PDA

View Full Version : Flyselskapenes facebook-sider


Polaris
14-04-2010, 17:19
Sitter her og prokrastinerer alt som heter eksamenslesing, dermed ble det sløs av tid på fjesbok. Besøkte facebook-sidene til Widerøe, Norwegian og SAS - og i den sammenheng må jeg bare ROSE Widerøe for en knallside! Best av alle flyselskapene på facebook. Skikkelig hyggelig stemning der inne med mye aktivitet fra ansatte og mange artige/koselige historier fra folk flest. Thumbs up!

Til sammenlikning ble SAS-siden upersonlig. Forsåvidt helt grei, men manglet den ekstra lille piffen. Kanskje det er fordi den er internasjonal? Bra aktivitet/svar fra ansatte iallefall! Litt irrelevant, men: SAS må gjøre noe med det dårlige personlige bildet de har. Det har tilogmed dårlig oppløsning... Hva skjedde med å bare ha en enkel firmalogo? Eller et fly? :p

Norwegian var helt på bånn, mye spam og rart på veggen - samt at svar fra ansatte var noe "lunkne".

Nei, way to go Widerøe! Ble tilhenger jeg, og det er sjeldent jeg blir tilhenger av noe på facebook for å si det sånn :)

Twin Otter
14-04-2010, 17:22
Unnskyld at jeg spør. Men kan noen utdype hva ordet "prokrastinere" egentlig betyr?

Discus
14-04-2010, 17:25
Unnskyld at jeg spør. Men kan noen utdype hva ordet "prokrastinere" egentlig betyr?

:google el.l.:
...fremskyving eller unnvikelse av en handling som skal avsluttes
http://no.wikipedia.org/wiki/Prokrastinere

Så dreier vi tilbake til tema

Farmer
14-04-2010, 17:37
Takk Polaris ;-)

view
14-04-2010, 17:47
Har ikke sjekket ut Widerøe FB-siden før nå, og er enig i at den er veldig bra. Personlig touch, svar til publikum, jo helt greit god stemning som sagt ovenfor. Widerøe er generelt veldig gode på internett synes jeg.

Polaris, som det så fint heter: A procrastinator's work is never done. Lykke til med eksamen!

Scandinavian
14-04-2010, 18:42
Enig, toppscore til Widerøe på facebook!

Someone
16-04-2010, 10:37
Det er også tydelig at Facebook, når brukt riktig, fungerer bra som kommunikasjonsverktøy i slike situasjoner som nå under vulkanutbruddet. Det 3 selskapene jeg har har på Facebook (SAS, Widerøe og Swiss) kommer alle med stadige oppdateringer :up:

FlyHi
17-04-2010, 15:00
Stor ros til SAS på Facebook, som jeg absolut vil kåre som vinderen her i vulkanepisoden. Klart den bedste, hurtigste og mest grundige Info af alle de flyselskaber jeg har tjekket.

Thumbs up SAS

Someone
19-04-2010, 19:55
Stor ros til SAS på Facebook, som jeg absolut vil kåre som vinderen her i vulkanepisoden. Klart den bedste, hurtigste og mest grundige Info af alle de flyselskaber jeg har tjekket.

Thumbs up SAS

SAS, Wideroe og Swiss synes jeg alle har gjort en god jobb under krisen. Var en tur innom Norwegian sine sider og man ser at de på langt nær er like pro-aktive som de tre andre eksemplene. Rett og slett så virker det mer amatørmessig der

FlightDeck
19-04-2010, 20:45
Enig - utrolig lite proaktive hos Norwegian, det eneste de skriver er at de ikke vet noen ting ...

gustavf
19-04-2010, 20:49
SAS, Wideroe og Swiss synes jeg alle har gjort en god jobb under krisen. Var en tur innom Norwegian sine sider og man ser at de på langt nær er like pro-aktive som de tre andre eksemplene. Rett og slett så virker det mer amatørmessig der

Til gjengjeld så synes jeg Norwegian er adskillig bedre på den kanalen som fortsatt er den viktigste: Sine egne websider.

Polaris
19-04-2010, 20:52
Verste med siden til Norwegian er alt det svadaet som blir postet der - og mangelen på evne til å fjerne dette svadaet. Om det skal være noen som helst førsteprioritering på slike sider så er det å FJERNE spam og svada, ingen er interessert i å høre om konserter eller videoer. Igjen: bærer preg av lite intersse og "amatører".

TOS
19-04-2010, 21:41
Nå har ikke jeg fulgt så nøye med på Facebook-sidene til flyselskapene, men tenkte jeg skulle se på Norwegian og SAS sine sider nå. Jeg klarer ikke helt å se den store forskjellen, og finner ikke så mye svada & spam som det vises til her. Svarene til både SAS og DY er vel stort sett i samme gate - det er vanskelig å si noe konkret. Jeg ser imidlertid ikke bort fra at førstesidene i dag ikke er helt representantive.

JoeW
19-04-2010, 21:43
Jeg var innom Norwegian nå - og det ser for meg ut som om det ikke skjer noen ordentlig kommunikasjon ut fra selskapets side - det svares noe på en mengde uten like av spørsmål - mens f.eks. SAS og WF som jeg "følger" normalt er flinke til å opplyse om utviklingen - SAS opplyser hver gang de har nye bussruter på gang til europeiske byer ol. - slik informasjon direkte fra selskapet ser det ikke ut til å være hos DY.

TOS
19-04-2010, 22:24
Jeg var innom Norwegian nå - og det ser for meg ut som om det ikke skjer noen ordentlig kommunikasjon ut fra selskapets side - det svares noe på en mengde uten like av spørsmål - mens f.eks. SAS og WF som jeg "følger" normalt er flinke til å opplyse om utviklingen - SAS opplyser hver gang de har nye bussruter på gang til europeiske byer ol. - slik informasjon direkte fra selskapet ser det ikke ut til å være hos DY.

Det stemmer sikkert, og jeg har kun et "snapshot" å vise til (når jeg var inne så var svarene til SAS stort sett at det visste man ikke så mye om, og henviste til flysas.com, noe som var stort sett det jeg fant på DY også). Kanskje DY ikke har slike bussruter og dermed ikke noe å opplyse om?

TCAS
19-04-2010, 22:41
SAS gir spesifikk informasjon om både busser og flyruter, hvor de går fra og hvor de lander, og hvilke telefonnummer man må ringe for å komme seg med bussene og flyene, og når folk senest må møte opp og sjekke inn etc. Har man fulgt med de siste dagene ser man at DY ikke har samme Facebook-strategi...uten at dette skal føre til en DY vs SK-diskusjon :)

WF har ikke samme spesifikke informasjon som SAS, men de er flinke til å informere om hvilke områder de opererer normalt i etc. Det er antakeligvis godt nok for WF sin del.

TOS
19-04-2010, 22:48
SAS gir spesifikk informasjon om både busser og flyruter, hvor de går fra og hvor de lander, og hvilke telefonnummer man må ringe for å komme seg med bussene og flyene, og når folk senest må møte opp og sjekke inn etc.


Jeg innrømmer at jeg ikke har fulgt med, og det du trekker frem her er jo svært kjekk informasjon å få samlet på et sted. Om det er mer representativt for de siste dagers informasjonsflyt så stiller nok saken seg anderledes. Mitt poeng var ikke å "disse" SAS, men jeg så ikke så stor forskjell på sidene & informasjonen der når jeg sjekket.

FlightDeck
19-04-2010, 23:06
Den viktigste forskjellen på SAS' og Norwegians side er jo at førstnevnte legger ut oppdatert informasjon omtrent hver time, samtidig som de svarer på henvendelser ... Norwegian svarer bare på noen av henvendelsene og svarene er stort sett innholdsløse. Da blir det for dumt at selskapet på sine nettsider ber reisende om å bruke Facebook om de vil ha raske svar: http://norwegian.no/viktig.

Polaris
19-04-2010, 23:09
Nå har ikke jeg fulgt så nøye med på Facebook-sidene til flyselskapene, men tenkte jeg skulle se på Norwegian og SAS sine sider nå. Jeg klarer ikke helt å se den store forskjellen, og finner ikke så mye svada & spam som det vises til her. Svarene til både SAS og DY er vel stort sett i samme gate - det er vanskelig å si noe konkret. Jeg ser imidlertid ikke bort fra at førstesidene i dag ikke er helt representantive.

Nå valgte du deg nå rette tia til å lete etter en "normal wall" på facebook... Naturlig nok er det mye vulkan-related business på øverst nå ;)

TOS
19-04-2010, 23:32
Nå valgte du deg nå rette tia til å lete etter en "normal wall" på facebook... Naturlig nok er det mye vulkan-related business på øverst nå ;)

...ja, og det var derfor jeg var litt påpasselig med å poengtere at det godt kan hende at situasjonen ikke var representativ. Jeg får vel også understreke at jeg ikke registrerte at ditt første innlegg var datert før vulkanutbruddet - jeg la bare merke til at noen kåret SAS til vinner i vulkaninformasjonssaken og at andres sider var så dårlige så jeg tenkte bare gjøre meg opp min egen mening om den saken. Det har jeg nå gjort.:)

MD11
20-04-2010, 00:29
Kan faktisk ikke se problemet her angående at DY's side er dårligere enn andres.....

Se bare på aktuell informasjon i aften, flott og oversiktelig oversikt over alt som skal gå av flighter i morgen.

Og akkurat som hos SAS, de rekker ikke svare ALLE henvendelser hele tiden...

Polaris
20-04-2010, 00:40
Kan faktisk ikke se problemet her angående at DY's side er dårligere enn andres.....

Neimen det er da HARDLY overraskende fra deg....? ;) :p

Fra spøk til revolver så lurer jeg på om du tenker i forhold til vulkan-facebook-oppdateringer eller facebooksiden generelt? For den ER dårligere generelt sett (jeg har ikke fordypet meg i vulkan-aktiviteten) sammenliknet med Widerøe. Jeg kan love deg at i en blindtest hvor man hadde fjernet navn og spurt folk hvilken side som var mest inviterende - da ville Norwegian havnet på jumboplass. Det er noe med svarene, ja selv den tydelig ignorante holdningen / mangel på dypere innsikt folk genrelt viser på wall'en. Alt er med på å skape en litt lunken stemning der inne. Det er ikke den GENUINE (vel vel nå høres jeg noe naiv ut) gleden / fortellerånden slik det er hos Widerøe. Kan ha noe med at Widerøe ikke har halvparten så mange "followers" som Norwegian, men det virker bare til Widerøes fordel slik jeg ser det... ;)

(Jada jada økonomi og billettsalg og størrelse og så videre - alt er irrelevant for her er det snakk om facebook!)

Martin
20-04-2010, 00:51
Kikket kjapt på DY og SAS sine nå: DY har klart å svare på noen få av ganske mange henvendelser. Noen av hendvendelsene er f.eks. "Please, svar på spørsmålet mitt, da!!", fordi de ikke har fått svar på den opprinnelige henvendelsen

Sånn innmellom de få svarene de har gitt, klarer de også å legge ut melding om at man kan bruke selskapets Facebookside for å få raskt svar :rolleyes:

På SAS sin side, er svarprosenten mye høyere, og svarene er også gjerne litt mer omfattende enn "ring", eller "book ny billett, og refunder etterpå". Man får i det minste inntrykk av at de som svsre hos SAS har lest spørsmpålet, mens hos DY får jeg mer inntryakk av at noen har skrevet: "De vet vi ikke nå. Vennligst ring vårt kundesenter, eller book nye billetter, og få de refundert etterpå", trykket CTRL+A, CTRL+C,og så CTRL+V som svar på et par av spørsmålene.

Og i tillegg er SAS veldig flinke til å opplyse om busser, enten de er satt opp av SAS, eller de har fått vite om en buss som tilfeldigvis skal samme vei som et SAS-fly egentlig skulle ha flydd.

Tommel opp til SAS, dessverre ikke til DY.

(En av de som sitter og svarer på SAS sin side nå, kaller seg forresten CK ;))

petru26
20-04-2010, 00:54
tommelen opp til sas på fb ja, helt klart, nax kunne nok gjort en litt (les:mye) bedre innsats her for å få fram info til folk som henvender seg til dem der inne.

TOS
20-04-2010, 01:04
En kjapp titt innom FB for DY og SAS akkurat nå gir et litt annet bilde enn det jeg satt igjen med tidligere - fyldigere og mer personlige svar fra SAS (f.eks. håndteringen av en gravid kvinne stuck i Barcelona, eller noe slikt). Det stemmer overens med det en del andre her trekker frem. Nuvel. Bør kanskje gjøre noe mer fornuftig nå....:)

EB
20-04-2010, 07:12
Rett og slett imponerende å lese alle oppdateringene på siden til SAS. Hører mange kollegaer som er eller skal på reise som også uoppfordret skryter av SAS sin innsats på FB (de samme kollegaene er ellers ganske negative til SAS sine priser og alderen på flyvertinnene - da sett i forhold til Norwegian...)

Cecilie
20-04-2010, 10:11
SAS er også flinke på twitter!

MD11
20-04-2010, 14:46
Neimen det er da HARDLY overraskende fra deg....? ;) :p

Fra spøk til revolver så lurer jeg på om du tenker i forhold til vulkan-facebook-oppdateringer eller facebooksiden generelt? For den ER dårligere generelt sett (jeg har ikke fordypet meg i vulkan-aktiviteten) sammenliknet med Widerøe. Jeg kan love deg at i en blindtest hvor man hadde fjernet navn og spurt folk hvilken side som var mest inviterende - da ville Norwegian havnet på jumboplass. Det er noe med svarene, ja selv den tydelig ignorante holdningen / mangel på dypere innsikt folk genrelt viser på wall'en. Alt er med på å skape en litt lunken stemning der inne. Det er ikke den GENUINE (vel vel nå høres jeg noe naiv ut) gleden / fortellerånden slik det er hos Widerøe. Kan ha noe med at Widerøe ikke har halvparten så mange "followers" som Norwegian, men det virker bare til Widerøes fordel slik jeg ser det... ;)

(Jada jada økonomi og billettsalg og størrelse og så videre - alt er irrelevant for her er det snakk om facebook!)

Nå tenker jeg på vulkanhåndteringen inne på FB sidene siden den situasjonen er relevant nå. Folk er meget godt fornøyd med DY's håndtering ser det ut til og mange viser stor glede for DY's engasjement med å få strandede folk hjemover så raskt som mulig.

Men WF har en meget bra side generellt sett, ingen tvil om det :up:

Ludde
20-04-2010, 19:56
Mycket finsk men Blue1 FB sidor har också mycket bra info för att vara ett så litet bolag!
Hint , hint

VC-10
20-04-2010, 20:19
Nå har jeg sittet og kikket litt på FB-sidene til både DY og SK og sett hvordan de betjener disse i kveld. Jeg må si jeg er imponert over begge. Det virker som om begge svarer kjapt og fortløpende :up:
Dersom det stemmer at DY hadde en treg start etter askestarten, virker det som om de virkelig har skjerpet seg!

LN-MOW
20-04-2010, 20:54
Jeg tror alle - vi også - har lært mye disse dagene, og vi ser hvordan dialogen er blitt bedre dag for dag. Facebook og til en viss grad twitter gir mye mer retningsrettet og nøyaktig info enn det media gjør. Faren er imidlertid at det fort kan bli uoversiktig hvis mengden blir for stor, så da bør man kanskje heller bruke dem som pekere til der informasjonen befinner seg ...

CK
20-04-2010, 21:06
En kjapp titt innom FB for DY og SAS akkurat nå gir et litt annet bilde enn det jeg satt igjen med tidligere - fyldigere og mer personlige svar fra SAS (f.eks. håndteringen av en gravid kvinne stuck i Barcelona, eller noe slikt). Det stemmer overens med det en del andre her trekker frem. Nuvel. Bør kanskje gjøre noe mer fornuftig nå....:)

Den ene av de gravide ble sendt hjem med fly i går, og den andre er prioritert på neste fly fra Madrid. Jeg har sittet på "FB-vakt" (noen har kanskje lagt merke til initialene?) fra 9 til 15 i dag, og skal på igjen senere i kveld (når jeg har fått lagt barna). Det føles godt å gjøre noe som virker meningsfylt og som folk setter pris på. Dessverre må vi ofte svar at vi ikke vet, og henvise til flysas.com, men jeg merker at mange setter pris på å bli hørt og mange har fått uvurderlig informasjon og hjelp i en veldig vanskelig og uoersiktlig situasjon. Noen er nok veldig misfornøyde for at vi ikke har kunnet hjelpe akkuratt DEM, men +/- ratioen er 9/1 !! Og det gjør også godt for alle SAS'ere i dagens vanskelige situasjon. (takk for positiv tilbakemeling her også - det bekrefter det vi føler - at vi gjør noe bra!) Dette skal vi klare, let's bring'em home!

LN-MOW
20-04-2010, 21:33
Sitter akkurat og titter på både DY's og SK's sider, og særlig på DY's er volumet nå så stort at jeg tror det begynner å bli vanskelig .....

FlyHi
20-04-2010, 21:35
Den ene av de gravide ble sendt hjem med fly i går, og den andre er prioritert på neste fly fra Madrid. Jeg har sittet på "FB-vakt" (noen har kanskje lagt merke til initialene?) fra 9 til 15 i dag, og skal på igjen senere i kveld (når jeg har fått lagt barna). Det føles godt å gjøre noe som virker meningsfylt og som folk setter pris på. Dessverre må vi ofte svar at vi ikke vet, og henvise til flysas.com, men jeg merker at mange setter pris på å bli hørt og mange har fått uvurderlig informasjon og hjelp i en veldig vanskelig og uoersiktlig situasjon. Noen er nok veldig misfornøyde for at vi ikke har kunnet hjelpe akkuratt DEM, men +/- ratioen er 9/1 !! Og det gjør også godt for alle SAS'ere i dagens vanskelige situasjon. (takk for positiv tilbakemeling her også - det bekrefter det vi føler - at vi gjør noe bra!) Dette skal vi klare, let's bring'em home!

I har gjort et super arbejde CK og det har været en fornøjelse af følge :up:

Ved fra både flere pax samt SAS-ansatte at der virkeligt er blevet sat pris på den info der er givet - og ikke mindst fra en del pax som har sparet lang ventetid i telefonkøen fordi de fandt svar på deres spørgsmål på FB :)

Selv har jeg henvist flere kunder til FB, der efterfølgende er vendt tilbage med tak for dette, da de fik opklaret nogle spørgsmål.

Personligt tror jeg der også i dagligdagen kan være potentiale for en vis form for kundeservice via denne kanal, hvor man ikke blot giver den enkelte kunde god service, men også gør man potentielle og fremtidige kunder opmærksomme på den gode kundeservice.

...og så tror jeg I alle trænger til en stor :drink når denne aske-situation er overstået - og det vil være velfortjent :)

MD11
20-04-2010, 22:30
Sitter akkurat og titter på både DY's og SK's sider, og særlig på DY's er volumet nå så stort at jeg tror det begynner å bli vanskelig .....

DY har nattevakt på booking og facebook og hver flight som henter strandede pax har fått sin egen bookinglinje. Blir godt tatt i mot ser jeg.

:D

FlightDeck
20-04-2010, 22:51
Selv om SAS taper enorme summer i disse dager, vil jeg tro at de også vinner respekten (tilbake) fra mange kunder gjennom god informasjon, god service og ikke minst nærhet. Det kan gjøre at flere velger SAS ved neste anledning - eller et annet selskap som de opplever at behandler dem godt.

PeopleExpress
21-04-2010, 00:47
Akkurat i disse tider, vil jeg tro at FB kan virke litt kaotisk, da mange nesten legger inn FB meldinger i ren desperasjon. Men har selskapet en FB side, er det viktig å svare og følge opp, slik at publikum ser at de blir tatt på alvor.

Sosiale medier er kommet for å bli og det er kjempebra at flyselskapene bruker FB aktivt i sin kommunikasjon med passasjerer. Selv har jeg i dag publisert en melding på veggen til SAS.

Jens W
21-04-2010, 08:52
Sosiale medier, som jeg er en større fan av, har vi som nevnt virkelig sett nytten av de siste dagene.

Desverre bruker mange firmaer (og privatpersoner!) disse mediumene helt feil, det være seg flyselskaper eller den lokale S-Nærbutikken (eller COOP som det heter i disse moderne dagene).
Det kan være for lite informasjon, for mye informasjon, feil informasjon eller feil informasjon i feil medium.

Av de jeg følger på Facebook og Twitter, så må jeg si at jeg synes alle de tre norske har kommet med god info (dog, jeg har kun fulgt SK+DY på FB siden søndag), og selv om informasjonsstrømmen til tider kanskje har vært høy, så har det vært nødvendig og konkret info som har kommet ut.

DY hadde for eksempel i går kveld det som mange kanskje oppfattet som spam, men som de strandede rundt omkring i Europa synes var fin og hjelpsom info, rett og slett fordi man pøset på med info om fly hjem og bookingmuligheter for disse. Sitter du 'fast' på Kreta så blir du glad når du ser at du kommer hjem, samtidig som du har forståelse for at de som sitter fast på ørti andre destinasjoner også må få infoen sin.
På Twitter kan jeg ikke huske å ha sett noe fra DY, så der får de stryk.

SK har kjørt mye den samme linja med masse informasjon om busser og fly, og det blir dermed mye av det samme her, men de har vært veldig flinke også på Twitter.

WF har jeg fått inntrykk av at har lagt seg på en "oppsummeringslinje", som jeg tror for WFs del har fungert veldig greit, og min personlige mening og antagelse er at WF kanskje ikke helt har behovet for å få ut den mengde og type informasjon som 'de store gutta' har, da man med unntak av UK holder seg i Skandinavia, og på så sett nok ikke har like mye strandede passasjerer, da det innenfor NO/DK/SE har vært relativt enkelt å finne alternativ transport. (That said, enkelte folk skal ikke mange meter utafor husdøra før de er hjelpesløse..)
WF har, i likhet med SK, vært flinke på Twitter også. (Dog er tweets som denne (http://twitter.com/WIDEROE_support/status/12526194342) litt teit, særlig når avinor.no har tryna ca annenhver time den siste uka..)

Avinor har forøvrig også vært flinke på Twitter, det samme har f.eks. Lufthansa, Iceland Express, LGW & LHR m.fl.
Av de litt mindre flinke tror jeg kanskje Eurocontrol har stukket seg litt ut, da man til tider har kommet med litt for mye og litt for lite oversiktlig info og glemt at Twitter er et medium for kort og enkel informasjon - gjerne med en link til detaljene.

Til oppsummering - Sosiale medier er "helt nytt" og vi lærer alle på veien. Stjerner må nesten deles ut bare for deltagelse og bruk, særlig i disse tider.

LN-MOW
21-04-2010, 14:14
Bra oppsummering, Cedlind. Men det er en faktor til som ikke er nevnt, naar det gjelder de 'tre store' i Norge. Selv om trafikkvolumet er mindre, er det langt stillere paa FB-sidene til Wideroe, og mye av dtte skyldes at vi i svaert stor grad har klart aa 'laere opp' vaare passasjerer til aa bruke chat og email. Dermed har telefonvolumet vaert lite og vi har holdt vaare kundemaal paa alle responskanaler stort sett gjennom hele denne kriseperioden. Innen neste krise satser vi paa aa vaere enda bedre pa selvbetjening, slik at vi kan redusere forespoerslene ytterligere.

Saa de sosiale media er ikke noedvendigvis 'the holy grail', men er glimrende for aa ta seg av generell informasjon. Vi ser da ogsaa av responsnivaaet paa FB at vi har lykkes veldig godt med aa faa kundene inn paa de veiene vi ser som mest effektive, slik at den generelle (og viktige) informasjonen ikke har druknet i enkelthenvendelser.

Polaris
21-04-2010, 17:30
Spam er ikke "mye informasjon" - spam er uinteressant informasjon. Ting som "followers" poster, f.eks irrelevante bilder og linker til f.eks konserter eller den vanvittige (u)kule gruppa deres.

sail4fun
21-04-2010, 17:52
Veldig spennende å følge den bratte modningsprossesen siden var igjennom, og jeg tror at svært mange av de som hadde konkrete spørsmål/problemstilling fikk veldig bra support via FB sidene. Vi ser at denne typen media virkelig har stort potensiale i krise/krise light situasjoner.
Bra oppsummert av Cedlind

Superhai
21-04-2010, 19:21
Det ser også ut som stadig flere har oppdaget facebook-sidene. Men det kan hende at dersom det blir for mange, så kan nytteverdien bli mindre ettersom den blir fylt med spørsmål og det å finne svar blir vanskelig. Samt at de som bemanner blir for opptatt av personlige svar enn svar til flere. Dette var en generell kommentar eller mer et spørsmål om hvorvidt dette også kan brukes i framtiden, eller om det er egnet så lenge man har en viss mengde deltakere.

RYKogREIS
21-04-2010, 19:25
Litt galskap å følge med på FB-sidene til Norwegian... helt vanvittig pågang de har der med til tider 4-5 meldinger pr. minutt og ser ikke ut som de klarer å håndtere dette...

Hos SAS er det noenlunde grei pågang...

Og på Widerøe omtrent dødt

LN-MOW
21-04-2010, 19:45
Og på Widerøe omtrent dødt

Og det er fordi vi, som jeg nevnte tidligere, har teknologi og prosesser som eliminerer behovet for mange av disse henvendelsene. Ja, vi er mindre, men hadde vi ikke hatt dette på plass ville vi sett mange flere av disse på FB og andre steder.

EB
21-04-2010, 21:20
Noen som vet hvordan Ryanair og easyJet har fungert mht sosiale medier under vulkankrisen?

pilot94
21-04-2010, 21:24
Noen som vet hvordan Ryanair og easyJet har fungert mht sosiale medier under vulkankrisen?

Ser ut til at Ryanair vertfall ikke kan konkurrere med SAS på facebook :D
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/24694184960?ref=search&sid=613786930.4131192145..1

Easyjet ser ganske bra ut :)
http://www.facebook.com/easyJet?ref=ts#!/easyJet?v=wall&ref=ts

OSLansatt
22-04-2010, 09:32
KLM fungerer bra på FB også!

BSSW
22-04-2010, 21:11
KLM fungerer bra på FB også!
Har en kollega som ikke er så begeistret over KLM nå.... ;)

Han blir ikke "kvitt" dama som er på besøk... :p