View Full Version : Airliners.net.
Lurer litt på en ting... Er det kun medlemmer som betaler som får inn bildene sine der?
Har prøvd å legge inn bilder flere ganger(er bare free member) men får de ALDRI godkjent....
Mener selv at bildene mine er like bra som mange andre bilder jeg har sett der... he he
Jeg har vert medlem i noen år, har aldri betalt noen ting,
men har fått 21 bilder ettehvert, men ja, der er kritiske.
Eg synes dette bildet ble for lyst http://www.airliners.net/photo/Norwegian-Air-Shuttle/Boeing-737-8JP/1669978/L/&sid=4e05e1cc68b50c6b0b323ee138cc314f men slik vil de ha det
De er veldig kritiske, men det hender de 'glipper'. ;)
Mitt siste ble tatt med kun et lite Lumix festkamera.
http://www.airliners.net/photo/Sierra-Pacific/Boeing-737-2Y5-Adv/1090890/L/
FlightDeck
30-03-2010, 15:58
Ja, de har blitt vanvittig mye strengere med årene. Jeg var med da airliners.net ble lansert, og de første årene skrøt de av at de hadde 1.-10.000 bilder online ;) De fleste hadde dårlig kvalitet - inkludert mange av mine egne. Kvaliteten på flybilder har heldigvis blitt bedre, men det er samtidig ingenting ekslusivt eller spesielt over det - det meste har vi sett før. Derfor poster jeg ingen flere bilder online, og derfor skjønner jeg godt at airliners.net er strenge.
Kan også være at det flommer inn så mange bilder hverdag at de i airliners.net må plukke kun de aller beste, så det er konkurranse der...
Wiggo Hovde
30-03-2010, 16:03
Minne bilder har "gluppet" gjennom sensuren 7 ganger. Her der de: http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Wiggo%20Hovde&distinct_entry=true En haug med rejected har det dog blitt...
Du kunne ikke poste noen av de bildene du har fåt rejecta her da Motard. hadde vært av interesse å se bildene og samtidig fått vite hva de menta var "galt".
Ok. Da vet jeg hvertfall at man bare må fortsette å prøve da. Hadde jo vært artig å fått inn et bilde der... Har et bilde "på vent" der inne nå av VC10 på OSL... Men de går vel ikke denne gangen heller.. :)
Joda jeg kan poste bildene jeg ikke får godkjent her så kan dere få se hva dere synes... Lenge siden jeg har prøvd meg på Airliners.net nå..
Wiggo: Du har flere veldig bra bilder der, men feks dette er jo ikke så veldig spesielt i mine øyne: http://www.airliners.net/photo/West-Air-Europe/British-Aerospace-ATP(F)/1665143/&sid=ebb9eb33ca2a65ae0e512adf22c9f3a9
Litt "rart" de godtok det.... Ikke no kritikk på bildet altså. Missforstå meg rett.
Harald Oanes
30-03-2010, 16:17
Eg har heilt gitt opp å prøve, blir ganske oppgitt av å få bildene refusert... Dere kjenner mine bilder godt, og det er i utgangspunktet svært merkelig at bildene dere selv her på forumet har skrytt opp i skyene, ikke er gode nok for a.net... Men klart de har en viktig jobb å gjøre, men etter min mening faller de gjennom på svært mange områder. Jeg er også medlem i foto.no, et virkelig kritisk forum for fotografer - hvor man virkelig kan sette hodet for hogg hvis bildet ikke er godt nok. På a.net er det flyet som er enerådende, bildet kan være så godt som bare det, fotografisk, men likevel bli refusert fordi bildet ikke er etter dems kriterier. Og det som a.net mener er korrekt komponering, ville på foto.no blitt satt i gapestokk... Så jeg gidder ikke en gang prøve mer, ser ikke noe poeng i det da jeg har mitt eget utstillingsvindu - både her på forum og egen nettside. Når jeg ser hva de sier burde vært gjort med de bildene jeg har forsøkt å få gjennom, så blir jeg så oppgitt at jeg nesten føler at enten er jeg dum, eller så er de i a.net så på jordet at deres holdning til et godt bilde tidvis er alldeles merkelig, og jeg nekter plent å justere mine bilder slik som dem mener er korrekt. Et fly kan være så interessant det bare vil når jeg fotograferer, hvis ikke bildet blir interessant fotografisk sett, bryr jeg meg ikke så veldig om flyet... Og heldigvis er det noen ufattelig dyktige fotografer som ikke har gitt opp å få sine bilder på a.net, men det er også bilder jeg overhodet kan forstå har kommet gjennom...
H
Hehe .. mitt eldste har ID 8773 og jeg hadde noen eldre som forsvant da de hadde 'opprydding' for noen år siden.
A.net er jo blitt 'målestokken', og det er jo forsåvidt greit. De har et vanvittig trøkk av bilder så jeg skjønner fodt at de setter visse kriterier. Men de er også mennesker, så det slipper innimellom inn bilder som 'ikke burde være der', for å si det sånn ... Det kan være så enkelt at det er elementer i bildet som appellerer til screeneren. Eller screenerene - det kreves vel to godkjenninger.
Siden de ble kjøpt opp har jeg egentlig brukt lite tid på A.net, forumet er jo også sterkt redusert i aktivitet. Er glansdagene over.. ? ;)
Hmm.. eller kan det være at du manglet noe informasjon om bildene du sender inn..
Som feks flyregisternr , hvor og når bilden ble tatt og slik..... ??
De er veldig kritiske, men det hender de 'glipper'. ;)
Mitt siste ble tatt med kun et lite Lumix festkamera.
http://www.airliners.net/photo/Sierra-Pacific/Boeing-737-2Y5-Adv/1090890/L/
Godt billede, Andreas.. A/C Reg mangler dog på billedet
Hilsen
Ole
Nå er jo a.net et kvalitetssted for bilder, og de vil kun legge ut flybilder som holder en viss standard. Det skjønner jeg godt, for det er begrenset hvor interessant det er med 1000 passe bra bilder tatt av samme fly på samme sted.
Så vidt jeg har skjønt, reduseres kvalitetskravene dersom bildet er veldig spesielt eller har nyhetsverdi.
De som driver det har lagt ut kriteriene for hvordan kvaliteten skal være, og da må man bare forholde seg til det når man poster. Det ligger også på siden en grei liten guide vedr. fotografering og bildebehandling slik som de mener det skal være - dette kan være en grei veiledning.
Selv har jeg sendt inn en del bilder som er refusert, men fikk godtatt det første her for noen uker siden.
Harald Oanes
30-03-2010, 18:16
Nå er jo a.net et kvalitetssted for bilder, og de vil kun legge ut flybilder som holder en viss standard. Det skjønner jeg godt, for det er begrenset hvor interessant det er med 1000 passe bra bilder tatt av samme fly på samme sted.
Så vidt jeg har skjønt, reduseres kvalitetskravene dersom bildet er veldig spesielt eller har nyhetsverdi.
De som driver det har lagt ut kriteriene for hvordan kvaliteten skal være, og da må man bare forholde seg til det når man poster. Det ligger også på siden en grei liten guide vedr. fotografering og bildebehandling slik som de mener det skal være - dette kan være en grei veiledning.
Selv har jeg sendt inn en del bilder som er refusert, men fikk godtatt det første her for noen uker siden.
Det er jeg helt enig i VC-10, dårlige bilder er bare til irritasjon... Og jeg ser kravene de stiller, og det er derfor jeg skjønner måten de gjør det på. Men mine bilder har blitt refusert bla pga at flyet ikke er i senter av bildet, noe som hadde blitt ledd av i foto.no, hvor de mener at hvor motivet er i komposisjonen, viser hva du vil fortelle med bildet. Et annet avslag var et flot bilde av flynesen, klart og tydelig hvor innsynet i cockpit var utmerket, krystallklar himmel og lav høstsol - men det ble refusert fordi nesehjulet viste, og det skulle det ikke være på "nese-bilder"... Og sånt gjør meg oppgitt, at bildekvaliteten skal bety noe er jeg helt enig i, men at de legger seg oppi komponeringen av bildet, klarer jeg simpelt hen ikke å være enig i... Den ene gangen retunerte de bildet mitt og hadde bearbeidet det sånn som de mente bildet burde være, og da falt hele bildet gjennom for min del...
Gratulerer forresten til deg selv med ditt første bilde :-)
hei å hå
H
Og hva skjer med myaviation ? Er evigheter siden eg har fått ut nye bilder ?
Har en del i kø, de godtar jo alle flybilder