View Full Version : Connection i Doha
Hvordan fungerer connection i Doha med QR?
Har hørt rykter om en underdimensjonert flyplass med få tilbud og grisete doer. Noen som har førstehåndserfaring fra flyplassen?
QR er jo et 5 *, men jeg har også hørt at Doha ikke rigtigt er fulgt med
Hilsen
Ole
Chaos Controller
08-04-2010, 17:21
Det kommer ant paa hvilken klasse du flyr. Flyr du QR i business blir du kjoert direkte til business-terminalen, som har rikelig utvalg i mat og drikke(baade med og uten alkohol), svoemmebasseng og spa, alt gratis.
I terminalen for de bak forhenget er det en annen sak. Toalettene er grisete, jeg har aldri sett toalettpapir der (saa husk aa bringe ditt eget), og det er ikke alkoholservering i denne terminalen. Er et stilleomraade som er greitt aa slappe av i, en Costa Coffee (tror jeg, eller tilsvarende) og et par fast-food restauranter som selger ok mat (anbefaler cheeseburgeren her, den smakte utmerket sist jeg var der.)
Tasxfree-butikken har greitt utvalg av varer, og helt greie priser.
All parkering i Doha er remote, saa du blir hentet og fraktet til og fra flyet i buss, til tross for dette krever de kun 35 minutters connection tid mellom fly, men det virker i miste laget for meg... Har vaert med paa bussturer rundt 15 minutter fra terminalen og til flyet, saa i saafall maa du haape du ikke kommer forsinket inn.
Bortsett fra det maa jeg si at QR er et av mine favorittselskaper, og stiller i en klasse langt over det Emirates gir til oss bak forhenget (og forran for den saks skyld.) Maten og servisen om bord har alltid vaert utmerket, stolene gode, og god plass. Har dog bare proevd 332, 346 og 777'en deres, om du skal fly med smaa-bussene er det kanskje en annen sak?
OK - takk for svar. Det blir definitivt monkey om det blir tur med QR. Overlever vel et labert bakkeopphold om servicen ombord er så god som du sier.
Fløy med EK for tre måneder siden og var meget fornøyd med servicen ombord, men til tross for en gedigen flyplass imponerte ikke DXB. Utrolig mye folk tidlig på morgenen, lange dokøer, og når det endelig ble min tur, var jeg så heldig å få et hull i bakken med kun spyling og ikke papir.
Utflyttet
09-04-2010, 16:43
Har bare flydd forran hos QR, og kan anbefale de varmt. Jeg har stort sett vært i transit i premium-terminalen (bare F har spa og basseng). Småbussene er behagelig i min erfaring, har flydd de flere ganger NBN-DOH. :)
-A
Hej!
Jag flög ARN-DOH-BKK-DOH-ARN i oktober och flygplatsen är helt ok. Jag frågade i en restaurang om de sålde öl med alkohol i? De hänvisade till Taxfreebutiken, så jag tror det är ok att köpa där, och dricka diskret i en colamugg tex. Dock varm då. Annars kan man ju köpa rom och blanda med kall cola!
Har läst på ett annat forum, att man kan köpa ett pass in till Onyx Lounge, och att man där kan fråga efter alkohol men vet inte om det stämmer.
Säkerhetskontrollen går snabbt och det står personal för att hjäpa till efter den. Flygplatsen är liten så det är omöjligt att gå vilse. Åt en cheesburgare och pommes frites helt ok.
Personalen på flygplatsen var väldigt trevliga och proffsiga.
Qatar Airways är ett världens bästa flygbolag och jag flyger gärna med dem igen!
Er 100% enig med alt Arlanda sier.
Dog for meg, som er litt kresen. Så var den ene spiseplassen litt dårlig. Lang kø, og lite tilbud. Men ellers en skinnende ren og fin flyplass.
Få tilbud er det, relativt liten tax-free når det gjelder snop, og alkohol. Men ellers grei. Doene er ikke grisete. Men rene.
QA er det beste jeg har flydd.