at alt var i orden. Dermed kunne flyets arbeidsdag fortsette. :up:

DY Tech
22-06-2005, 10:25
Originally posted by DY
Og VG har ikke hatt store "krigsbokstaver" ennå...... Må være en skuffelse for noen :)


Kanskje Airwolf har ferie? :biggrin

sail4fun
22-06-2005, 10:27
Har ikke han gått over til DB da ?

DY
22-06-2005, 12:26
Originally posted by Falcon

Originally posted by DY
Og VG har ikke hatt store "krigsbokstaver" ennå...... Må være en skuffelse for noen :)


Jeg synes nesten du virker litt skuffet, jeg...? ;)

Neida er ikke skuffet i det hele tatt. Prøver å få fram at "alle" ikke er ute etter å "ta" SAS som mange tydeligvis mener her inne.
Det er sommer - tailstrike - agurktid....og VG skriver ikke stort om dette. Kanskje ikke VG er ute etter å "ta" den gode og snille SAS likevel.

CK
22-06-2005, 12:28
...eller kanskje de ikke fikk noen tips?? (det var sikkert ingen D-kjendiser ombord)

VG - og media generelt - SKAL komme med avsløringer og trekke fram skums, det er deres misjon - men det iallefall jeg reagerer på er overdramatisering av enhver hendelse innen luftfarten. Det er jo negativt for hele bransjen. Men, nå går vi inn i agurktiden så jeg venter KJEMPEoppslag om enhver røykutvikling eller retur-til-flyplass-med-blinkende-lampe-nesteulykke...

CK
22-06-2005, 13:42
der kom den: http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_troms_og_finnmark/troms/4844624.html

Saklig og grei rapport fra NRK. Statskanalen er fin å ha.

DY
22-06-2005, 14:42
Originally posted by CK
der kom den: http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_troms_og_finnmark/troms/4844624.html

Men her var det jo saklig informasjon fra NRK. Ikke var det dramatisering, og ikke hovedoppslag eller "krigstyper".
Dette er jo en nyhet så journalistene må jo få lov å nevne det.....hemmeligholdelse er ikke bra.
Men som sagt....kanskje ikke media er så ille mot SAS som enkelte skal ha det til...

TG923
22-06-2005, 14:48
:zzz

DY
22-06-2005, 15:03
Originally posted by TG923
:zzz

Sov godt

Airwolf
22-06-2005, 23:55
Originally posted by P.A. VIKING
Har ikke han gått over til DB da ?


Jau, jeg fikk et tilbud med betingelser man ikke sier nei takk til. Og jeg jobber nå med å overbevise min kjære redaktør om at SAS-avsløringer selger aviser. Dagbladet har så langt ikke hatt særlig interesse av luftfart, men det skal vi snart få orden på ;)

Denne hendelsen skyldes jo trøtte piloter som presses til å jobbe langt over normal tid pga ferieavvikling, hadde jeg gitt saken til VG så kvalifiserer nok dette til plass på førstesiden der via dramadesken. Men uten meg så er det tydeligvis ikke mye de får med seg...

Neida slapp av, bare litt "ønsketenking" om jeg kan si det slik. Personlig så ønsker jeg SAS alt vel så lenge vi ser fair play konkurranse :smokin

LN-MEH
24-06-2005, 16:04
Originally posted by Stone
BUF berørte banen under avgang, angivelig pga windshear. Men alle 737-400 har tailskid, og her fungerte den etter hensikten. Det er en indikatorstripe på den som indikerer hvor hard "kontakten" har vært, og i dette tilfellet gjorde alle det riktige. Flyet returnerte, og teknisk inspiserte og fant at alt var i orden. Dermed kunne flyets arbeidsdag fortsette. :up:

Ja BUF en har jo BUFffer...:)