PDA

View Full Version : Da er det mandag... og morgen om litt


Utflyttet
15-03-2010, 01:43
Her har dagen gått med til kontorrydding, papirarbeide og noen ærend. Og kvelden gikk med til å få levert en radar-boks her i Bergen, og så få den til å prate sammen med http://flightradar24.com. Så får morgentimene vise om det funker.

Nå er det på tide å fikse en brannmur i tykkeste afrika, for ikke å snakke om å ordne noe klesvask.... så får vi se når på mandagen sengen blir inntatt.

Ha en god natt/morgen.

-A

seilfly
15-03-2010, 01:54
God morgen! Om du sitter i USA og leser dette til morgenkaffen før du drar til jobben og IKKE har stilt klokka i helga så har du -1 time på å komme deg på jobb ;) Have a nice day!

LN-MOW
15-03-2010, 02:02
Goood morgen her fra søndagen! Tvi tvi for radarboksen!

Her har vi akkurat hatt velkomstmiddag - hjemkomsten må jo feires, såklart - med filet mignon og diverse tilbehør. Og nå skal den toppes med litt godsaker fra to herrer ved navn Ben & Jerry ... Altså iskrem av ypperste kvalitet. :up: Life is good ...

Kofferten min er forøvrig fortsatt sporløst forsvunnet ... :angry:

Seilfly ... have noticed .. og som vanlig suger det å være en time nærmere Norge ...

TOS
15-03-2010, 02:05
Her i Manchester har det akkurat bikket over til mandag. I morgen blir det en kjapp tur til Oslo. Pussig nok synes det som at SAS sin direkteavgang vært full i nesten 2 uker (så SAS gikk glipp av mine penger...:-)), så det blir LH via Dusseldorf (riktignok flyr SK DUS-OSL). Så retur tirsdag ettermiddag via MUC med LH.

Egenes
15-03-2010, 02:28
Har i 1:26 minutter planlagt og legge meg, så da blir det natti natti på meg.

God natt gutta! (Og jenter). :)

EB
15-03-2010, 07:10
Glad mandag morgen... Kom hjem med en smekkfull 737-800 fra STO i går kveld - på rute. Ble ikke mye fritid denne helgen...men pytt pytt. Nå er det klart for nye uke og nye reiser... Ha en flott start på uken!

sirpjalle
15-03-2010, 08:06
God morgen fra Forus.

Tilbake på jobb etter en uke i Oslo og etter en rolig helg.

Blir en laaang dag dette :rolleyes: Kjenner og at jeg brygger på et eller annet faenskap! :)

Vel, ha en fin dag forumister! :)

zico77
15-03-2010, 08:19
Ja, då blei det mandag!

Helga forsvant lynraskt. Det har gått i nytt hus, maling og riving. Kjenner det er ettersmak av maling frå kaffien enno.... -og det kommer vel ikkje til å stoppe med maling dei neste par vekene. Skal bli ei utfordring....

Ha ein bedre dag! ;)

Bizflyer
15-03-2010, 08:20
Mandag morgen i Krsand også, gitt!
Selv om det er blå himmel ute, og lyst når man våkner i halv7-7 tiden, blir jeg allikevel litt deprimert over at 5 arbeidsdager venter før det atter blir helg!

Akk ja, er det rart at jeg drikker? :drunk:

Heldigvis ingen planer for ettermiddagen, så ha man iallefall noen timer til å hente seg inn igjen.

Ha en fin uke!

BF:cool2

Someone
15-03-2010, 08:37
Mornings fra Oslo. Sol og blå himmel, men jeg er for det like trøtt som jeg pleier å være om morgenen. Ikke noe spennende på plakaten i dag, så blir vel å dumpe ned i sofaen etter jobb å se Enga-Viking. Ha en fin dag

Savipix
15-03-2010, 08:42
Sol och blå himmel i Uppsala också!

Skall strax fortsätta skriva på examensarbetet men det känns att det är måndag!

Ha en fin dag forumister

ENGM 911
15-03-2010, 08:45
Hey hey, blåmandag? Ikke for meg. Uken starter mildt med 1 kveldvakt i ettermiddag for deretter å ha fri i morgen. Skiftarbeidere sitter ikke i bilkø, gjør vi vel?

AirbusTrond
15-03-2010, 09:03
God morgen fra Majorstua. Blå himmel observeres over Vigelandsparken og rundt om. Konstaterer at Enga eller Viking må skåre en del mål før de kan stjele den velfortjente tabelltoppen fra AaFK. Ellers driver jeg å krangler med sjefen og de ansatte om en ny turnus.

baselutvann
15-03-2010, 10:01
God morgen fra oslo øst! Dagen blir for det meste å tilbringe på ullevål for å gjøre alt klart til Vif - Viking. Fra klokken 2 til 11.

Ha en fortsatt fin dag alle sammen!

FlyHi
15-03-2010, 10:08
Godmorgen her fra Malmö, hvor solen skinner men det fortsat er alt for koldt :)

Sønnen er afleveret på Dagis og konen er på job. Det betyder ro til at jeg rent faktisk kan arbejde hjemmefra idag :)

Får travlt idag, men vil forsøge at få plads til lidt rejse-research. Overvejer at en af næste vinters rejser skal gå til Cuba, så jeg skal have læst lidt mere om landet samt kigget lidt på fly- og hotelmulighederne. Lige nu hælder jeg mod VS fra LGW til HAV..

Ha en god dag alle sammen....

dimmaua
15-03-2010, 10:09
God mandagsmorgen fra Bodø. Snø, snø, snø og atter en gang snø... Begynner å bli lei av å måke snø 2 ganger per dag i snart 2 uker... og det verste er at ingen vet når våren kommer til oss i år :drunk:

Men samtidig er det kun 1 uke igjen til ferie som denne gangen blir i Ukraina/Russland og kanskje i Pastaland (vi har ikke bestemt oss ennå) :D

Noen tips til hvordan man overlever de siste 5 arbeidsdager før ferien begynner?

OJB
15-03-2010, 10:19
God morgen fra Forus,
Her i sørvest er ikke vinter'n over enda. Det har vært og er en utrolig vinter for første gang mange ti-år. Igjen snødde det igår og inatt med det resultat at i morges var det hvit veibane og vinterføre igjen.
Men det går mot lysere tider så det kan ikke være så lenge før våren melder seg dog blir den sen iår.
Arbeidsoppgavene står i kø idag og utover uken. Legger opp til jobbtur østover onsdag og vestover torsdag . Det skulle vel bidra til inntekter i SK-kassa vil jeg tro.
Ha en fin dag alle.

learjet
15-03-2010, 10:28
God morgen

Snuppa er levert i barnehagen og frokost er inntatt. Nå blir det å finne frem snøskuffa og fjerne den halvmeteren med is og snø som veiskrapa la foran garasjen min...

Litt kjølig med 5-6 minus i dag tidlig, men det har allerede begynt å varme opp. Så det blir vel fint utpå kvelden tenker jeg.

Senere blir det å sette kursen mot OSL og en kveld på jobb. Får se om jeg får tatt med litt sjokoladekake til noen gode kolleger.

Ønsker alle en trivelig dag

S

Trety
15-03-2010, 10:43
God mandag morgen! Lenge siden jeg har skrevet i disse trådene, men med et så herlig påskevær så blir man jo lysten på å lese tråder som handler om en god mandag. Og det hjelper selvsagt på en god dag når Start slo Sandefjord 2-0 i serieåpningen i går, selv om salgssjefen ikke er liiike fornøyd her... :D

FBU 4EVER
15-03-2010, 11:17
Flott og solrik dag på Nærsnes!
Kvelden igår endte bra med seier til Stabæk over Odd. Første seier i åpningsrunden til Stabæk siden 1999. Bra!
Ham and eggs til frokost snart. Så en tur til fysioterapeuten.
Ha en fin dag.

Henshaw
15-03-2010, 11:33
God morgen fra Sandefjord hvor jeg må ha satt en rekord! 15 minutter fra jeg sto opp til jeg var ute av døren er ikke dårlig, og nå begynner jeg så smått å våkne opp også.

BSSW
15-03-2010, 12:42
God formiddag fra Tananger

Her er snøen som falt i natt så og si borte. Solen tok knekken på den :)

Kjenner at det begynner å bli varmere i været, men blir ikke fornøyd før det er to-sifret pluss... Men men. Ser ihvertfall frem til VIE i mai! :AUS

Ha en fin dag forumister

Polaris
15-03-2010, 15:21
Akkurat nå sliter jeg som bare f*** med windows, her har man lagt ned tid og sine beste tegneferdigheter til. Skal bare øke dybden på profilen littegranne....

http://i31.photobucket.com/albums/c377/Alsos/DGAHHHHH.jpg

............gnnnnnnnnnnnnnnnnssssssssssfffffffffff mmmmmmmmmmrrrrrrrrr

Ha en fin fin dag allihopan, her skal jeg ha det gøy på datalabben! :colgate:

Savipix
15-03-2010, 15:24
Polaris, lösningen på dina problem är här:

http://weblogs.baltimoresun.com/business/consuminginterests/blog/apple-logo1.jpg (http://www.apple.com)

OSL-MRU
15-03-2010, 16:20
God ettermiddag fra solfylte Oslo! Solen skinner, det er varmt og deilig ute - kan dagen bli noe bedre? Nei! :p

Ha en fin dag/kveld alle sammen (det som er igjen da) !

Tommy777
15-03-2010, 17:25
God formiddag fra Chicago.. Ekstra trøtt på morran i dag siden man velger å flytte klokka alt for tidlig slik at det er bekkmørkt når man står opp...

Atter en Minneapolis tur i morgen, ellers lite interessant å melde

LN-KGL
15-03-2010, 17:35
Polaris, lösningen på dina problem är här:

Sier bare det med et annet bilde jeg

http://www.everyjoe.com/files/59/2007/11/apple-worm.jpg

FBU 4EVER
15-03-2010, 18:58
Jeg er meget glad for at Microsoft ikke lager fly, jeg!

LN-AØR
15-03-2010, 19:18
Heisann. Vært en helt vanlig dag i dag, men for en gangs skyld har jeg følt med nokså pigg selv om det er mandag. Har bestemt meg for å starte hardtreningen frem mot sommeren i dag, så nå blir det straks en tur til Elixia. Målet er trening min 4x uken og totalt 50 km løping i uken. Vi får se hvor lenge jeg holder ut. :drunk: Ha en flott kveld videre.

Someone
15-03-2010, 21:56
Jadda:colgate: Da var fotballsesongen endelig i gang. Ikke den beste kampen, men bønda blir sendt tilbake til Rogaland som slakt:cheers:

2-0

TCAS
15-03-2010, 22:22
Jeg er meget glad for at Microsoft ikke lager fly, jeg!

DY har Electronic Flight Bag basert på Windows, det er vel ille nok :)

Robbiedeluxe
15-03-2010, 22:29
God kveld fra Oslo, ikke ofte jeg skriver her - men er innom nesten hver dag for å lese :)

FBU 4EVER
16-03-2010, 01:50
DY har Electronic Flight Bag basert på Windows, det er vel ille nok :)

Dem om det (DY), ikke vi!

Men det var dårlig nytt på en sen kveld. Spørs hvor lenge det går før datacrash får en ny dimensjon :cry:

Utflyttet
16-03-2010, 01:52
Dem om det (DY), ikke vi!

Men det var dårlig nytt på en sen kveld. Spørs hvor lenge det går før datacrash får en ny dimensjon :cry:

Det har vel dessverre allerede vært flere eksempler i historien med flere forskjellige typer fly og elektronikk som har gitt krasj en større betydning enn man liker. Dessverre. :(

-A

Polaris
16-03-2010, 02:13
Har både macbook og andre appleprodukter i heimen, men universitetet i tromsø ser foreløpig ut til å foretrekke dell og windows xp. Makan :rolleyes:

Når vi er inne på temaet: Er det ikke sånn at airbus'ene styres "via computere"? Altså at det man gjør av kontroll i cockpit går via en datamaskin for prossesering, før det så sendes ut signaler til flaps og rudder og så videre? Går det an at disse henger seg opp på samme måte som det heller ustabile GravMag-programmet mitt?
"Putting landing gear down - process : not responding. Do you want to "cancel and hope it nevertheless works" or "end program"?" :lol: :skep

seilfly
16-03-2010, 02:57
Korrekt. Turbulens er egentlig bare at maskinen har begynt å reagere treigt...

FBU 4EVER
16-03-2010, 12:56
Har både macbook og andre appleprodukter i heimen, men universitetet i tromsø ser foreløpig ut til å foretrekke dell og windows xp. Makan :rolleyes:

Når vi er inne på temaet: Er det ikke sånn at airbus'ene styres "via computere"? Altså at det man gjør av kontroll i cockpit går via en datamaskin for prossesering, før det så sendes ut signaler til flaps og rudder og så videre? Går det an at disse henger seg opp på samme måte som det heller ustabile GravMag-programmet mitt?
"Putting landing gear down - process : not responding. Do you want to "cancel and hope it nevertheless works" or "end program"?" :lol: :skep

Mange computere i bussene jeg flyr, men ingen er Microsoft eller Apple. Det er Honeywell som står for pakkene som leveres med flyene, samt Thomson til de operatørere som liker et "franskt" preg på det hele.
Flight controls blir bl. a. styrt av 5 computere, 3 Prim og 2 Sec. Hvis en skulle finne på noe, så ligger det et par tre andre som stepper inn fluksens. Fungerer helt o.k.

Polaris
16-03-2010, 16:01
Takk, da har jeg lært noe nytt i dag også! ;)

gustavf
16-03-2010, 16:56
Operativsystemene som brukes til avionik (og stort sett alle andre kritiske styresystemer) har omfattende funksjonalitet for å garantere respons. Generelt kalles slike systemer "real time systems" og i bunnen av nyere systemer finner man ofte Real Time Linux.