View Full Version : KLM MD11
Noen som kjenner til om KLM planlegger større endringer i hvor de sender MD11 kommende sommer? Mulig det er noe bug for øyeblikket, men jeg kan ikke se noen MD'er til hverken YUL, YVR eller SFO.
Bizflyer
02-04-2010, 11:54
De holder vel på å pensjonere sin MD11 maskiner. Jeg trodde nesten de var ferdige med utskiftningen nå. Men jeg ser jo at ifølge hjemmesiden deres har de 10 MD11 fortsatt. Kanskje andre vet noe mer her?
BF:cool2
Da er du dessverre meget feilinformert... KLM sine MD11 skal fortsette i trafikk til langt ut i dette tiåret.
Bizflyer
02-04-2010, 12:46
Ok!
MD11 er jo et flott fly! Men nå er det vel nesten bare KLM igjen som opererer denne type maskiner?
Noen som kjenner til om KLM planlegger større endringer i hvor de sender MD11 kommende sommer? Mulig det er noe bug for øyeblikket, men jeg kan ikke se noen MD'er til hverken YUL, YVR eller SFO.
Her har du KLM's MD11 ruter på sommerprogrammet 2010:
KLM's planned Summer 2010 MD11 operations are;
Amsterdam – Atlanta 27JUN-17JUL DAILY
Amsterdam – Bonaire – Guayaquil – Quito – Bonaire – Amsterdam M11 5 WEEKLY
Amsterdam – Delhi M11 DAILY
Amsterdam – Montreal M11 DAILY
Amsterdam – Panama City M11 5 WEEKLY
Amsterdam – Paramaribo M11 6 WEEKLY
Amsterdam – St. Maarten – Bonaire – Amsterdam M11 1 WEEKLY
Amsterdam – Tehran M11 6 WEEKLY
Amsterdam – Vancouver M11 DAILY
http://md-eleven.net/Latest-News-
Ok!
MD11 er jo et flott fly! Men nå er det vel nesten bare KLM igjen som opererer denne type maskiner?
I pax versjon er det nå kun KLM og World Airways som opererer MD11. AY pensjonerte nå nylig sin flåte som de fløy i 20 år.
I cargoversjon finnes det plenty. Nesten alle 200 stk. som ble bygd er i trafikk.
KLM har som nevnt tidligere oppgradert interiøret på flyene og har innstallert 777 seter i både C og M klasse. I tillegg er AVOD installert.
Atlanta er vel droppet ... skal sjekke i Amadeus naar jeg faar opp jobb-pc'en. Det var kun noen dager i sepember sist jeg sjekket ...
6. september - 1. oktober er alt, ja ....
Her har du KLM's MD11 ruter på sommerprogrammet 2010:
KLM's planned Summer 2010 MD11 operations are;
Amsterdam – Atlanta 27JUN-17JUL DAILY
Amsterdam – Bonaire – Guayaquil – Quito – Bonaire – Amsterdam M11 5 WEEKLY
Amsterdam – Delhi M11 DAILY
Amsterdam – Montreal M11 DAILY
Amsterdam – Panama City M11 5 WEEKLY
Amsterdam – Paramaribo M11 6 WEEKLY
Amsterdam – St. Maarten – Bonaire – Amsterdam M11 1 WEEKLY
Amsterdam – Tehran M11 6 WEEKLY
Amsterdam – Vancouver M11 DAILY
http://md-eleven.net/Latest-News-
Takker. 11'ern skal til Toronto også ser det ut til.
Er det noen som vet om ALLE MD11 til KL har blitt oppgradert til nye C-cl seter (som i 777,a330), eller er det noen maskiner som enda flyr med de gamle setene?
Noen som vet? =)
Er det noen som vet om ALLE MD11 til KL har blitt oppgradert til nye C-cl seter (som i 777,a330), eller er det noen maskiner som enda flyr med de gamle setene?
Noen som vet? =)
Alle er ferdig oppgradert:D
Kjempe! Da blir det muligens C til PBM i sommer :D Takker og bukker! :)