View Full Version : EuroBonus øker prisene for hotellovernattinger
We are happy to announce that the price will be the same on weekdays and weekends, it will no longer be more expensive to stay on weekdays. Some hotel partners will have the same award price as for the last 10 years, 10 000 points, some partners have increased the award price.
On hotel partners that you previously earned Basic points, will now give Extra points. Basic points will be given by SAS, Blue, Wideroe & Star Alliance carriers only.
This will be effective from April 1st, 2010. For more detailed information about our hotel partners and award prices, please go to the hotel partner section. If you change a award reservation already made the new price will apply.
http://www.flysas.com/en/EuroBonus/News/hotelnews/
Fra 1. april vil det koste 20.000 poeng per natt, enten det er hverdag eller helg. Jeg konstaterer med det to ting:
1. EuroBonus markedsfører en prisstigning som en kjempepositiv nyhet.
2. EuroBonus lever ikke opp til sine lovnader om et forbedret bonusprogram.
FlightDeck
26-03-2010, 15:09
1. EuroBonus markedsfører en prisstigning som en kjempepositiv nyhet.
Bildet er ikke så svart-hvitt. På Scandic og Rica er det en prisreduksjon på hverdager som gjør at en bonusovernatting koster 10.000 poeng. På Best Western er det en prisreduksjon på hverdager som gjør at en overnatting koster 15.000 poeng.
Happyflyer
26-03-2010, 15:26
Hos Choice og Thon er det da helt normalt med reduksjon i helgene. Enten du betaler med cash eller poeng. Har alltid trodd at det var normen hos alle kjeder.
Forøvrig lyser det arroganse igjennom hele kampanjen til EB.
FlightDeck
26-03-2010, 15:33
Hos Choice og Thon er det da helt normalt med reduksjon i helgene. Enten du betaler med cash eller poeng. Har alltid trodd at det var normen hos alle kjeder.
Forøvrig lyser det arroganse igjennom hele kampanjen til EB.
Arroganse? Prisen er den samme som før hos Rica og Scandic i helger, altså 10.000 poeng. Det nye er at prisen på hverdager reduseres fra 20.000 til 10.000 poeng. På Best Western reduseres den på hverdager fra 20.000 til 15.000 poeng, men går opp fra 10.000 til 15.000 i helger.
På Rezidor-hotellene, som man p.t. ikke kan ta ut bonusnetter hos, økes prisen fra 10.000 i helgene til 20.000. Prisen blir den samme som før på ukedagene.
På Rezidor-hotellene, som man p.t. ikke kan ta ut bonusnetter hos, økes prisen fra 10.000 i helgene til 20.000. Prisen blir den samme som før på ukedagene.
Jeg vet ikke om arroganse er det rette ordet, men du skal være en god spin doctor for å få denne setningen til å virke fornuftig & fremstille det som en forbedring "We are happy to announce that the price will be the same on weekdays and weekends, it will no longer be more expensive to stay on weekdays" for de som ønsker å evt benytte Radisson (hvis dette er/blir mulig) når det man gjør er å øke prisen i helgene. Jeg ser imidlertid at det er anderledes for andre hotellkjeder. Det er mulig jeg misforstår?
I samme slengen blir jo også grunnpoengene hos Radisson fjernet og omgjort til extrapoeng. Dette er de jo også "Happy to announce" og blir dermed fremstilt som en gode. Jeg sliter i hvert fall med å se dette som en programforbedring totalt sett.
FlightDeck
27-03-2010, 10:29
I samme slengen blir jo også grunnpoengene hos Radisson fjernet og omgjort til extrapoeng. Dette er de jo også "Happy to announce" og blir dermed fremstilt som en gode. Jeg sliter i hvert fall med å se dette som en programforbedring totalt sett.
Det går fra grunnpoeng til ekstrapoeng fordi SAS ikke lenger eier Rezidor (Rezidor SAS). Det eneste negative i dette er at poengprisen går opp hos Radisson i helgene, ellers er det jo bare gode nyheter, eller hva? At EuroBonus heller skriver svada fremfor nøktern informasjon, er synd.
Tommy777
27-03-2010, 10:58
Best Western, Scandic og Rica (lavkvalitetshoteller) gaar ned i pris, mens prisen paa de originale, klassiske SAS hotellene som selvsagt er mest attraktive for de aller fleste, dobler man prisene i helgene.
Klart dette er en devaluering for de aller fleste.
Forstaaelig at grunnpoengene forsvinner, noe som har vaert ganske saa unikt for Eurobonus.
FlightDeck
19-07-2010, 09:53
Da har det allerede blitt gjort noen justeringer i prisen for uttak:
Scandic: 21.000 poeng for hoteller i byer :(, men fortsatt 10.000 poeng for hoteller utenfor byer
Country Inn: 16.000 poeng mot 20.000 poeng tidligere :)
Park Inn: 16.000 poeng mot 20.000 poeng tidligere :)
Regent Hotels: 26.000 poeng mot 20.000 poeng tidligere :(
Missoni Hotels: 26.000 poeng - ny EuroBonus-partner! :wow: