View Full Version : CO innfører Buy-On-Board
Ser ut som om slagordet "meals at mealtime" ikke lenger gjelder på flyvninger under 6 timer, hvor et gratis måltid erstattes av en BOB-meny.
Mer på Flyertalk: http://www.flyertalk.com/forum/continental-onepass/1063256-food-purchase-coming-fall-2010-a.html
Hm. Har det ligget i kortene lenge at CO ville innføre BOB? Har jeg isåfall ikke hørt noen rykter om. Synes forsåvidt at BOB er helt greit på kortere flyvninger. Dersom man er sulten kan man heller kjøpe noe man har lyst på. Ser at det ikke står noe om drikke, så vil det fremdeles være gratis?
Tommy777
15-03-2010, 18:30
Så dette. Nå er CO lik alle de andre her i USA, bortsett fra på irr ops der de er suverent verst
For meg, og evt andre, som ikke har fulgt med på slik... Er det mange "vanlige flyselskaper" som begynner å få Lowcost-tendenser?
Her i USA?? Det er nettverksselskapene som har dratt vogna på gebyrtoget hele veien ... LCC-gorilla Southwest sitter på sin gebyrfrie haug og ler så de disser ...
Tommy777
15-03-2010, 18:57
Nå har ikke WN BOB da... Kun nøtter og gratis drikke. Det CO serverer gratis er ordentlige greier
Så dette. Nå er CO lik alle de andre her i USA, bortsett fra på irr ops der de er suverent verst
Ja, det fikk man oppleve igår......Skulle skifte fra SK909 (EWR) til CO2683 (ORF), først 1.5t forsinket, så 3t, så 3,5t så 4t så kansellert....ingenting tilbudt, men Presidents Club hadde ihvertfall gratis øl og litt ost :)
Fikk plass på neste (og dagens siste flight) som bare var 2t forsinket, landa 1:10am, men var ikke på hotellet før kl.3 da vi var mange som måtte registrere at bagasjen ikke kom med.
Bagasjen kom nå i ettermiddag. Skal samme veien hjem igjen på fredag...forhåpentligvis er 3t på EWR nok og gir litt rom for forsinkelser fra ORF.
Reisekompisen har nå satt en ny travel-policy for USA: direkterute inn, eller nærmeste direkterute og så leiebil :)
Og fra 1. april går prisen for øl/vin opp fra USD 5 til USD 6.
Og fra 1. april går prisen for øl/vin opp fra USD 5 til USD 6.
Jepp.. Har allerede begynt å spare litt ekstra til turen min om et par måneder :rolleyes:
En dollar ekstra per øl/vin/småflaske med sprit utgjør forhåpentligvis ikke den helt store forskjellen for pax'en, men til gjengjeld tjener CO en dollar mer per unit de selger, og det kan jo kanskje være bra.
Jeg har vel også noen slike drikke-"bonger" på vei i posten (som skal være en del av sølv-pakka. SKal visst være fire stykker), som nå plutselig blir verdt en dollar mer per stykk ^_^