PDA

View Full Version : Hva er problemet ?

ENTO
19-03-2010, 22:19
:cheers::cheers::drinkNok en vellykket tur med Ryanair. Torp/Bremen/Torp. Avagang 5 min.FØR tiden fra Torp. Hjemrise idag, landing på tid. NOK 198,- t/r for tre glimrende dager i Bremen med omegn. 0,5 ltr øl på Torp = NOK 86,- 0,5 ltr. øl på flyplassen i Bremen = NOK 32,- Dersom man gjør jobben sin, er det no problems. Litt moro: Reiste kun med en sekk (selvfølgelig) Måtte ha den på vekta ut fra Bremen: Utslag: 3,2 kg. Det går ann å reise enkelt. (og billig) ! God tur !

TCAS
19-03-2010, 22:24
Så lenge nordmenn får billig alkohol så er de fornøyde uansett skjønner jeg :)

Tommy777
19-03-2010, 22:38
Kjemperapport!

AirbusTrond
19-03-2010, 22:38
Hvordan var belegget på ruta? Vurderte å reise en svipptur selv, men det var uaktuelt fordi returen var satt opp 0715 lørdag morgen... Det er moro å reise på slike billige turer, at noen mener at det er under deres verdighet å reise så billig, gjør det bare morsommere for oss som ikke bryr oss. :D

Fnate
19-03-2010, 22:42
Kjemperapport!

+1 (minimum 10 bokstaver)

Extra230
19-03-2010, 22:55
Kjemperapport!

Reisende med Ryanair er vel vant med å holde ting til et minimum, antall kg baggasje, antall cm mellom setene, antall ord i rapporter, etc.... :-)

Wig-wag
19-03-2010, 22:59
Et forummedlem har hatt en hyggelig tur med Ryanair til Bremen, og surmagede oppgulp dukker opp som fluer på en hestelort.

Utflyttet
19-03-2010, 23:27
Et forummedlem har hatt en hyggelig tur med Ryanair til Bremen, og surmagede oppgulp dukker opp som fluer på en hestelort.

Vel, jeg har ikke sagt noe om FR i tråden her, men som TR så er denne på linje med mine dårligste.

-A

ENGM 911
20-03-2010, 00:02
Trygt kjapt og billig, i tillegg er han fornøyd med turen. Både forum og flyverden hadde vært kjedelig om alle skulle reist businessclass med SAS.

ClassOne
20-03-2010, 00:37
For noen er en flytur faktisk ikke mer enn å komme seg fra A til B på en billig og rask måte :)

RWY 24
20-03-2010, 01:22
Glimrende rapport!

imm
20-03-2010, 07:59
Nå er det en ting man skal legge merke til om tråden:

Den ble lagt ut under "flyforum" og ikke under "trip reports".
Og overskriften spør "hva er problemet", hvorpå trådstarter sier han har hatt nok en vellyket tur med Ryanair. Hans opplevelse står i sterk kontrast med det inntrykk man har fra forumisters flest syn på Ryanair. Er det ikke kurrant å stille spørsmålet "hva er problemet" uten å bli kritisert for en dårlig trip repport?

Hva er problemet?

Fnate
20-03-2010, 08:33
Hei og hå folkens. Det var fra min side ikke ment som et surt oppgulp. Derimot trodde jeg altså det var lagt inn som en trip-report. Og som trip-report må jeg jo si den hadde vært litt artig. Jeg lo ihvertfall, og tenkte at Tommy777 nok gjorde det samme. Dog lo jeg MED trådstarter og IKKE AV trådstarter.

Så jeg vil altså stå ved posten min: +1 til KJEMPERAPPORT!

sail4fun
20-03-2010, 09:01
Note to self; at jeg gidder
NOK 198,- t/r
Er på kort sikt hyggelig for deg.
I et annet perspektiv kan man vel anta at FR ikke tjenete noe på denne flighten om du ikke leide bil, kjøpte hotel, skrapelodd eller øl ombord.

For bransjen , og da spesielt de som jobber i den så er vel NOK 198,- t/r ikke en pris som kan brøfø en Europeisk luftfarts ansatt.

Så kan man jo relatere dette til egen bransje , hva nå den måtte være.

Chaos Controller
20-03-2010, 17:01
N
I et annet perspektiv kan man vel anta at FR ikke tjenete noe på denne flighten om du ikke leide bil, kjøpte hotel, skrapelodd eller øl ombord.

Er det mulig aa leie bil ombord paa Ryanair? Hvor store fly flyr dem med egentlig?? :colgate:

Wig-wag
20-03-2010, 17:31
Note to self; at jeg gidder

For bransjen , og da spesielt de som jobber i den så er vel NOK 198,- t/r ikke en pris som kan brøfø en Europeisk luftfarts ansatt.

Så kan man jo relatere dette til egen bransje , hva nå den måtte være.

At du gidder? Ja det kan man saktens spørre seg.

Mener du at lønnen til Ryanair-crew er de billettintektene den enkelte flyging genererer?

ENTO
20-03-2010, 17:38
Hvordan var belegget på ruta? Vurderte å reise en svipptur selv, men det var uaktuelt fordi returen var satt opp 0715 lørdag morgen... Det er moro å reise på slike billige turer, at noen mener at det er under deres verdighet å reise så billig, gjør det bare morsommere for oss som ikke bryr oss. :D

Ca 80-90 pax ned på onsdag og stappfullt hjem på fredag. 0715 hjem fra Bremen tror jeg er til Rygge og ikke til Torp !!??

AirbusTrond
20-03-2010, 18:01
Ca 80-90 pax ned på onsdag og stappfullt hjem på fredag. 0715 hjem fra Bremen tror jeg er til Rygge og ikke til Torp !!??

Ok, takk! Ja, det stemmer, det er Rygge! Beklager.

Polaris
20-03-2010, 19:12
At du gidder? Ja det kan man saktens spørre seg.

Mener du at lønnen til Ryanair-crew er de billettintektene den enkelte flyging genererer?

At du gidder å flisespikke spør nå bare jeg...

Neppe noen som sulter på lønna si i Ryanair, men for meg blir det opp prinsippgata av å ikke støtte bedrifter man ikke synes har en god økonomisk etikk (eller noe i den duren). Trenger ikke å bety at de ansatte lider noen nød, eller ha noe med Ryanairs ansatte i det store og hele - men at bedriften i sin helhet står for noe man selv ikke identifiserer seg med. Noe man ikke har lyst å støtte med sine penger.

plane-spotter
20-03-2010, 19:18
Deilig at noen deler mine tanker om at Ryanair er genialt.
Man kan klage på avgifter, men jeg ser på det mer som frihet. isteden for at alle skal betale litt dyrere .
Vg har jeg som regel kjøpt før jeg setter meg på flyet, samme med kaffe.

En genial ting med å selge ting i lufta er at folk som regel vil bli kvitt valuta når de skal hjem.
er sikker på at mange Ryanair skeptikere som mange andre bruker opp det siste de har av penger på flyplassen.
Tenk hvor mye f.eks SAS taper på å ikke få inn disse.

Og jeg betaler heller 50 spenn for brus og pringles en ett svett forsøk god mat.

Nå skal jeg legge til at jeg også liker å fly SAS, Norwegian, Lufthansa og alt annet. Men etter å ha jobbet med Ryanair , så er det ingen tvil om at mye av det de gjør er genialt.

Wig-wag
21-03-2010, 07:56
At du gidder å flisespikke spør nå bare jeg...

Jeg synes ikke at det er jeg som flisespikker, det er det flere andre som gjør.

Det jeg gjorde var å påpeke at det var en som startet tråden med å fortelle at han hadde hatt en hyggelig (og billig) tur til Bremen med Ryanair, og straks er det et kobbel med folk som hopper opp og forteller ham at det har han slett ikke hatt, og om han har hatt det, så skal det ihvertfall ikke være uten dårlig samvittighet.

DET kaller jeg fortsatt for surmagede oppgulp.

Fnate
21-03-2010, 13:58
En ting er alle de evinnelige trådene for/mot Ryanair på flyforumet. De kan jeg enkelt styre unna.

Men kan vi ikke holde Trip-Reportene fri for disse ørkesløse diskusjonene. Hold dem i flyforumet.

Dette er jo også et innspill til Moderatorer. Så flytt innlegget mitt hvis det ikke hører hjemme her.

Wig-wag
21-03-2010, 14:16
Nå later det til at noen av de innleggene tidlig i tråden som fikk meg til å reagere er fjernet, så nå er det kanskje jeg som fremstår som surmaget?

sail4fun
21-03-2010, 15:35
Nå er det en ting man skal legge merke til om tråden:

Den ble lagt ut under "flyforum" og ikke under "trip reports".
Og overskriften spør "hva er problemet", hvorpå trådstarter sier han har hatt nok en vellyket tur med Ryanair. Hans opplevelse står i sterk kontrast med det inntrykk man har fra forumisters flest syn på Ryanair. Er det ikke kurrant å stille spørsmålet "hva er problemet" uten å bli kritisert for en dårlig trip repport?

Hva er problemet?

En ting er alle de evinnelige trådene for/mot Ryanair på flyforumet. De kan jeg enkelt styre unna.

Men kan vi ikke holde Trip-Reportene fri for disse ørkesløse diskusjonene. Hold dem i flyforumet.

Dette er jo også et innspill til Moderatorer. Så flytt innlegget mitt hvis det ikke hører hjemme her.

Jeg er 97,5% sikker på at den var postet under Flyforumet, fint om mod skriver inn en liten note når de flytter poster (?)

LN-MOW
21-03-2010, 15:38
Det var jeg som flyttet den. Dette er en trip-report, saa jeg saa egentlig ikke noe poeng i aa annonsere flyttingen paa annen maate enn aa legge igjen en redirect.

sail4fun
21-03-2010, 15:39
Flott , da er jeg i det minste ikke helsenil mtp hvor jeg kommenterte posten.

SAS-Steward
21-03-2010, 22:26
Det er udiskutabelt at Ryanair har vert og er utrolig dyktige. Det at folk også flyr med dem er jo også forståelig, og helt naturlig.
Det som er ganske morsomt er at de ikke alltid er billigst. Når man legger sammen alt. men slik er det jo også med de fleste LCC.
Jeg vil ikke selv fly Ryanair, mye på grunn av måten de behandler ansatte etc. men er imponert over det de gjør.
Å for a avslutte, så er det ganske tullete å dra til OSL, for å fly til London om man bor i Sandefjord, eller omegn.

RWY 24
22-03-2010, 01:41
Poenget med LCC er vel ikke at de alltid skal være billigst, men at det er mulig å kjøpe billige billetter hvis man er tidlig ute. Dessuten betaler man for det man får, og (stort sett) ikke noe annet. Dvs. at det er mulig å få en billig tur hvis man reiser uten bagasje og man synes det er ok å la være å spise ombord. Men hvis man ønsker "full service", dvs. masse bagasje, mat og kjøper billetten i siste liten, så kan man risikere å betale mer enn hos ikke-LCC-selskaper. For de har man jo spredd kostnadene utover på alle passasjerene.

baselutvann
22-03-2010, 08:32
En fantastisk god TR dette! Veldig enkel å lese ;) :D

imm
22-03-2010, 09:06
Poenget med LCC er vel ikke at de alltid skal være billigst, men at det er mulig å kjøpe billige billetter hvis man er tidlig ute. Dessuten betaler man for det man får, og (stort sett) ikke noe annet. Dvs. at det er mulig å få en billig tur hvis man reiser uten bagasje og man synes det er ok å la være å spise ombord. Men hvis man ønsker "full service", dvs. masse bagasje, mat og kjøper billetten i siste liten, så kan man risikere å betale mer enn hos ikke-LCC-selskaper. For de har man jo spredd kostnadene utover på alle passasjerene.

Jeg mener da bestemt at jeg betalte både for mat og drikke siste gang jeg reiste med såkalt fullservice selskap også.
LCC mot tradisjonelt selskap har vi debattert 1001 ganger nå, og jeg tror vel ikke det er nødvendig å gjøre det igjen ennå en gang.

RWY 24
23-03-2010, 15:54
I grunnen enig med deg, imm. Dessuten har det vel mer med kostnadstruktur og servicenivå å gjøre, enn de tingene jeg la vekt på. Ble bare litt lei av å høre at LCC ikke alltid er billigst, for det er heller ikke meningen. Største problemet er vel at folk tror det, og derfor kan bli lurt, noe enkelte LCC-selskap vet å utnytte, og det er ikke bra... Ok, skal gi meg nå. Har vært debattert før ;-)

Egenes
23-03-2010, 17:38
Syns det var en grei og enkel t/r som fikk fram budskapet: Du var på tur, og øl er dyrt på norske flyplasser! ;)