PDA

View Full Version : TOS - OSL-LHR-YVR- (SEA) YVR-LHR-OSL


ENSO
21-03-2010, 19:59
Som relativt ferskt forum medlem, har det drøyet en del før jeg fikk opp tilstrekkelig mot til å skrive en triprapport fra en tur til YVR og SEA i september 2009. Selv om det ikke akkurat er ferskvare, håper jeg dere har litt igjen for å lese den. :)

Etappen TOS – OSL ble foretatt med DY om kvelden 15.september 2009, i en 737-300. Maskinen virket slitent innvendig, men en rolig tur nedover mot hovedstaden, der jeg møtte min venninne som jeg skulle reise videre i lag med til YVR.

17.september kl 07.50 OSL-LHR SK 803.

Ankom OSL kl 06.15 i bil. Slet faktisk litt med å finne parkeringsplass, men endte til slutt helt innerst ved gjerdet på P5. Gikk kjapt å komme seg til terminalen. En god del folk hadde samme ærend som oss der, men siden min venninne har et hendig EBG-kort, gikk vi direkte til SK’s skranke for gode kunder. Her ble vi kjapt sjekket inn helt frem til YVR, og ble gjort oppmerksom på at det var mulig å benytte både fast-track og lounge. Vi fikk tildelt setene 25B og C til LHR.
Fast-track var, tja…raskt er vel rette ordet ;). Deretter rett opp i loungen hvor en liten frokost ble inntatt, og reisefeberen økte. Ca 30 min før avgang bega vi oss i retning non-schengen. Ved vår gate, var boarding så vidt i gang. Da vi skulle boarde hadde ”noen” gitt oss nye seter; 5E og 5F, altså en aldri så liten upgrade til Economy Extra. Maskinen var en 737 med euro-config, synes jeg de sa. Midtsetene i Business-class er mindre enn vanlig og blokkerte.

Belegget om bord anslår jeg til totalt 75%. 6-7 personer på business. Nesten fullt på Eco-extra. Crewet om bord virket veldig opplagt, og skipperen kom med sine forventninger til turen mot LHR. Var en viss fare for ett par ekstrarunder før landing der, men de håpet å være nede på rutetid. Push-back 3-4 min før rutetid. Etter take-off opplyste den mannlige purseren om morgenens serveringsprogram. Ble en grei frokostpakke på oss i E.extra. Syntes den var helt lik det som serveres om morgen på SK’s flygninger fra TOS mot OSL. Ellers en veldig hyggelig tur, men skipperens forventninger til ekstrarunder over LHR slo ikke helt til, og vi landet nesten 15 min før rutetid. Vi var såpass tidlig at vi måtte vente tilsvarende på ledig gate.

Dette var min første tur til LHR og terminal 3. Etter en del trasking kom vi til transitt sikkerhetskontrollen. Og der var det kø! Brukte over 20 min gjennom denne. Underveis kom det brøytende et lass med høgmælte amerikanere forbi køen, selvfølgelig very late for en Delta-avgang til BOS, og forlangte en fri passasje forbi oss andre. De klarte virkelig å bekrefte det noe negative inntrykket jeg allerede hadde av mange amerikanere på utenlandsreise. Dog ble mine bønner hørt, og det pep hissig i slusene da de passerte, og gjenget på Security anstrengte seg til det ytterste for å sjekke at våre venner fra vest ikke hadde noe uhumskheter med seg. Ikke særlig populært hos yankee’ene, og vel verdt de to-tre minutter alle andre i køen ble forsinka. :D

Etter security, oppsøkte vi *A-loungen og koste oss med litt øl, snacks og nettsurfing. Det derre EBG-kortet er virkelig nyttig, og min venninne begynte å antyde at det var den egentlige årsaken til at jeg ville reise med henne. Hørt sånt! ^_^


17.september 2009 kl 11.05. LHR – YVR AC 855 Boeing 777-300.

Etter å ha kost oss i loungen, trasket vi mot gaten. Der var det stappfullt. Vi innså at flyet nok var helt fullt og noen upgrade ved gate kunne vi bare glemme. Vi hadde fått setene 58F og 58G, altså relativt langt bak.

http://i899.photobucket.com/albums/ac199/torkjand/38207c05.jpg

Vi kom oss greit om bord, men oppdaget at vi var plassert på hver side av midtgangen. Det syns vi var litt dårlig gjort. Men sidemannen på E-setet hadde ingenting imot å bytte fra et midtsete til midtgang, naturlig nok. Den prosessen gjorde at annet et par også fikk sitte i lag, og en dame kom bort og takket oss for at vi også hadde hjulpet de. Lurer på om Air Canada anstrenger seg for å skille par som reiser i lag?

Vel nede i setet kunne jeg konstatere at det kjentes greit ut. Relativt grei pitch (32”?) og knyttneve-test bestått. Air Canadas Boeing 777-300 fly er relativt nye. Jeg fikk ikke tak på reg.nr på dette individet, men innredning virket veldig ny.

http://i899.photobucket.com/albums/ac199/torkjand/c13137db.jpg

http://i899.photobucket.com/albums/ac199/torkjand/923a6208.jpg

AVOD-systemet enRoute er et godt tilbud. Dette fungerte hele veien, bortsett fra flyets posisjon på kartet. Det savnet jeg virkelig. Heller ingen kamerafunksjoner.

http://i899.photobucket.com/albums/ac199/torkjand/0ed199d7.jpg

Besetningen virket ikke å være helt med under turen. Ett par av FA’ene så direkte slitne ut. Min venninne skulle spørre underveis om når vi landet, men fikk et surt svar ”how should I know that? Please take your seat”.

Anyway, push-back på LHR på rutetid, og takset relativt langt. Vi lå etter en B744 som tok av før oss. Da den startet av gårde, forventet jeg at vi måtte vente ett par minutter, men knapt 20-30 sek etterpå suste vi avgårde. Rett etter rotate fikk vi skikkelig turbulense. Det smalt skikkelig, og noen passasjerer ropte. Må ha vært urolig luft etter B747’ern som stakk før oss?

Serveringen kom sent i gang etter take-off. Og crewet virket nesten ustrukturert. Men drikketralle dukket opp etter hvert. Tok for sikkerhets skyld både en øl og GT mens jeg hadde sjansen. :drink

http://i899.photobucket.com/albums/ac199/torkjand/fc4ca3f6.jpg

Det gikk nesten en time før det ble vår tur til å få mat. Vi kunne teoretisk sett velge mellom kylling og laks til lunsj, men i praksis var det kun laks igjen da de kom bak til oss. Synes lunsjen var litt spartansk. Det en slags couscous-sak til forrett, laks til hoved, og en cookie til dessert. Men drikkevarene var gratis, og ingen problem med påfyll av øl, og ett par konjakk til kaffen. Couscousen var ikke god, men laksen var grei nok.

http://i899.photobucket.com/albums/ac199/torkjand/051c8e4a.jpg

Etter måltidet var det tid for å utforske AVOD-systemet. Vi kunne bruke våre egne headset, og lyden var faktisk god. Min venninne kastet seg over Istid-filmen, og jeg så noen episoder av Spesialstyrken. Flytiden til YVR var drøyt 9 timer, og hele turen var i strålende dagslys. Så søvn var uaktuelt.
Halvveis ut i flygningen ble det delt ut en is, noe som sjelden blir feil. Ca 1,5 før landing ble det servert en snack, nesten som en slags vårrull av noe slag. Den både så og smakte litt kjip.

Vi landet på YVR kl 12.50 lokal tid. Gikk greit å komme seg av flyet, og bega oss mot immigration.

http://i899.photobucket.com/albums/ac199/torkjand/38ee1c03.jpg

Min venninne hadde et velbrukt pass, og dessverre av den produksjonsserien hvor siden med bilde osv lett løsner fra resten av passet. Da immigration-officer skulle se på passet hennes, brettet han det så hardt ut, at siden nesten løsnet helt. Hang kun igjen ett par cm i enden. Hun fikk en merknad om at passet bør skiftes ut kjapt, siden det ville være ugyldig straks siden løsnet helt. Dette var en bekymring siden vi etter hvert skulle videre fra Vancouver til Seattle med buss. US immigration er jo ikke kjent for å ta lett på sånne ting.

http://i899.photobucket.com/albums/ac199/torkjand/7dd4dd05.jpg

YVR er en flott flyplass. Det virket som mye var nytt eller oppusset før OL. Vi bestemte oss for å ta den nye Canada Line til sentrum, og krysset veien for å komme til stasjonen. Det var enkelt å få kjøpt billett på automat til ett par CAD, og turen inn til Waterfront tok knapt 20 min. Veldig OK.

Vi hadde bestilt rom på Renaissance Vancouver Harbourside Hotel en 5-6 kvartaler unna Waterfront. Fikk et rom litt høyt oppe i hotellet, og som bonus ga det en ypperlig utsikt mot sjøflyhavna, hvor trafikken var høy hele dagen. Både single- og twin engine Dehavilland maskiner lettet og landet rett utenfor vinduet. Topp å sitte på terrassen der med en kald øl og nyte aktiviteten. :cool:

http://i899.photobucket.com/albums/ac199/torkjand/5f0e2453.jpg

For øvrig et bra hotell, med hyggelig og hjelpsom betjening. Kan anbefales!

To be continued.....

Someone
21-03-2010, 20:06
Flott lesning til nå og bra debut! Ser fremover til fortsettelsen

Hos Air Canada skal man normalt kunne forhåndreservere seter slik at man havner der man ønsker ;)

LN-AØR
21-03-2010, 20:33
Fin og informativ rapport. Ser frem til fortsettelsen. Flott debut. :)

Ang. reg og pitch:
*17.september SK 803 = LN-RCW
*17.september AC 855 = C-FIUV (levert i mars 2008)

Relativt grei pitch (32”?)= Det stemmer

AirbusTrond
21-03-2010, 21:36
Takk, flott med nye rapporter en kjedelig søndag kveld! Litt synd at vi ikke fikk se laksen, dog... :-)

L1011-500
21-03-2010, 22:08
Flott rapport dette, Gleder meg til fortsettelsen!

LN-MEH
22-03-2010, 12:50
Vi hadde bestilt rom på Renaissance Vancouver Harbourside Hotel en 5-6 kvartaler unna Waterfront. Fikk et rom litt høyt oppe i hotellet, og som bonus ga det en ypperlig utsikt mot sjøflyhavna, hvor trafikken var høy hele dagen. Både single- og twin engine Dehavilland maskiner lettet og landet rett utenfor vinduet. Topp å sitte på terrassen der med en kald øl og nyte aktiviteten. :cool:

http://i899.photobucket.com/albums/ac199/torkjand/5f0e2453.jpg

For øvrig et bra hotell, med hyggelig og hjelpsom betjening. Kan anbefales!

To be continued.....

Flott rapport og det gjorde ingenting at det ikke er ferskvare. Nede på den brygga var jeg for mange år siden og så på sjøflyene. Bodde ikke på det hotellet men det hørtes jo helt topp ut!:up:

Hickok
22-03-2010, 14:32
Veldig bra rapport. Angående frokostpakken på Eco Extra, så var(er) den i praksis helt lik den SAS serverer mellom Sør- og Nord-Norge. I hvert fall var den det i høst. AC sine 773ER er som du sier temmelig ny, ca. et par år gamle i snitt.

pgaa
22-03-2010, 19:09
Hyggelig lesing og bra rapport..

OSL-MRU
22-03-2010, 19:49
Fin lesing nå på mandagskvelden! :)

ENSO
23-03-2010, 21:28
Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Her kommer resten av tripreporten.

19.september kl 12.30 YVR – SEA med buss Quick Coach.

Etter ett par dager i Vancouver, satte vi kursen mot Seattle. Vi hadde lyst å teste buss, og vi valgte å reise med selskapet Quick Coach, www.quickcoach.com. De plukket opp passasjerer fra de fleste hoteller i sentrum av Vancouver. Og bussen kom nesten på minuttet til avtalt tid og hentet oss på hotellet. Pris t/r for to personer kom på underkant av 200 CAD. Bussen var dessverre en skuffelse. En skikkelig klassiker kjent fra Greyhound.

http://i899.photobucket.com/albums/ac199/torkjand/d71d107e.jpg

Dårlig/ødelagt fjæring, og et toalett bak som lekket kraftig. Det hang en kraftig urin-stank i bussen hele veien. Sjåføren var derimot kjempegrei, og hjelpsom. Etter at passasjerene var plukket opp, ble kursen satt mot Seattle. Min venninne var relativt nervøs med tanke på US immigration og hennes defekte pass. Passet ble nå håndtert med den største varsomhet, og med et solid strikk rundt midten.

Vi ankom grensa, og sjåføren orienterte om prosedyren for passeringen. Alle passasjerer måtte ta sin egen bagasje gjennom kontrollen. Vi stilte oss pent i kø, og da det ble vår tur, gikk vi i lag frem til en hyggelig, men grundig US- immigration officer. Min venninne forklarte mens hun overrakte passet sitt, at han måtte være forsiktig med passet. Det hjalp bare litt, fordi da han åpnet det, revnet det ytterligere 1 cm. Nå hang siden kun fast i enden. Passet ble utsatt for en svært grundig undersøkelse, og hun ble flere ganger spurt om ”is this really your passport?”. Dette så ikke særlig lyst ut. Og vi mistenkte at stempel fra land som Nord-Korea ++, kanskje gjorde saka verre. :( Kontrolløren spurte flere spørsmål om reisemønsteret hennes, og hva hun jobbet med. Så gjorde han det klart at passet var på grensen til å være ugyldig, men hun skulle få slippe inn. :USA Han anbefalte videre at hun tok kontakt med norsk ambassade for å få et nødpass, siden vi skulle hjem igjen via Canada. Så stemplet han passet hennes. Mitt pass fikk bare en overfladisk sjekk, og så stemplet, uten ett eneste spørsmål. Ble nesten litt skuffet….

Anyway, svært lettet gikk vi om bord i bussen igjen, og sjåføren mente vi snøt han for dagens story når han skulle ta en Bud på stambaren etter ankomst SEA. ^_^
Etter ett par timer ankom vi Seattle. Bussen hadde endestasjon ved et Best Western hotell, ikke langt unna Space Needle.

http://i899.photobucket.com/albums/ac199/torkjand/a9217402.jpg

Vi tok en taxi til Hotel Max på hjørnet mellom 7th Ave og Stewart street. Et litt annerledes, rocka hotell. Virka også å være populært blant musikere. :musikk: Vi trivdes uansett utmerket der, selv om rommene kanskje var litt små. I hotellet ligger også restauranten Red Fin, og de hadde svært god sjømat og sushi. Anbefales!

Min venninne er godt over snittet bussinteressert, og siden damene har rangen, ble det først avlagt et besøk på Seattles Greyhound station, hvor diverse busser ble studert og behørig fotografert. Deretter tok vi en metro-buss til Boeing Field , og Museum of flights. Definitivt mitt høydepunkt på reisen. Å se og klappe på Lockheed M-21 er bare priceless!

http://i899.photobucket.com/albums/ac199/torkjand/e8eb42ad.jpg
M-21

http://i899.photobucket.com/albums/ac199/torkjand/15c38006.jpg
Utrolig, nesten litt unaturlig fly!

http://i899.photobucket.com/albums/ac199/torkjand/0a91c629.jpg
En MIG på nært hold.

http://i899.photobucket.com/albums/ac199/torkjand/228e029b.jpg
Utendørs samlingen på Museum of flights.

http://i899.photobucket.com/albums/ac199/torkjand/03233f0d.jpg
Ex-Air Force One VC-137C SAM26000 C-137 Stratoliner. Var I tjeneste fra president Kennedy til president Clinton.

http://i899.photobucket.com/albums/ac199/torkjand/e1dea667.jpg
Meeget pent!

http://i899.photobucket.com/albums/ac199/torkjand/VancouverSeattlesept2009138.jpg
Boeing 747-100 prototype ”City of Everett” Et stolt skue, men dessverre ganske pjusk i pelsen. Hadde fortjent en vask og polering.


http://i899.photobucket.com/albums/ac199/torkjand/VancouverSeattlesept2009129.jpg
Concorde….ord blir fattige…

Dette var et besøk som virkelig huskes! Mett av inntrykk tok vi bussen tilbake til downtown Seattle, og en bedre middag.
Seattle var en by som vi trivdes i, og som jeg helt klart skal tilbake til. Da skal også Everett, inkl. en viss fabrikk, besøkes.

23.september 2009 SEA – YVR Quick Coach buss.

Så var det klart for returen til Vancouver. Nytt pass var ikke mulig å skaffe på så kort varsel, men Norges konsul i Seattle hadde velvillig skrevet et brev hvor han forklarte situasjonen med min venninnes pass, og at det var en produksjonsfeil med dette. Håpet var at dette skulle være tilstrekkelig til å slippe inn i Canada igjen.
Denne gangen stilte Quick Coach med en ganske ny buss. Denne var nesten helt full. Blant passasjerene var også en mor med 2 små barn. De hadde reist i 14 timer med fly, og skulle runde av reisen med en busstur til Vancouver, som var målet. Barna var svært trette og i ulage. Og det ble ikke særlig bedre da mor slapp 3-åringen løs i midtgangen og ungen gikk på snørra under en litt brå stopp for rødt lys. Ungen hylte uavbrutt den neste timen. Medpassasjerene fikk etter hvert et noe anstrengt uttrykk i ansiktet. Vi hadde derimot førsteklasses ørepropper av type Sennheiser, og x antall GB med musikk på poddene, og klarte oss fint.
Så kom vi til grensen, og det hersket en viss usikkerhet om det ville bli samme buss videre, eller om myndighetene ville sørge for transport. Vi stilte oss i immigrasjonskøen, og en svær, morskt utseende immigration officer, brølte ut ”NEXT”. Min venninne ble mindre og mindre etter hvert som vi nærmet oss.:cry: Da det ble vår tur gav hun han passet og konsulatbrevet, og pep forsiktig ”can you read this first, please?” Den kanadiske stats representant flekket opp brevet og leste med en dyp rynke i panna. Deretter hugg han blikket i min venninne og spurte ”Have you written this by yourself??”. Hun fikk akutte pusteproblemer, og begynte stotrende ”no, no”, da han satte opp et bredt glis og sa ”Just kidding! Welcome back to Canada, but you must seriously get a new passport as soon as you get back home”. Puhhh! :CAN Da ble det buss videre likevel. Tilbake på hotellet i Vancouver, hadde spenningen medført en akutt tørste, :drink og baren ble oppsøkt før vi rundet av kvelden med en glimrende rib-eye i hotellets restaurant.

ENSO
23-03-2010, 21:35
24. september 2009 KL. 17.35 YVR – LHR Air Canada Boeing 777-300ER

Vi ankom YVR i god tid før avgang, og syntes igjen at Canada Line var et meget godt alternativ for å ta seg effektivt fra sentrum til flyplassen. Innsjekk hadde knapt kø og vi fikk tildelt sete 21D og E. Igjen kom en viss dames EBG-status til nytte og vi fikk god info om Fast Track og lounge-tilgang. Siden vi hadde god tid, var det en fin mulighet til å ta flyplassen i nærmere øyensyn. Og vi likte det vi så og opplevde. Flyplassen føltes overhodet ikke ”masete” selv om det var mye folk. Nesten rolig stemning overalt. Shopping og mattilbudet var meget godt.
Vi tok imidlertid en tur inn i Maple Leaf loungen, og der var det veldig mye folk. Nesten mer folksomt enn ute i avgangshallen. Vi fant oss etter hvert sitteplasser, og forsynte oss med en god suppe som sto i buffeen. Ellers godt tilbud med snacks og drikke, uten at man satt igjen med en wow-følelse. Men look who’s talking…..har jo knapt har satt mine ben i en lounge tidligere…. :rolleyes:
Etter hvert begav vi oss mot vår gate, og hvor dagens maskin sto konsentrert og klar til avgang.

http://i899.photobucket.com/albums/ac199/torkjand/VancouverSeattlesept2009148.jpg

Boarding gikk smertefritt, men helt fullt fly også denne gangen. Nå fikk vi imidlertid sitte i lag.
Push-back i skarp rute, og vi hadde en rolig take-off. Igjen virket ikke kart-funksjonen i AVOD systemet. Ergerlig, siden jeg setter pris på å se både routing og fremdrift underveis. Crewet virket uansett mye mer opplagt enn sist. Servering gikk mye mer smidigere, og FA’ene smilte og fleipet masse underveis. Var forberedt på en skikkelig ”red-eye” flight gjennom natta.
Etter matserveringen, ble lyset dempet, og jeg benket meg til med filmen ”Hangover”, og lo etter hvert så høyt at jeg ble tilsnakket. Var våken gjennom hele flighten, og bar nok preg av det da vi landet på LHR tidlig formiddag den 25.september.

Vi hadde noen timer å slå i hjel der, og dro inn i loungen. Mitt reisefølge bestemte seg for å benytte seg av dusj-tilbudet, mens jeg slo meg ned med aviser, kald drikke, og anti-røde øyne dråper. Etter hvert kom det frem varme pølser i brød (fordi det var fredag?), noe også en viss 36,9-sjef i Europarådet visste å sette pris på.

25. september 2009 Kl 13.05 LHR – OSL SK 806 Boeing 737-400.

En flytur som fremstår relativt tåkete, da søvnbehovet var påtrengende. Overraskende lavt belegg til å være fredag ettermiddag. Ikke mer enn 50-60 passasjerer, inkl den da nyslåtte Europarådsjefen, og nobelprisutdeler. Fikk sete nesten helt bak, og det var svært glissent rundt oss. Avgang på rutetid, og da var det praktisk talt lights out for min del. Sov hele veien fra taxing på LHR til landing på OSL, hvor vi var parkert litt før rutetid.
Bagasjen kom ganske kjapt, og tax-free sjappa ble besøkt. Der så det ut som et fugleberg. Stappfullt og lange køer foran kassene. Virket om som flere chartermaskiner var landet samtidig.

Oppsummert leverer SAS et produkt som forventet. I rute og hyggelig stemning om bord. Air Canada leverer på det jevne. Ikke det helt store høydepunktet, men heller ikke noe dårlig opplevelse. Boeing 773 maskinene er veldig komfortable, og IFE-systemet bra. Hadde det vært kart og routing, ville jeg gitt det toppkarakter.
LHR er ganske enkelt en masete flyplass, men OK lounge. YVR er himmelen i forhold, og forstår godt at den ligger høyt på listen over verdens beste flyplasser. (8.plass?) Ellers var kombinasjonen YVR og SEA på samme tur kjempebra. To storbyer nært hverandre, likevel ganske så forskjellige……

Prismessig var turen rimelig. Kr 5.100,- OSL – YVR t/r pr. pers. Men poengmessig var det latterlig lite å hente. Min venninne fikk derfor svært liten drahjelp av denne turen for å vedlikeholde EBG-statusen sin. Det prøvde hun å bøte på med å ta en Australia-tur uken etter, da med bruk av nødpass. Et nødpass som resulterte i at hun fikk et halvt døgn på glattcelle i BKK, mistenkt for bruk av falskt pass. Men det er en annen story. :p

BSSW
23-03-2010, 21:48
En meget bra første TR :up:

Det er mye fint flyrelatert å se i SEA. Det var bra det gikk greit med passproblemet da :)

Men for å prike litt så er det ikke en SR-71 som står på MoF, men en M-21. Mer om den her: http://www.museumofflight.org/exhibits/blackbird

Discus
23-03-2010, 21:53
Takk for en knallbra rapport så langt. Buss-spotting i Seattle, den var jaggu ny. :CAN :USA

ENSO
23-03-2010, 22:25
En meget bra første TR :up:

Det er mye fint flyrelatert å se i SEA. Det var bra det gikk greit med passproblemet da :)

Men for å prike litt så er det ikke en SR-71 som står på MoF, men en M-21. Mer om den her: http://www.museumofflight.org/exhibits/blackbird

Takk BSSW! Er en novise, og så derfor veldig ok å få korrigeringer. Uansett et rått fly!

Concorde
23-03-2010, 23:18
Flott rapport! Ex-Air Force One var utstillt på Rockefeller Center som en modell under forrige Presidentvalg sammen med toget som førte Lincoln rundt omkring i USA.
Hadde ett par turer innom der og så hvordan den var innredet.

Fint bilde av Concorde forresten :)

Gemo
24-03-2010, 00:02
Veldig bra rapport. Fortsett gjerne med flere fra din neste tur, dette var bra !

LN-KRF
24-03-2010, 00:29
Nice!

Tror Museum of Flight må få ett besøk om jeg er i Seattle Området! :)
Og Everett og Boeing Field selvsagt!

LN-MOW
24-03-2010, 00:31
Museet ligger ved Boeing Field .. ;)

Tommy777
24-03-2010, 02:58
Takker for en flott rapport

Andre1980
26-03-2010, 19:32
Kjempefin rapport! Skulle dog likt å hørt historien om reisefølget ditt og glattcella i BKK!!!

ENSO
27-03-2010, 21:21
Takk for gode tilbakemeldinger! Skal forsøke å overtale min venninne til å melde seg inn i forumet, og skrive en detaljert rapport fra den turen. :p