View Full Version : Spotter alert OSL 20/4 (767-400)
Ser ut som CO skal prøve seg over dammen i natt.
Og for å få med seg flest mulig er det satt opp 767-400.
ETA 0935.
S
Se der, jeg er visst sannspådd!
Burde de ikke sendt en 777 dersom de vil få med seg så mange som mulig?
Knips i henda og send en 777, skulle nesten hatt jobb hos flåtestyringen til CO du? :rolleyes:
Velkommen skal de være, selvom prognosene ikke ser lovende ut..
Og så er TF-FIX (Ice320 757-300) på vei inn og vil lande om rundt et kvarter. Iceland Air vil det ha tre 757 på samme tid på OSL.
Har det vært 767-400 på OSL før?
Nei, det er bare DL og CO som opererer disse kommersielt ..
Topp, sving over Lillestrøm , please...:wow:
Hadde vært artig å sett SAS 343 og CO 764 i bildetråden i morgen!
Dag Johnsen
19-04-2010, 15:21
Heisann!
Samme crew flyr B757-200/-300, B767-200 og -400... ;)
Dag
Heisann!
Samme crew flyr B757-200/-300, B767-200 og -400... ;)
Dag
Er ikke B767-400 mer lik B777 i cockpit? Kan ikke crew her også fly begge deler?
Concorde
19-04-2010, 15:38
Samme cockpit på 757 og 767.
Ser ut som CO skal prøve seg over dammen i natt.
Og for å få med seg flest mulig er det satt opp 767-400.
ETA 0935.
S
Denne som går fra EWR i 20 tiden i kveld?
Denne som går fra EWR i 20 tiden i kveld?
Avgangstid er 20:00 lokal tid, evt. 02:00 norsk tid, ja ;)
Dag Johnsen
19-04-2010, 16:25
Heisann Roxman!
Er ikke B767-400 mer lik B777 i cockpit? Kan ikke crew her også fly begge deler?
Ja og nei! B767-400 flight deck ser mer lik en B777 enn en B767-200, men systemene er mere like B767-200/-300 og ogsaa B757-200/-300 og derfor samme type rating. B777 har ikke samme type rating som B757/B767.
BTW: Det er N78060 som er satt opp fra EWR til OSL i kveld.
Dag
BTW: Det er N78060 som er satt opp fra EWR til OSL i kveld.
Dag
Nå står det Ship #59 (Altså NXXX59. Dag fyller sikkert ut X'ene).
Det tar jeg på et tegn på at noen har vært inne og gjort endringer på flighten, men ikke kansellert den.
Fantastisk moro at det kommer B764 til Oslo, det viser også at CO tar ruta på alvor selv nå i denne ekstraordinære situasjonen. Men hadde veldig gjerne også sett denne som fast innslag på OSL, da hadde jeg lagt meg ekstra i selen for å få neste års USA-ferie med CO til EWR som første leg...;)
Kommer en 737, vil tippe en -800, fra Miami Air på morraskvisten også.
07:00 Reykjavik BSK622 BSK
Concorde
19-04-2010, 18:31
Det er vel noe frakt på vei over vel?
Kan være maskinen som en gjeng mediateknikere fra TV2 har chartret for å komme seg hjem igjen. De har visstnok vært en sånn messe i LAS, og der ble hele gjengen stående fast inntil de fant det for godt å chartre eget fly for å i det minste komme seg til Europa. Ble snakket om på P4 i dag morges, da de også har noen teknikere som skal med flyet.
Concorde
19-04-2010, 18:44
Da er det vel noe med denne å gjøre kanskje?
Reisebyrået Berg-Hansen går til drastiske skritt for å få sine kunder hjem. Onsdag setter de opp egne fly fra New York og Dubai for å hjelpe nordmenn som er strandet ute i verden som følge av flystansen
http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3613034.ece
Kan være maskinen som en gjeng mediateknikere fra TV2 har chartret for å komme seg hjem igjen. De har visstnok vært en sånn messe i LAS, og der ble hele gjengen stående fast inntil de fant det for godt å chartre eget fly for å i det minste komme seg til Europa. Ble snakket om på P4 i dag morges, da de også har noen teknikere som skal med flyet.
Det kan godt stemme .. det var snakk om 180 seter.
Fantastisk moro at det kommer B764 til Oslo, det viser også at CO tar ruta på alvor selv nå i denne ekstraordinære situasjonen.
All ære til CO, ikke misforstå, men når nesten alle andre flyplasser i Nord-Europa som CO trafikkerer unntatt OSL og ARN er stengt, så er det lett å ta "OSL ruten på alvor":p
Har noen kontakter på kontoret som kommer over med Berg-Hansen maskinen.
Prisen er "kostpris" og er rundt 20.000 pr. sete.
All ære til CO, ikke misforstå, men når nesten alle andre flyplasser i Nord-Europa som CO trafikkerer unntatt OSL og ARN er stengt, så er det lett å ta "OSL ruten på alvor":p
Det hadde fremdeles vært enkelt å fortsette å fly B752 på OSL selv om de to andre er stengt og latt B764 gått der den pleier. Så jo, jeg gir tommelen opp!
Det hadde fremdeles vært enkelt å fortsette å fly B752 på OSL selv om de to andre er stengt og latt B764 gått der den pleier. Så jo, jeg gir tommelen opp!
Vel, nå er jo endel av flyplassene hvor 764 normalt brukes stengt......;)
Dag Johnsen
19-04-2010, 19:38
Hei Martin!
Nå står det Ship #59 (Altså NXXX59. Dag fyller sikkert ut X'ene).
Det tar jeg på et tegn på at noen har vært inne og gjort endringer på flighten, men ikke kansellert den.
Ja, da jeg skrev det forrige innlegget var det ship 060, men naa viser routingen 059 (N69059)...
Dag
Ja, jeg så også at det stod ship 60 tidligere i dag, men at dette ble endret til 59.
VoiceCom
19-04-2010, 19:44
24 stykker på venteliste nå ser jeg. Og jeg fikk plass :). Drar ut til EWR straks for å være klar. CO damen i telefonen sa det er myyyye folk på flyplassen i dag.
Da burde vi vel få bilder både fra innsiden og utsiden når skuta lander i morgen
Vel, det er jo stor fare for at flyet ikke kan gå den normale routingen, og siden rekkevidden er bedre på en 764 enn en 752, "kjøper" man seg litt sikkerhet ved å benytte 764. Det er heller ikke så vanskelig å få kabalen til å gå opp siden såpass mange avganger til Europa blir kansellert.
Ser de har satt opp 764 til ARN også. Her gjelder det nok å få folk og cargo over dammen, samt ha litt rekkevidde i tilfelle noen røyker litt mye plutselig.
Har noen kontakter på kontoret som kommer over med Berg-Hansen maskinen.
Prisen er "kostpris" og er rundt 20.000 pr. sete.
Er "kostpris" normalt så høy hvis full 737 (180 pax), noen som har peil ?
Kommer en 737, vil tippe en -800, fra Miami Air på morraskvisten også.
07:00 Reykjavik BSK622 BSK
Den kommer nok litt senere, tipper jeg .. ser at de har filet flightplan til til Lajes, så de har tydeligvis valgt en sørlig rute ...
frakt i form fisk, 4 flybrett som skal over. Ikkenoe frakt inn.
Ifølge P4's strandede tekniker kom moroa på ca. 2,5 mill. norske kroner.
VoiceCom
19-04-2010, 23:57
Og her er kanskje første bilde av dagens CO38 som går EWR-OSL,dvs ship 59 B764. skal se om jeg åfr tatt noeen bilder inni også.
Dersom den går... ;)
http://i127.photobucket.com/albums/p123/VoiceCom/DSC_0048.jpg
Vel, det er jo stor fare for at flyet ikke kan gå den normale routingen, og siden rekkevidden er bedre på en 764 enn en 752, "kjøper" man seg litt sikkerhet ved å benytte 764. Det er heller ikke så vanskelig å få kabalen til å gå opp siden såpass mange avganger til Europa blir kansellert.
Trodde faktisk ikke at de brukte -400 på tranatlantisk i det hele tatt, men det er kanskje Delta jeg tenkte på?
Antar at også kostpris er høyere i en situasjon som denne med mange strandede fly etc., samt på kort varsel, enn en nøye planlagt charter ellers.
Trodde faktisk ikke at de brukte -400 på tranatlantisk i det hele tatt, men det er kanskje Delta jeg tenkte på?
Har selv fløyet CO 767-400 både CDG-EWR-CDG og AMS-EWR-AMS samt AMS-IAH (i tillegg til mye innenriks, bla. EWR-MCO når de var helt nye (maskinen var 6 dager opperativ da) - samt fløy den på USA's lengste non-stop innenriksrute; HNL-EWR)
Delta brukte opprinnelig sine kun på innenriks, men de ble omkonfigurert for noen år siden.
Da var den avgårde: 2 minutter forsinket fra gate.
Sitter å ser at B764 skal fly også EWR-OSL den 21 april, stemmer dette..:S
Continental.com sier 757. Hvor ser du det?
Continental.com sier 757. Hvor ser du det?
CO.com sier 757 EWR-OSL og 767-200 på returen.
ENGM RAMP
20-04-2010, 10:15
Og 1 stk 767-400 står nu parkert på 171L for skuelystne...
VoiceCom
20-04-2010, 10:30
Fjernparkering!? Kabinpersonalet var skikkelig overrasket. Ehhhh - tror kanskje ikke flyplassen var forberedt på at vi kom med så stort fly, ble sagt over PA. Bilder innefra kommer etter hvert. Venter på bagasje nå...
VoiceCom
20-04-2010, 11:34
Tusen takk. Veldig deilig å være hjemme igjen. Mange slitne folk ombord.
Ikke meningen å virke sur i innlegget over. Prøvde å være morsom men burde nok hatt med et smil :). Så det stod to A330 fra SAS ytterst på piren.
Håper alle som sitter fast omkring kommer seg hjem så fort som mulig.
Twin Otter
20-04-2010, 13:28
Håper noen har fått bilde av fuglen.
Det er hvertfall ikke for sent - continental.com opplyser om at flighten er delayed. Det står også et ETD klokken 13:00, og det er over en halvtime siden.
Og det er ny mulighet i morgen.
Ser ut som det er samme type som kommer i morgen også.
S
VoiceCom
20-04-2010, 13:44
Noen bilder fra turen. Tatt med dårlig og gammelt digitalkamera uten noen form for etterbehandling. Beklager det.
http://i127.photobucket.com/albums/p123/VoiceCom/DSC_0048.jpg
Flyet på gate C90 i Newark
http://i127.photobucket.com/albums/p123/VoiceCom/IFATCA2010/DSCN2983.jpg
Lettere kaos i gaten. Stod 65 personer på venteliste som trykket på for å prøve å komme med. En del navn ble ropt opp til stor jubel for disse, men tviler på at alle kom med.
http://i127.photobucket.com/albums/p123/VoiceCom/IFATCA2010/DSCN2984.jpg
Hvert eneste sete var besatt.
http://i127.photobucket.com/albums/p123/VoiceCom/IFATCA2010/DSCN2986.jpg
De sa etter take-off at vi skulle fly nord om Island, men ifølge kartet ombord fløy vi rett over Island. Jeg sov da, så jeg kan ikke bekrefte det.
http://i127.photobucket.com/albums/p123/VoiceCom/IFATCA2010/DSCN2985.jpg
Litt nærmere bilde av ruten over Island.
http://i127.photobucket.com/albums/p123/VoiceCom/IFATCA2010/DSCN2988.jpg
Vi takset forbi to SAS A330 på gate i Oslo
http://i127.photobucket.com/albums/p123/VoiceCom/IFATCA2010/DSCN2990.jpg
Fjernparkering og alle ned trappen...
http://i127.photobucket.com/albums/p123/VoiceCom/IFATCA2010/DSCN2989.jpg
....og inn i bussen. Men Rampen & Co hadde disse stående klare så alt gikk raskt og greit.
Det fine med fjernparkering er nettopp; trapper. Beste måten å gå både av og på et fly, gir og spennende fotomuligheter, favorittbildet er det nest siste :)
Tusen takk for raskt oppdaterte bilder :D Heldigvis kom CO39 avgårde 13.43...
Takker for stilige bilder, herlig :) Komforten ser god ut i maskinen og interiøret er 777 "style" ser jeg, flott :)
VoiceCom, hvilken rad satt du og hvordan var det ?
Har foreløpig hatt 5 flighter med den, to EWR-HNL t/r og en EWR-AMS og har alltid hatt 16AB bulkhead og stortrives...
Elsker dette fly.. Også toseter og 777 interiør.. Never mind ikke AVOD..
Har også t/r EWR-HNL på 16 KL i desember... Blir akkurat det samme.
Disse setene er ikke for forhåndsbestilling selv om du er Elite, men en e-mail til custos@coair.com virker hver gang...:^_^:up:
Vet ikke om det er nevnt, men CO kommer til OSL med 764 i morgen også. Ship #54. :)
767-400 er forøvrig et nydelig fly.
Selv om jeg er 777 fan, tar jeg gjerne denne fast til OSL før 777..;)
Vet ikke om det er nevnt, men CO kommer til OSL med 764 i morgen også. Ship #54. :)
767-400 er forøvrig et nydelig fly.
Får håpe de får bro imorgen da..:p
Nydelig maskin:) Noen som foresten kan forklare hva det klistermerket på dør L2 er. Ser det finnes på de fleste CO maskiner.
Takk!
Nydelig maskin:) Noen som foresten kan forklare hva det klistermerket på dør L2 er. Ser det finnes på de fleste CO maskiner.
Takk!
Mener du det firkantete til høyre for døren? Isåfall er det en "Continental klistremerke"
Klistret over der hvor de fjernet Skyteam merket.. Nå Star..
VoiceCom
21-04-2010, 14:02
VoiceCom, hvilken rad satt du og hvordan var det ?
Har foreløpig hatt 5 flighter med den, to EWR-HNL t/r og en EWR-AMS og har alltid hatt 16AB bulkhead og stortrives...
Elsker dette fly.. Også toseter og 777 interiør.. Never mind ikke AVOD..
Har også t/r EWR-HNL på 16 KL i desember... Blir akkurat det samme.
Disse setene er ikke for forhåndsbestilling selv om du er Elite, men en e-mail til custos@coair.com virker hver gang...:^_^:up:
Jeg satt på 28B (http://www.seatguru.com/airlines/Continental_Airlines/Continental_Airlines_Boeing_767-400_A.php). Jeg er 198cm lang og sliter ofte i økonomi-seter, men på både 757 og 767 hos CO gikk det ganske bra. Jeg får akkurat brettet ut bena under setet foran. Hender jeg sparker litt i leggen på personen foran, men det går stort sett greit. Synes setet var ok behagelig. Ikke så mye recline, men jeg sov greit noen timer. KL sine økonomiseter er trangere og værre etter min mening (har en del timer i dem også....).
CO tar nå betalt for bulkhead og exit-seter (unntatt Elite som du skriver). Såvidt jeg skjønner er dette noe du bestiller/betaler ved innsjekk. Vet ikke hva det koster - tror det er avhengig av strekning. Ser du skriver at man får det ved mail til CO. Visste ikke det og har ikke prøvd det.
Ikke AVOD, men skjermer i hvert sete og valg mellom ca 10 filmer/serier som gikk om igjen hver 2,5 time.
Maten var helt grei økonomi-mat med valg mellom kylling og biff tror jeg. Alkohol-fri drikke gratis, mens alkohol-holdig drikke koster 6USD.
Headset fikk vi gratis på denne flighten (og den kunne beholdes etterpå), mens på flighten mellom EWR og Punta Cana (PUJ) måtte man betale 3USD for headset.
Takk for den. De tar $ 99 en-vei over dammen for setene bortsett fra til Elite..