View Full Version : Varadero Cuba
Er der nogen af alle globetrotterne her på forum, som har været i Varadero, Cuba?
Vi planlægger en rejse hertil til vinter og vil meget gerne have lidt tips til hoteller, området mv.
Så hvis der er nogle der her været der og kender området, så tager jeg meget gerne imod råd.
P.t. kan jeg se man kan købe pakkerejser med First Choice fra LGW til under 1000 GBP pr. person incl. 14 dages hotel med All-Inclusive og fly med ThomsonFly (Faktisk helt ned til 700 GBP hvis man vil rejse i maj i år). Alternativt er det at flyve med Condor via FRA til Varadero, så selve rejsen skal vi nok få styr på. Bliver nok Comfort Class på Condor, da jeg ikke er så meget for tætpakkede chartermaskiner.
Men hoteller m.v. er jeg helt på bar bund med....
AirbusTrond
14-03-2010, 20:32
Ja, men det er 10 år siden. Og det har nok forandret seg mye siden den gang. Varadero er et lukket område, og ingen cubanere bortsett fra de som jobber der eller bor der kommer inn. Men det er ikke lange veien til Havana, og da får man jo oppleve litt av det virkelige livet. Standarden på mat og drikke skuffer de fleste som reiser til Cuba. Servicenivået er heller ikke noe å skryte av. Og det er jo tross alt det kommunistisk diktatur. Har man ingen videre interesse av historie, politikk og kultur, så tror jeg nok mange heller har et bedre utbytte av en tilsvarende ferie på Den dominikanske republikk.
Et høydepunkt på Cuba-turen var forresten en utflukt fra Varadero-flyplassen tii Pinar de Rio med et slikt fly, der jeg (og alle andre som var med) også fikk sitte ved spakene på co-pilot setet - i luften!
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/5/5/8/0776855.jpg
Var en uke der sommeren 06. Fløy over med MartinAir fra AMS.
Husker ikke hotellet, men det var greit hotell. Men det lå på "andre siden" av utstikkeren i forhold til stranden. Var bare så vidt innom på stranden da sanden var for varm til å stå i hvis en ikke stod i noe skygge... Holdt for det meste til på hotellet. En dag eller 2 i Havanna er å anbefale, det tar 1-2 timer med buss fra Varadero.
Stranden skal visst være veldig populær, så dere bør nok være tidlig hvis dere skal få dere parasoll...
Det var en del katter rundt hotellet jeg var på, ikke det at det var noe problem...
Hvis jeg kommer på mer så skal jeg prøve å få det ut :)
Uansett så er det en grei ferieplass, med en del briter virket det som...
Du kan også sjekke www.virginholidays.co.uk og få en bra pakkereise med dem. Da er det VS med 747 fra LGW. Var der 1 dag sommeren 2009, og må si at jeg hadde mer sansen for Havana.
Ikke vært der selv, men i følge bekjente virker det som om Varadero faller mellom to stoler; Havanna er mer severdig og er man kun ute etter en uke på stranden kan man finne bedre alternativer på andre karibiske øyer, som nevnt over her også...
Du kan også sjekke www.virginholidays.co.uk og få en bra pakkereise med dem. Da er det VS med 747 fra LGW. Var der 1 dag sommeren 2009, og må si at jeg hadde mer sansen for Havana.
Takker. Prisen er faktisk ikke langt fra First Choice pga bedre børnerabat på flyet. Så det er absolut tiltalende. Upgrade eco premium for ca 250GBP pr voksen.
Vi havde helt klart regnet med nogle dage i Havana, men da vi rejser med et barn så er sol og strand det primære.
MsMaverick
16-03-2010, 07:51
En stund siden jeg var på Cuba nå - men har vært der 3 ganger. Har bodd på to forskjellige htl i Varadero, husker ikke navnet på det ene men det var litt så som så med tanke på bl.a. slitasje/mat etc.
MEN - Paradisus Varadero imponerte - stort fint anlegg og maten var faktisk ikke så verst - og jeg er en svært matglad person. Dersom matglede er en del av ferien så risikerer man å bli skuffet på Cuba - men det hjelper noe å se etter all-incl hoteller som har flere spisesteder og/eller a la carte restauranter som er inkludert i det hele.
Ellers som de andre sier, Varadero er et "lukket turistområde" og litt kjedelig i lengden. Noen dager i Havana er et must - en av mine absolutte favoritt byer i verden :-))
Camilla
En stund siden jeg var på Cuba nå - men har vært der 3 ganger. Har bodd på to forskjellige htl i Varadero, husker ikke navnet på det ene men det var litt så som så med tanke på bl.a. slitasje/mat etc.
MEN - Paradisus Varadero imponerte - stort fint anlegg og maten var faktisk ikke så verst - og jeg er en svært matglad person. Dersom matglede er en del av ferien så risikerer man å bli skuffet på Cuba - men det hjelper noe å se etter all-incl hoteller som har flere spisesteder og/eller a la carte restauranter som er inkludert i det hele.
Ellers som de andre sier, Varadero er et "lukket turistområde" og litt kjedelig i lengden. Noen dager i Havana er et must - en av mine absolutte favoritt byer i verden :-))
Camilla
Tak for feedback Camilla,
Vi tænker lidt på at flyve ud til Havana med VS og starte med et par dage der samt evt. slutte af med et par dage der - alternativt flyve hjem direkte fra Varadero, hvis vi kan få plads på Comfort Class med Condor. Skal vi til Cuba, så vil vi helt sikkert besøge Havana også. Til hovedparten af ferien passer et resortområde os dog fint, da vi rejser med vores lille søn også og har gode erfaringer med resorts.
Vi har været i Playa del Carmen nogle gange og elsker det sted, men synes også at det var på tide at prøve noget nyt :)
Netop den høje kvalitet på maden på All-Inclusive i Mexico tiltager os, så vi vil helt sikkert gå efter et resort af rimelig høj standard.