PDA

View Full Version : Mitt nye favoritthotel i Norge

EB
25-03-2010, 17:13
Akkurat kommet hjem etter et opphold på Hotel Brosundet i Ålesund. Tror det må være et av de flotteste hotellene i Norge og med en restaurant som virkelig leverte. Kolkjeften (uttales kålkjæft) på restaurant Maki i går kveld er kanskje noe av det bedre jeg har spist. Hotellet og restauranten er medlem av "De historiske hotel og spisesteder"...:up:

AirbusTrond
25-03-2010, 17:19
Hyggelig å høre at Maki i Ålesund også er bra. Det nest beste fiskemåltidet jeg har spist var på Maki i Fosnavåg, der "kjeden" har sin opprinnelse. Og det var faktisk noe så spesielt som skatevinger.

pilot94
25-03-2010, 20:37
Hørest bra ut at du likte Ålesund! :D

EB
26-03-2010, 05:46
Tror faktisk det blir en tur til Ålesund i sommer...har alltid likt meg i Ålesund - siden jeg besøkte byen for første gang høsten 1995.

Bizflyer
26-03-2010, 11:34
Akkurat kommet hjem etter et opphold på Hotel Brosundet i Ålesund. Tror det må være et av de flotteste hotellene i Norge og med en restaurant som virkelig leverte. Kolkjeften (uttales kålkjæft) på restaurant Maki i går kveld er kanskje noe av det bedre jeg har spist. Hotellet og restauranten er medlem av "De historiske hotel og spisesteder"...:up:

Hva i granskaugen er en Kolkjeft??

BF:cool2

TG923
26-03-2010, 14:30
Hva i granskaugen er en Kolkjeft??

BF:cool2

http://nn.wikipedia.org/wiki/Lysing

Alternativt en FrP-byråd i Oslo som opprinnelig kommer fra Ålesund :cry:

AirbusTrond
26-03-2010, 15:05
http://nn.wikipedia.org/wiki/Lysing

Alternativt en FrP-byråd i Oslo som opprinnelig kommer fra Ålesund :cry:

Kommer fra Ørskog, ikke Ålesund. Det derre derre der. Som jeg ikke skal karakterisere videre...

Ålesund har også tilhørende herligheter som Søre Summøre med Runde og Flø, ellers kan man reise ut til Ona etc.

S. Holberg
27-03-2010, 00:00
Har selv bodd på hotellet der, og ja, det er et flott ett!
Men når ikke helt opp i toppen i min ranking, men en god 2/3 plass ;)

Wiggo Hovde
27-03-2010, 00:55
ellers kan man reise ut til Ona etc.

HOST!! Hehe! Kremt...

Happyflyer
27-03-2010, 01:32
Hva er det som gjør dette til "favoritthotellet" til EB? Er det maten/rommet/baren? EB virker som en bereist kar i Norge, flott om du kan begrunne dine konklusjoner. Husk at en god restaurant gjør ikke ett hotell bra.

EB
27-03-2010, 07:42
Det var alt fra mottakelsen vi fikk ved innsjekk, lobbyeområdet med dempet belysning og peis. Utvalget av vin på glass i baren, personalet i baren og restauranten. Rommet var annerledes enn alt annet jeg har bodd på - med stor bjelker gjennom rommet, et tregulv som nesten var industrielt, bad og dusjvegger i frostet grønnt glass - alt av såpe, shampo og balsam fra BVLGARI. Utsikten - nesten følelsen av å bo i vannet...komforten i sengen - med sengetøy og dyner av den beste kvalitet... Nei det var absolutt ikke bare restauranten - selv om den var med på å sette en flott ramme på oppholdet. Frokosten dagen etter var også bra - med en kokk som gikk rundt og sørget for at vi hadde alt hva vi trengte...og enda litt til.

Rett over påske skal jeg bo på Radisson Blu Trysil - gleder meg til det også...

EB
29-03-2010, 06:00
Ble fortalt av noen "lokale" at det var Snøhetta som stod bak oppussingen av dette hotellet...