PDA

View Full Version : OT : Data spørsmål

Lennart
15-06-2005, 20:19
Hvordan overfører jeg min Norton lisens fra den gamle pcen til den nye pcen ?
Noen som kan hjelpe ??
Har sendt mail til Norton, men de har brukt over en uke på å svare

Jack
15-06-2005, 20:35
Er vel bare å installere Norton på den andre maskinen! Er da ikke noen begrensninger på det! Programvaren er vel ikke bundet opp mot en spesiell maskin? Har ikke vært borti et sånt program enda...
Så bare sett cd-en i den nye maskinen og installer! Eventuelt last ned gratis virusprogram og firewall fra nettet! Funker bedre en Norton..
:smokin :smokin :thumbup

Lennart
15-06-2005, 20:45
Jeg VIL gjerne betale for det
Og jeg vil gjerne ha svar på det jeg spør om.
Har betalt 2 lapper for det programmet jeg har,
og det har ett lisens-nummer,
og det nummeret trengs å overføres.

Kan noen hjelpe ?
Vennligst ikke gi meg alternativer. Svar på det jeg spør om, PLEASE !!!:devot:

Bengt
15-06-2005, 20:53
De Symantecprogram jag har haft har bara varit att installera om på en ny dator. Antivirusprogram har haft begränsad uppdateringstid men har kunnat installeras om.
Bara att installera om efter att ha avinstallerat på den gamla maskinen.

Jack
15-06-2005, 21:00
Les hva jeg skriver og ikke mas om at jeg gir deg et fordømt alternativ! SÅ LES HVA JEG SKRIVER.... :naughty:
Jeg gjentar og forklarer litt til… :
Norton KAN du installere på den nye maskinen din uten å overføre noe, Start ny pc…. Sett i Norton cd-en i cd avspilleren…. Hvis den starter automatisk så velg installer…. Eventuelt gå på Windows utforsker og start cd-en derifra… hvis du må skrive en kode under instalasjonen så gjør du dette…! Du forstå? Eller var dette for vanskelig også?? :naughty:

Eventuelt så kan andre laste ned bedre gratisalternativer fra nettet…
:smokin

Jack
15-06-2005, 21:05
Og bare for å si det igjen…. Du trenger ikke å overføre NOE… lisensen er personlig og følger ikke noen pc… dermed kan du i prinsippet ha det samme programmet i mange maskiner samtidig…
Synker det inn?:biggrin :smokin :thumbup

Lennart
15-06-2005, 21:16
Den nye pcen har 2 måneders gratis bruk, med ETT lisens-nummer.
Den gamle pc-en har ett abbo med ett annet lisensnummer jeg har betalt ut året for.
Bare så det er sagt

TUC
15-06-2005, 21:30
Men du har jo det lisensnummeret du har betalt for liggende et sted. På papir, altså. Eller mail, eller hva vet jeg. Poenget er at du har det. Du skal iallefall ha det, om du ikke har rotet det bort. Trökk deg fram til der det står at du skal angi omtalte nummer, og skriv det inn. Trykk enter, og du er ferdig. No big deal

Edit: trökkfeil

Jack
15-06-2005, 21:31
Det er litt annerledes….
Da kan du prøve å avinstallere den som ligger på ny pc-en for så å installere den versjonen du har lisens på ut året… Det skal funke bra det! Hvis ikke må du avinstallere Norton på ny pc-en for så å slette alle skjulte filer og registeroppføringer…. Men det skal strengt tatt ikke være nødvendig… slett den gamle, så installer den nye, skal funke som bare f*** det… :smokin

Og når året er omme så er det bare å forhøre deg om gratisalternativer som kan være bedre alternativer en hva Norton er….
:biggrin :up: :thumbup

:cheers: :smokin

Lennart
15-06-2005, 21:34
Vi har alle våre egne oppfatninger om det meste.
Jeg er HAPPY med Norton. Ferdig med den saken nå :thumbup

spitfire
15-06-2005, 21:44
Jeg har Norton gjennom mitt kundeforhold i DnB.
Jeg sendte e-post etter e-post, helt til jeg skjønte at det ikke gikk å gjøre det etter arbeidstid kl.1600. Når jeg først fikk lisensnr. var det bare og laste ned og installere med lisensnr. på den maskinen jeg måtte ønske.

Trety
16-06-2005, 09:15
Selve programvaren kan du laste ned fra Symantecs hjemmesider eventuelt bruk den CD'n du har. Selve lisensnummeret legger du inn når du installerer på nytt, men husk å deaktivere/fjerne Norton fra den gamle maskinen først, slik at det ikke plutselig er to maskiner som prøver å oppdatere seg på samme nummer.

Og jeg er helt enig med deg Leorim, jeg bruker Norton Internet Security 2004 på den ene maskinen hjemme og det har vært en positiv opplevelse. Den legger riktignok beslag på endel resurser, men det har sørget for at jeg ikke har hatt noe som helst av problemer - og den har blitt satt på prøve etpar ganger.

Er det noen som har prøvd Trend Micro PC-Cilin (samme type som NIS)? Jeg har denne på den nye maskina, men såvidt jeg vet har den ikke blitt satt på prøve ennå. Litt spent på hvor bra dette programmet er.

catocontrol
16-06-2005, 12:06
Jeg drev og fiklet med Noeton på min PC. Skulle avinstallere det. Plutselig trodde Norton at jeg var et virus som angrep PCen. Da slo programmet seg helt vrang. Shuttet ned PCen og greier:) Et sammensurium uten like å få PCen opp å gå igjen etter "virusangrepet":spin: Men det betyr vel egentlig bare at det funker, og at jeg må begynne å lese hvordan man skal avinstallere program på riktig måte:)

Jack
16-06-2005, 13:01
Norton er bra det! Brukt det i mange år, både brannvegg og virusdreper! Men den tok for mye resurser og skapte noen problemer med noen programmer jeg bruker. Derfor måtte jeg bytte ut Norton… Nå er maskinen raskere en før, og surfingen ser ut til å gå fortere….:thumbup :smokin
Man kan ha samme lisens på to maskiner…. Det er ikke et problem på Norton produktene frem til 2004 versjonen… hvordan dette er på 2005 versjonene vet jeg ikke…. Gått over til gratisvare jeg…:up: :thumbup
Trend Micro PC-Cilin er bra det…. Den fungerer utmerket til sitt bruk…..
Her er programmene jeg foretrekker.. denne (http://smb.sygate.com) eller denne (http://free.grisoft.com/doc/1)

:cheers:

Og nå er spørsmålet besvart fra svar en og helt ned hit.... håper det hjelper... :biggrin :smokin

Lennart
16-06-2005, 18:07
Idag kom mailen fra Norton, med svar på mine spørsmål :cheers:
Taker for hjelpen til alle :hi2