PDA

View Full Version : Registrere kredittkort i EB profil

jb1
23-03-2010, 13:24
Mine registrerte kredittkort i EB-profilen ser ut til aa vaere slettet. Jeg klarer ikke aa finne ut hvordan det registreres igjen. Jeg vil ihvertfall ha registrert mitt Diners kort siden man faar 500 poeng i rabatt ved bestilling av bonusreiser. Noen som kan hjelpe?

LN-MOW
23-03-2010, 13:50
Det er veldig strenge regler for hvordan dette kan gjøres. Ikke usannsynlig at SAS hqr droppet muligheten til å lagre kortet.

jb1
23-03-2010, 14:04
Det er veldig strenge regler for hvordan dette kan gjøres. Ikke usannsynlig at SAS hqr droppet muligheten til å lagre kortet.

Det staar fortsatt at man kan bruke kort fra profil under bestillingsprosedyren, men ingen av mine kort er lenger registrert. Hvis man ikke lenger kan registrere et Diners-kort er jo rabatten illusorisk og villedende.

LN-MOW
23-03-2010, 14:07
Spør Eva ... ;)

jb1
23-03-2010, 14:14
Spør Eva ... ;)

har forsoekt, Eva var vrang og forstod ikke hva jeg spurte om. Sendte en mail, men tenkte en av forumets eksperter kunne hjelpe.;)

Utflyttet
23-03-2010, 14:51
SAS her i Norge lar deg ikke lagre slikt lengre. Det gjelder også ved kjøp av vanlige billetter. Det er visst det nye datalagringsdirektivet som setter en stopper for dette.

-A

jb1
23-03-2010, 14:59
SAS her i Norge lar deg ikke lagre slikt lengre. Det gjelder også ved kjøp av vanlige billetter. Det er visst det nye datalagringsdirektivet som setter en stopper for dette.

-A

Jeg forstaar, men hvordan faar man da rabatt for Diners-kort?

Bizflyer
23-03-2010, 15:01
Korrekt!
Jeg tror SAS sliter litt da det er utrolig strenge regler for oppbevaring av kortdata. SAS huser kortbetalingene sine på internett selv pr i dag, og skal de fortsette med det, krever det utrolige investeringer i datasikkerhet og kvartalsvise revisjoner. Det er pt ingen aktør i Norge med eget internettsalg som huser egne godkjente betalingsløsninger. De aller fleste velger en såkalt re-direct løsning hvor man blir sendt over til en sikker, godkjent betalingsoperatørs nettside for å fullføre betalingen. Den mest kjente i Norge som driver med dette er PayEx. Jeg vil anta at SAS og Norwegian jobber med å overføre betalingsløsningene sine for internett til denne eller en lignenede aktør for å være sikret i fremtiden.

BF:cool2

Someone
23-03-2010, 15:01

Ved å bruke det når du betaler?

Bizflyer
23-03-2010, 15:02

Man får 500 poeng for å bestille bonusreisen på nett uansett hvilket kort du betaler med, og det er ingen betingelse at du har lagret kortet ditt i profilen for å oppnå dette. Jeg bestilte bonustur for 4 dager siden, og betalte med Visa og fikk redusert uttaket med 500 poeng for voksen og 250 poeng for barn.

jb1
23-03-2010, 16:32
Man får 500 poeng for å bestille bonusreisen på nett uansett hvilket kort du betaler med, og det er ingen betingelse at du har lagret kortet ditt i profilen for å oppnå dette. Jeg bestilte bonustur for 4 dager siden, og betalte med Visa og fikk redusert uttaket med 500 poeng for voksen og 250 poeng for barn.

Det er riktig, nettbestilling gir 500 i rabatt som registreres i etterkant, men Diners gir deg 500 poeng i rabatt umiddelbart i tillegg til poengene som kommer i etterkant. "Prisen" som kom opp for f.eks. OSL-CPH var 11500 poeng i Economy. Etterpaa fikk man 500 poeng for aa ha bestilt paa nett.

pilot94
23-03-2010, 17:29
Ja, dette kan jeg også bekrefte :)

Bestilte turen AES-OSL-AES. Betalte med VISA, og etter ca. en uke kom det opp Internet Booking Reward +500 points
:)

S. Holberg
23-03-2010, 17:39
Så man får altså bonuspoeng for innenlands(nettpoeng)? :)
*Jeg fikk ikke plusspoeng når jeg bestilt innenlands for et par uker siden..Tilogmed 4 leg.
Noen form for etterlysningsopplegg?

pilot94
24-03-2010, 07:40
hmm... det gikk noe tid før poengene stod opplistet...
De kommer også datoen etter utreise uansett om du har reiser etter, så sjekk om det er der ;)

jb1
24-03-2010, 13:06
hmm... det gikk noe tid før poengene stod opplistet...
De kommer også datoen etter utreise uansett om du har reiser etter, så sjekk om det er der ;)

Du misforstår. Man må ut med totalt 1000 poeng mindre per pers når man har kombinert Diners/EB-kort. Det gis et avslag i prisen på 500 ved bestilling + at man krediteres 500 poeng i etterkant for å ha bestilt på nett.

Kan noen SAS folk her hjelpe? Send gjerne PM.

jb1
24-03-2010, 13:43
Jeg ringte EB i Norge, da jeg har forsøkt å få tak i dem i USA uten hell. EB i Norge skjønte først ikke problemet og sa at man kun fikk 500 poeng for nettbestilling. Jeg viste til nettsidene, men da svarte de bare at jeg måtte kontakte medlemservice i USA. Enkel løsning når de ikke hadde noe svar. De visste ikke noe om regler for å registrere kredittkort o.l. Relativt kunnskapsløst m.a.o.

Someone
24-03-2010, 13:45
Men vil ikke kortet bli registrert når du bruker det?

jb1
24-03-2010, 15:08
Men vil ikke kortet bli registrert når du bruker det?

Mulig, men tidligere kom avslaget opp naar man bestilte. Det stod f.eks. 11500 istedenfor 12000 for en reise innen Norden i oekonomi.