LN-RRE
28-03-2010, 00:43
En liten video fra litt simming i Kenneth Lie`s 737 simulator i Drammen.
Denne 737 NG`en er simulert utrolig godt. I tillegg benytter vi SAS sine sjekklister, imsdal vann og reelle performance kalkulasjoner for å få den helt rette stemningen. Man føler faktisk at man HAR vært ute og flydd etter en slik dag.
Takk til Kenneth Lie som lot oss få komme i simulatoren hans.
Så til litt relevante data for flyturen
**************FLIGHT DATA****************
AC: 737-800WL
REG: LNRRE
LEG: OSL-SVG
ATS ROUTE: SOTIR
CO ROUTE: OSLSVGBA
CPT: A. Bertheussen FO: K.R. Fjeldstad
**************TAKE OFF DATA****************
DEP: RW 01L A3
TAKE-OFF AND LANDING REPORT SAS4054 ENGM-ENZV
A/C LN-RRE B737-800 CFM56-7B26
PACKS: ON
A/I: OFF
V1: 145
VR: 146
V2: 149
TO-2: 87,9 % N1
***ALL WEIGHTS IN KILOGRAMS***
PREPARED BY USER: KIM R FJELDSTAD
//////// AIRPORTS ////////
TAKEOFF: ENGM/OSL GARDERMOEN RWY 01LA3
FLAPS 1 ELEV. 681FT ( 208M)
LANDING: ENZV/SVG SOLA RWY 36 FLAPS 40 ELEV. 29FT ( 9M)
CONFIG:
------------------ REDUCED - DRY - FLAPS 1 - TO2 - A/C ON - A/I OFF ----------------
RWY 01L RWY 01LA2 RWY 01LA3
3600 M 3469 M 2696 M
TO2 HW04 TO2 HW04 TO2 HW04
AT N1 FLAPS 1 AT N1 FLAPS 1 AT N1 FLAPS 1
+41 87.9 63307 C45-46-49 /+41 87.9 63255 C45-46-49 /+41 87.9 63255 F45-46-49
Vi hadde altså pent vær, rolige vindforhold med 4-5 knop i nesa under take off og en avgangsvekt på 62,9 tonn hvilket gav FLAP 1 og en del reduced thrust for take off selv på A3 (2,696 meter TORA).
Masse reduced thrust altså - Det er vår måte å vise Day of Earth på, selv om det ikke ble på samme dag : )
http://www.youtube.com/watch?v=zr-H82jsc9E
Nyt videoen : )
Denne 737 NG`en er simulert utrolig godt. I tillegg benytter vi SAS sine sjekklister, imsdal vann og reelle performance kalkulasjoner for å få den helt rette stemningen. Man føler faktisk at man HAR vært ute og flydd etter en slik dag.
Takk til Kenneth Lie som lot oss få komme i simulatoren hans.
Så til litt relevante data for flyturen
**************FLIGHT DATA****************
AC: 737-800WL
REG: LNRRE
LEG: OSL-SVG
ATS ROUTE: SOTIR
CO ROUTE: OSLSVGBA
CPT: A. Bertheussen FO: K.R. Fjeldstad
**************TAKE OFF DATA****************
DEP: RW 01L A3
TAKE-OFF AND LANDING REPORT SAS4054 ENGM-ENZV
A/C LN-RRE B737-800 CFM56-7B26
PACKS: ON
A/I: OFF
V1: 145
VR: 146
V2: 149
TO-2: 87,9 % N1
***ALL WEIGHTS IN KILOGRAMS***
PREPARED BY USER: KIM R FJELDSTAD
//////// AIRPORTS ////////
TAKEOFF: ENGM/OSL GARDERMOEN RWY 01LA3
FLAPS 1 ELEV. 681FT ( 208M)
LANDING: ENZV/SVG SOLA RWY 36 FLAPS 40 ELEV. 29FT ( 9M)
CONFIG:
------------------ REDUCED - DRY - FLAPS 1 - TO2 - A/C ON - A/I OFF ----------------
RWY 01L RWY 01LA2 RWY 01LA3
3600 M 3469 M 2696 M
TO2 HW04 TO2 HW04 TO2 HW04
AT N1 FLAPS 1 AT N1 FLAPS 1 AT N1 FLAPS 1
+41 87.9 63307 C45-46-49 /+41 87.9 63255 C45-46-49 /+41 87.9 63255 F45-46-49
Vi hadde altså pent vær, rolige vindforhold med 4-5 knop i nesa under take off og en avgangsvekt på 62,9 tonn hvilket gav FLAP 1 og en del reduced thrust for take off selv på A3 (2,696 meter TORA).
Masse reduced thrust altså - Det er vår måte å vise Day of Earth på, selv om det ikke ble på samme dag : )
http://www.youtube.com/watch?v=zr-H82jsc9E
Nyt videoen : )