PDA

View Full Version : SQ langt ute på viddene?


Bizflyer
27-03-2010, 02:51
Var innom SQ sine hjemmesider, og til min fornøyelse så jeg at det nå var mulig å booke billetter ut fra KRS på dere hjemmesider.

Søkte da opp SQ via SIN til BKK i biz i juni. Der skal SQ ha drøye 32 høvdinger! Det er nokså nøyaktig dobbel pris av SAS. Det er også 30% høyere en TG.

Sjekket også noen andre destinasjoner og prisene er skremmende høye sammenlignet med konkurrentene.

Så nå må jeg bare stille spørsmålet: Hvordan klarer SQ å få fyllt opp sin C klasse??

BF:cool2

A-380
27-03-2010, 03:02
Si det, men det har alltid vert stappfullt på C hos SQ når jeg har reist med dem.

Utflyttet
27-03-2010, 03:20
SQ selger på at de er eksklusiv, de selger som hakka møkk uansett hvor mye de er firkantet og arrogant. Mange mener det har gått litt nedover de siste årene, men generelt leverer de et veldig bra produkt.

Men for min del er de ikke verdt prisen.

Styrken til SQ er at de er veldig etter boken, du vet hva du får, og når du får det er det bra, svakheten til SQ er at når det går utenfor boken så går det lett veldig gale.

Det siste er min grunn til å ikke like å fly med de å gi pengene mine til SAS.

-A

gardkarlsen
27-03-2010, 11:55
Hei

Jeg oppdaget også dette - ble ganske så overrasket da jeg så at det nå var mulig å booke fra SVG og ut i den store verden. Men dessverre som du sier - prisen på deres billetter (iallefall i C) er langt over det som konkurrentene kan vise til. Jeg kunne godt tenkt meg å teste ut deres C klasse på A380 men ikke til den prisen. Men det er jo imponerende at de klarer å fylle opp flyene sine :)

Tommy777
27-03-2010, 12:01
Singapore Airlines er ihvertfall veldig gode paa firmarabatter. Vi har mellom 15-35% rabatt paa business billetter

Bizflyer
27-03-2010, 13:51
Singapore Airlines er ihvertfall veldig gode paa firmarabatter. Vi har mellom 15-35% rabatt paa business billetter

Da er det vel ikke sikkert at de har så lett for å fylle C klasse setene sine som enkelte her tror?

BF:cool2

Bizflyer
04-04-2010, 01:30
I forbindelse med at LH har ute diverse tilbud i Biz for 999 og 1298 euro i sommer, sjekket jeg priser i biz fra SIN til BKK.

Singapore - BKK t/r med Singapore Airlines i biz Kr 5 500,-
Singapore - BKK t/r med Thai Airways i biz kr 3 500,-

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor noen vil betale "nesten" dobbel pris for å fly SQ? Selv om jeg ikke synes TG yter spesielt bra service om dagen, nekter jeg å tro at servicen til SQ er 2 000 kr bedre? Noen som har så mye penger at de er av annen mening?

BF:cool2

ex_trd
04-04-2010, 01:50
Grunnen til at SQ er så mye dyrere enn SK og TG er rett og slett at de spiller i en annen klasse. Personlig gidder jeg ikke spenne av masse penger på et biz-sete som ikke er flatt i disse dager om jeg skal fly 5000+ miles.

Har flydd langt med både 77W og A380 i deres nye biz (men ennå til gode å prøve nye F samt suites), og jeg nøt hvert minutt av det. Og som Tommy sier finnes det måter å komme seg inn i varmen på som er rimeligere enn publiserte priser.

Bizflyer
04-04-2010, 02:24
Grunnen til at SQ er så mye dyrere enn SK og TG er rett og slett at de spiller i en annen klasse. Personlig gidder jeg ikke spenne av masse penger på et biz-sete som ikke er flatt i disse dager om jeg skal fly 5000+ miles.

Har flydd langt med både 77W og A380 i deres nye biz (men ennå til gode å prøve nye F samt suites), og jeg nøt hvert minutt av det. Og som Tommy sier finnes det måter å komme seg inn i varmen på som er rimeligere enn publiserte priser.

Ja, dette hørtes temmelig oppblåst ut!! Men dessverre er det ikke mange som er like lett-hendte med pengene som deg, som gidder å betale dobbel pris for billetten sin!!

Men for all del! Hyggelig at du har godt med penger og reiser greit!^_^

BF:cool2

olems
06-04-2010, 19:41
Er ganske mange nyrike Asiater som er glad i å blåse litt penger har jeg inntrykk av.

Fnate
06-04-2010, 20:24
Hvis de klarer å fylle setene så synes jeg det er fantastisk at det er noen som fortsatt tør ta seg betalt for å levere et premium produkt.

Jeg er en av de som lett betaler ekstra for å få noe som er levert av folk med et ønske om å drive flyseskap fremfor å kutte årganger på Champagnen. Det er liksom ikke navnet C-klasse som betyr noe for meg. Det som betyr noe er kvaliteten på servicen som blir levert. Så hvis det er så bra som ex_trd sier så er det godt nok for meg.

Utflyttet
06-04-2010, 23:01
Er ganske mange nyrike Asiater som er glad i å blåse litt penger har jeg inntrykk av.

Og nyrike russere, gamle amerikanere, folk som jobber i mange bransjer med arbeidsgiver med tykk lommebok, folk med gamle penger, det er rett og slett marked for noen som leverer et slikt produkt til en god pris.

-A

Tommy777
08-04-2010, 01:53
Booket akkurat tur til Singapore i mai. ITA skal ha 9400 USD tur retur, jeg betalte 5600 USD ORD-EWR-SIN-BKK-NRT-ORD

Bizflyer
08-04-2010, 10:30
Booket akkurat tur til Singapore i mai. ITA skal ha 9400 USD tur retur, jeg betalte 5600 USD ORD-EWR-SIN-BKK-NRT-ORD

9400 USD er jo heavy! 5600 USD med SQ da? Høres jo ut som en RWT du har booket!

BF:cool2

SVG
08-04-2010, 20:22
Hvorfor ikke bestille billettene i et reisebyrå ???:D Det er mye billiger fra Norge enn å bruke internett. De billigste billettene fra Europa på nettet er fra LHR :D. Har selv fått gode priser til Asia på reisebyrå. Happy hunting !!

Utflyttet
09-04-2010, 17:37
Hvorfor ikke bestille billettene i et reisebyrå ???:D Det er mye billiger fra Norge enn å bruke internett. De billigste billettene fra Europa på nettet er fra LHR :D. Har selv fått gode priser til Asia på reisebyrå. Happy hunting !!

SQ har bra avtaler med reisebyrå, men det er med en stor hake: om du bruker fleksbiliteten i billetten og ikke når reisebyrået ditt (fordi du er på andre siden av jorden) og lar SQ selv begynne å endre på ting, da rakner det selv.

Jeg har hatt 4-5 historier det dette har gått skikkelig gale. Den siste historien endte med at SQ dumpet meg i ZRH og nektet for at det fantes flere segmenter på hjemveien, og jeg måtte betale billetten hjem selv. Etter 10 måneder purring på SQ endte historien med at jeg fikk refundert de to siste segmentene som likevel ikke var der og ikke et øre i erstatning eller annen kompensasjon, for de mente de ikke hadde brutt regler. Jeg har mye godt å si om SQ, men jeg har bare en måte å beskrive servicen til selskapet når ting ikke går helt etter planen: møkkaselskap.

-A

Tommy777
11-04-2010, 06:31
9400 USD er jo heavy! 5600 USD med SQ da? Høres jo ut som en RWT du har booket!

BF:cool2

Nei, ikke RTW. Vanlig billett i full C. Se reiseruten. CO til EWR, SQ til SIN, SQ til BKK, resten UA, oppgradert fra C til F. Billettert via SQ som er vaar reisepartner