WF-380
05-04-2010, 23:05
Ettersom min utestasjonering i Tyskland går ubønnhørlig mot slutten, gjelder det å nytte høvet til å teste ut selskaper og flyplasser som ikke er så lett tilgjengelig hjemmefra. Til høsten bærer det nemlig tilbake til gamlelandet og da blir det 737 med SK og DY fra Gardermoen igjen.
Fridagene i påskehelga er godt egnet for en utflukt, og valget falt denne gangen på Roma. Nedover passet avgangen til Germanwings fra Køln godt tidsmessig, og prisen havnet totalt på 110 euro inkludert gebyrer og setereservasjon. Tilbake pekte easyJet til Dusseldorf seg ut som det absolutt mest prisgunstige alternativet til en totalpris på bare 50 euro. Enkelte avganger var sågar 10 euro billigere. easyJet begynte å fly på Dusseldorf i fjor, og har avganger til Roma, Basel og Gatwick. Begge selskapene tilbyr selvfølgelig web check-in, easyJet helt opp til 60 dager før avgang. Dermed kunne jeg gå rett til gate på begge avgangene ettersom jeg reiste med kun håndbagasje.
Fredag 2. april 2010 13:15, 4U886 CGN-FCO, A319 D-AGWB, 21A.
Deutsche Bahn transporterte meg hjemmefra og til CGN. Gikk så direkte til sikkerhetskontrollen der det var null kø, og inn i den lille avgangshallen i Terminal 1 som for det meste benyttes av Germanwings og Lufthansa m/venner.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/cgninside.jpg
Avgangshallen.
Etter en forfriskning, var det tid for å sjekke ut det lille som skjedde utenfor vinduene:
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/contractors.jpg
En ATR fra Air Contractors sto parkert utenfor.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/maersk.jpg
Noen fraktfly med Maersk på halen lenger bort.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/bmi.jpg
En brite kom forbi.
Ikke så mye action altså, Køln/Bonn er en rolig flyplass uten de store folkemengdene og behagelig å reise fra.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/boarding4u.jpg
15 minutter før avgang kom flyet til Roma til gate.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/cgnoutside.jpg
Dermed ble pushback 25 minutter forsinket.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/alps1.jpg
Avgang mot sør opp i skyene. Heldigvis klarnet det opp når vi fløy over Alpene. Ruta var etter det kapteinen fortalte Friedrichshaven - Verona - Roma.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/cabin4u.jpg
Tiltalende kabin hos Germanwings med grå skinnseter med lilla dekor. Savnet et in-flight magasin, i setelommen var kun en meny for ombordsalget. Kjøpte en te og en muslibar for ca 4 euro. Noen få ledige midtseter, bl.a. ved siden av meg.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/italiancity.jpg
Fløy over denne interressante byen et sted i Italia.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/landingfco.jpg
Så nærmer vi oss Roma.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/landedfco.jpg
Landet fra nord.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/atgatefco.jpg
Parkert ved gate uten en eneste nabo.
Tok så Leonardo Express fra FCO inn til Roma Termini. Riktignok stoppet ikke toget noen steder underveis, men express var det nå ellers ikke. Men sikkert raskere enn å stå i kø på motorveien.
Fridagene i påskehelga er godt egnet for en utflukt, og valget falt denne gangen på Roma. Nedover passet avgangen til Germanwings fra Køln godt tidsmessig, og prisen havnet totalt på 110 euro inkludert gebyrer og setereservasjon. Tilbake pekte easyJet til Dusseldorf seg ut som det absolutt mest prisgunstige alternativet til en totalpris på bare 50 euro. Enkelte avganger var sågar 10 euro billigere. easyJet begynte å fly på Dusseldorf i fjor, og har avganger til Roma, Basel og Gatwick. Begge selskapene tilbyr selvfølgelig web check-in, easyJet helt opp til 60 dager før avgang. Dermed kunne jeg gå rett til gate på begge avgangene ettersom jeg reiste med kun håndbagasje.
Fredag 2. april 2010 13:15, 4U886 CGN-FCO, A319 D-AGWB, 21A.
Deutsche Bahn transporterte meg hjemmefra og til CGN. Gikk så direkte til sikkerhetskontrollen der det var null kø, og inn i den lille avgangshallen i Terminal 1 som for det meste benyttes av Germanwings og Lufthansa m/venner.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/cgninside.jpg
Avgangshallen.
Etter en forfriskning, var det tid for å sjekke ut det lille som skjedde utenfor vinduene:
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/contractors.jpg
En ATR fra Air Contractors sto parkert utenfor.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/maersk.jpg
Noen fraktfly med Maersk på halen lenger bort.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/bmi.jpg
En brite kom forbi.
Ikke så mye action altså, Køln/Bonn er en rolig flyplass uten de store folkemengdene og behagelig å reise fra.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/boarding4u.jpg
15 minutter før avgang kom flyet til Roma til gate.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/cgnoutside.jpg
Dermed ble pushback 25 minutter forsinket.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/alps1.jpg
Avgang mot sør opp i skyene. Heldigvis klarnet det opp når vi fløy over Alpene. Ruta var etter det kapteinen fortalte Friedrichshaven - Verona - Roma.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/cabin4u.jpg
Tiltalende kabin hos Germanwings med grå skinnseter med lilla dekor. Savnet et in-flight magasin, i setelommen var kun en meny for ombordsalget. Kjøpte en te og en muslibar for ca 4 euro. Noen få ledige midtseter, bl.a. ved siden av meg.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/italiancity.jpg
Fløy over denne interressante byen et sted i Italia.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/landingfco.jpg
Så nærmer vi oss Roma.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/landedfco.jpg
Landet fra nord.
http://i642.photobucket.com/albums/uu146/WF-380/Roma2010/atgatefco.jpg
Parkert ved gate uten en eneste nabo.
Tok så Leonardo Express fra FCO inn til Roma Termini. Riktignok stoppet ikke toget noen steder underveis, men express var det nå ellers ikke. Men sikkert raskere enn å stå i kø på motorveien.