View Full Version : Noen som har vært i Bremen/Hamburg?
Harald Oanes
15-04-2010, 16:21
Har meget gode venner i Bremen jeg skal besøke, og lurte i den anledning på om noen av dere har vært på flyplassen der, og hvordan mulighetene til fotografering er... Jeg kjører jo nødvendigvis gjennom Hamburg til Bremen, og derfor har jeg gode muligheter til å nå begge byers flyplasser (og kanskje Airbus`s). Disse to flyplasser er vel kanskje ikke dem hvor en ser mest store maskiner, men det er jo også litt kjekt å få annet på brikken enn SAS og Norw. Og fra Bremen er det jo ikke så mange timene i bil til Amsterdam heller, så man vet aldri - kanskje kursen settes også der.
Eller kan jeg på det absolutt varmeste anbefale Bremen et besøk til dem som ikke måtte ha vært der enda. Det er en meget flott by! Arkitektonisk, visuelt og kulturelt - her er det bare å smile, for etter min mening er dette en av de fineste storbyer (er vel Oslo-størrelse) jeg kan tenke meg...
på forhånd tusen takk for tips...
hei å hå
H
Bremen - inga problem med fotografering - öppen terass men relativt liten trafik. Hamburg/Finkenwerder går bra att fotografera , liten trafik men har du tur så får du några testflygningar med A320-familjen, Beluga och A380.
Fuhlsbüttel har også fin terasse, dog med vinduer. Men jeg har et vagt minne av at jeg og espen-o fant et litt finere fotosted sånn rett før vi skulle fly hjem..
*calling espen-o*
Håper du venter til vulkansituasjonen er avklart, eller blir det bare "static display".
FlightDeck
15-04-2010, 17:31
Hamburg er en flott by. Tråden hører til i reiseforumet.
Harald Oanes
15-04-2010, 17:33
Håper du venter til vulkansituasjonen er avklart, eller blir det bare "static display".
blir ikke før ut i mai...
H
Fuhlsbüttel har også fin terasse, dog med vinduer. *
Hur är det med cafeterian/restauranten på HAM nuförtiden som tidigare var bra, utan glas ? Fortfarande öppen ? Med eller utan glas ?
Viss du er inne på tanken om å besøke byer, ikke bare flyplasser der i strøket så vil jeg anbefale del litt mindre byene Oldenburg (Tyskland) og Groningen (NL) på det sterkeste, begge byene har vel mellom 150 og 200 tusen inb. Groningen-Eelde er jo forsåvidt også en flyplass, men har veldig lite trafikk, eneste ruta jeg kommer på i farta utenom charter er til Aberdeen (British Midland), viss noen lurer er den ruta der fordi Groningen er Nederlands gasshovedstad.
Harald Oanes
15-04-2010, 19:02
Hamburg er en flott by. Tråden hører til i reiseforumet.
Ja det er jammen meg inntil umulig på dette forum å vite nøyaktig hvor enkelte tråder hører hjemme... Så en plass må en jo begynne
H
vil bare si at Hannover flyplass har også spectator terrase...
Ja det er jammen meg inntil umulig på dette forum å vite nøyaktig hvor enkelte tråder hører hjemme... Så en plass må en jo begynne
Yepp, og derfor vi er her og rydder litt ;)
God tur når den tid kommer, Harald. Håper du er heldigere med været enn tidligere ekspedisjoner.
Concorde
15-04-2010, 21:19
Bremen kan du glattt hoppe over. Ikke noe å skryte av..
Ellers er jeg enig at Groningen og da spesiellt en tur over dikene er en bra tur!