PDA

View Full Version : Oppdatert: Flere kvalitetsbøker skal bort


Falcon
08-06-2005, 23:21
En kamerat og jeg har nylig ryddet litt på hver vår kant. Resultatet er bl.a. en haug med bra bøker som av forskjellige grunner er blitt til overs. Disse ønsker seg nye, gode hjem:

- "Pionertid" av Wiggo Viderøe og Helge Skappel. Den definitive boken om førkrigs-WF (boken ble skrevet mens WW satt på Grini). Oslo. 1946. Omplassert!

- "Flax" av Odd Medbøe, tidl. infosjef i SAS. Personlige minner fra starten, polflyvningene, etc. Veldig lesverdig. Oslo, 1980. Omplassert!

- "Vinger over Europa" av Per Hysing-Dahl. Glimrende krigserindringer (Special Ops med Lysander og Lancaster). Oslo, 1962. Omplassert!

- "Mat i flygende fart" av Bernt Balchen og Bess Balchen. Kokebok - intet mindre! :) Omplassert!

- "Flygerne fra Piltingsrud" av Jul Haganæs. Bra bok; mest om Arvid Piltingsruds flygerkarriere i Widerøe før krigen og krigsopplevelsene. Oslo, 1988. Signert av Arvid P! Omplassert!

- "Oslo lufthavn Fornebu 1939-1989" av Tor Wisting. Den eneste boken om Fornebu som handler om mer enn én dag! :) Mange bilder, inkl. Tower Air 747. Asker 1989. Omplassert!

- "Langt fra Andøya" av Knut R. Hoff. Historien til den tyske bombeflygeren Horst Götz zom vendte tilbake til sitt andre hjemland Norge med bomber i buken på flyet. Bergen, 1989.

- "Take off - utviklingen av norsk sivil luftfart" av Jon Inge Lian (red.). Et must for den om vil forstå dette feltet. Oslo, 1989. Omplassert!

- SAS 1946-1986 - Paul Lipschutz' samling av plakater". Glimrende hefte med mange vakre plakater fra DNL, DDL, ABA, SILA og SAS. (Har to eksemplarer). Omplassert!

- Oslo Lufthavn Gardermoen - porten til Norge" av Dag Bredal. OSLs egen skrytebok. Oslo, 1998. Omplassert!

- SAS' 50-års jubileumsbok fra 1996. Omplassert!

Alle bøkene er i god stand; noen er som nye. Pris, bytteobjekt, etc. blir vi enige om. Ta kontakt med meg, eller svar her hvis du er interessert!

Olebno
09-06-2005, 15:11
Tar gjerne boken om Pilt'n. Send meg en pm med pris og betalingsform.

Falcon
14-09-2005, 11:59
Det har dukket opp flere eksemplarer av disse bøkene:

- "Oslo lufthavn Fornebu 1939-1989" av Tor Wisting. Den eneste boken om Fornebu som handler om mer enn én dag! :) Mange bilder, inkl. Tower Air 747. Asker 1989. (Ett eks., paperback)

- SAS 1946-1986 - Paul Lipschutz' samling av plakater". Glimrende hefte med mange vakre plakater fra DNL, DDL, ABA, SILA og SAS. (To eks., paperback)

Noen nye bøker som omhandler RAF i andre verdenskrig:

- "Fly for livet" av Larry Forrester. Boken om R. R. Stanford Tuck. (Innb.)
- "I ly av mørket" av Roderick Chisholm. Nattjagerops med bl.a. Beaufighter. (Hft.)
- "The Flying Sword- The story of 601 Squadron" av Tom Moulson. (Innb.)

Fellowship
14-09-2005, 13:26
Originally posted by Falcon
En kamerat og jeg har nylig ryddet litt på hver vår kant. Resultatet er bl.a. en haug med bra bøker som av forskjellige grunner er blitt til overs. Disse ønsker seg nye, gode hjem:

- "Pionertid" av Wiggo Viderøe og Helge Skappel. Den definitive boken om førkrigs-WF (boken ble skrevet mens VW satt på Grini). Oslo. 1946.

- SAS' 50-års jubileumsbok fra 1996.

Alle bøkene er i god stand; noen er som nye. Pris, bytteobjekt, etc. blir vi enige om. Ta kontakt med meg, eller svar her hvis du er interessert!

Hei Falcon! Jeg er interessert i disse to.
mvh ojb

Falcon
14-09-2005, 14:08
Originally posted by Fellowship

Originally posted by Falcon
En kamerat og jeg har nylig ryddet litt på hver vår kant. Resultatet er bl.a. en haug med bra bøker som av forskjellige grunner er blitt til overs. Disse ønsker seg nye, gode hjem:

- "Pionertid" av Wiggo Viderøe og Helge Skappel. Den definitive boken om førkrigs-WF (boken ble skrevet mens VW satt på Grini). Oslo. 1946.

- SAS' 50-års jubileumsbok fra 1996.

Alle bøkene er i god stand; noen er som nye. Pris, bytteobjekt, etc. blir vi enige om. Ta kontakt med meg, eller svar her hvis du er interessert!

Hei Falcon! Jeg er interessert i disse to.
mvh ojb


Oy! Det er notert.

Falcon
28-11-2005, 12:39
Flere bøker fra overskuddslageret:

- Pierre Clostermann: "Luftens Ørner". Clostermanns krigserindringer som Spitfire- og Tempestflyger. Valgt til tidenes beste flybok flere ganger.
- Pierre Clostermann: "Himmelen i flammer".
- Oluf Reed Olsen: "Vi kommer igjen" (pocketutgave). Handler om agentvirksomhet i Norge etter invasjonen, flukten til Storbritannia, Little Norway og Northrop-ops på Island.

EB
28-11-2005, 19:39
Burde ikke disse være med på julebordet???

Savipix
28-11-2005, 22:29
Jeg venter Falcon ;)

Falcon
16-12-2005, 17:12
Originally posted by Savipix
Jeg venter Falcon ;)

Ikke nå lenger. :)