View Full Version : Til reise-ekspertene her inne..
Lyst på en liten utfordring? tenker å reise meg en tur til bkk igjen i juni, med utreise rundt lørdag 12 juni, ikke noe før, første feriedag :-) Her kommer "utfordringen" : På tur hjem flyr jeg direkte, så det er nenvt først som sist, men på tur ut vil jeg ha med meg 747, evt 777, og A380. Økonomien tillater dessverre bare krøtter-klasse, så husk på å skriv pris, og gjerne også tid til connection på de respektive flyplasser. Blir spennende å se hva folket med erfaring kommer fram til :) på forhånd takk!
-Asgeir-
Basse-HAU
09-03-2010, 16:27
EK006 Sat12 Jun 10 22:15 London Heathrow Airport (LHR) 6hr 50min
0 Stops Economy
Boeing 777-300
Sun13 Jun 10 08:05 Dubai International Airport (DXB)
Connection
EK372 Sun13 Jun 10 09:40 Dubai International Airport (DXB) 6hr 20min
0 Stops Economy
Airbus A380-800
Sun13 Jun 10 19:00 Suvarnabhumi International Airport (BKK)
FARE GBP 359.00 + Taxes GBP 73.39 Convert Currency Fare Conditions
Dvs i underkant av kr 4000 ifra London...
Men med Emirates så har du både 777 og 380 , god tur, og husk en TR
gardkarlsen
09-03-2010, 16:40
Hei
Bruk http://www.kayak.com så kan du få opp mange spennende alternativer. Fra London til Bangkok kan du også fly Singapore Airlines med A380...de er nok litt dyrere enn Emirates...det ser ut som det kommer opp med 1180 USD på Kayak.com og da får de 2 timers stopp i Singapore før du drar videre med 777-200 til Bangkok (jeg sjekket mandag 13 juni og dette er for Flight 317 og 972)
Ellers er Bangkok veldig spennende. Her er et reisebrev som jeg har laget: http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm
okei, da har jeg sjekket og sett litt, og foreløpig kan det ligge an til følgende, med unntak av osl-lhr som ikke er den store saken å få til, her er foreløpig plan :
12/6 lhr-sin sq317 a380 11:55 - 07:45(13/6)
13/6 sin-bkk sq972 T7-200 09:40 - 11:05
3944 NOK med dagens kurs, pluss en 7-800 riksdaler herfra til lhr, så det er slett ikka galt.
returen har også fått et søk, og direkte har blitt droppet :-) Her er foreløpig plan :
Tir 22/6 AB7161 11:40 bkk - 18:00 txl A332 Business
AB8244 21:20 txl - 22:55 osl
6302 NOK
Så rett i overkant av 10 laken for denne turen er ikke galt syns jeg, bare å lade opp laptopen og skrive TR as i go da.. :-) Hva synes dere, virker planen ok??
... pluss en 7-800 riksdaler herfra til lhr, så det er slett ikka galt.
SAS kommer med et tilbud til blant annet LHR til 667, tar du en Grandis til middag i morgen i tillegg før de den for 567
da skal man ikke se bort ifra at det blir grandis-middag :-) Har tenkt litt her, og har kommet fram til noe.. Bør jeg ta noen netter i singapore når jeg først skal mellomlande der? Evt bli der hele turen? :-) Hvordan er priser på hoteller, mat, the usual? evt være der et par tre døgn og så banke i vei ned til bkk? hmm..
Bizflyer
12-03-2010, 10:03
Air Berlin på hjemturen?
Det er trangt det!!
Hadde sett etter et bedre alternativ hvis jeg var deg!!
BF:cool2
Hva synes dere, virker planen ok??Synes du har funnet frem til veldig gode priser. Bra pris på biz med AB er det også. God tur og ser frem til TR. Som Someone skriver, har SAS lav pris den 12. juni til LHR klokken 07:50.
Air Berlin på hjemturen?
Det er trangt det!!
Hadde sett etter et bedre alternativ hvis jeg var deg!!
BF:cool2
På business som du ser, så da håper jeg det straks blir mere levelig ombord på air berlin også ;-)
For ca. denne prisen får du Eco Extra med SAS T/R BKK. Greit nok at du da ikke får fly A380 bort, men du får likevel en helt annen flyopplevelse.
MEN, hvis du jenker direkte retur kravet ditt litt, så finner jeg reise på WIAS, ut 12.06 OSL-LHR-SIN-BKK med SK/SQ og tilbake med SAS via CPH den 26.06 for kr. 8.568. Det er også en god pris i mine øyne. Da får du med deg A380, B772 og nesten-direkte tilbake med SAS A340/321.
AB Biz er ikke lieflat mv. Forvent noget i retningen af economy ekstra. AB er en form for charterhybrid og deres klasser kan ikke sammenlignes med alm rutefly. Personligt ville jeg foretrække eco extra på SAS fremfor AB Biz. AB i denne klasse er ikke et dårligt produkt men afstem forventningerne.
gardkarlsen
12-03-2010, 16:26
Når det gjelder spørsmålet Bangkok vs. Singapore så må jeg si at Bangkok er mye mer spennende. Har du vært i denne delen av verden før?
Når du reiser med AB business får du forresten gratis transport fra Bangkok sentrum til flyplassen. http://www.airberlin.com/site/landingpages/airberlin_limousinenservice.php?LANG=eng
Bør jeg ta noen netter i singapore når jeg først skal mellomlande der? Evt bli der hele turen? :-) Hvordan er priser på hoteller, mat, the usual? evt være der et par tre døgn og så banke i vei ned til bkk? hmm..En stopover på en dag eller to i Singapore høres ikke dumt ut når du allerede skal bytte fly der. Var der på en to-ukers ferie våren 2008 (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=53505) og stortrivdes:) En fantastisk by hvor østlige og vestlige kulturer møtes!
Prisene på mat var rimeligere enn i Norge. Hotellpriser kjenner jeg ikke da vi overnattet hos bekjente.
hmm, tja vi får se hva det blir til.. får så sinnsykt blod på tann av å drive å undersøke dette :-) hadde egentlig ikke tenkt meg på¨noen utenlandstur i år i det hele tatt, i og med at det blei to turer ned til bkk i fjor tett på hverandre, men klarer ikke holde det "løftet" :-)
på tur ned så er jeg i allefall fast bestemt på den veldige routinga jeg har nevnt, osl-lhr-sin-bkk :-) moro moro.. Hjem er jeg litt mer ubestemt, men jeg sjekka finnair, og kanskje jeg flotter meg og flyr biz hjem igjen, fant det til rundt 10 laken.. Blir litt over tenkt budsjett, men kosa meg glugg ihjel på biz med AY nedover i fjor, og kan tenke meg til at det er meget behagelig måte å reise hjem på! På mine datoer står ruta oppført med 340-300, så da har jeg 340-300, 500 og 600 i "loggboka" :-) Og jeg lover denne gangen at jeg skal være flink å skrive en fyldig TR, Jeg tenker meg en som oppdateres med noen bilder og litt tekst på hver mellomlanding nedover, og en fullstendig en når jeg kommer hjem. Lønning i mårra, så da får vi se hvor løst visakortet sitter :-) En ting til, jeg driter ikke på leggen med å dele opp ut og hjemreise? For hvis jeg skal få dette til å gå opp så må jeg bestille utreise på denne lønna og returen på neste.. Er vel flust i plasser enda om en måned og.
En ting til, jeg driter ikke på leggen med å dele opp ut og hjemreise? For hvis jeg skal få dette til å gå opp så må jeg bestille utreise på denne lønna og returen på neste.. Er vel flust i plasser enda om en måned og.
Kanskje litt i overkant å vurdere biz dersom du må dele det opp over flere lønninger? Forstår at det er lett å ra seg rive med og tro at biz er det vanlige etter å ha lest tripreports her inne, men husk at i overkant mange på forumet reiser biz på ID-billetter, jobben betaler for biz eller man oppgraderer på poeng man har tjent opp på jobbreiser.
Personlig hadde jeg vurdert å bruke pengene på opplevelser på reisemålene fremfor 10 timer med champagne. Bare et forslag...
og et fornuftig et :-) noe jeg regner med at mange helt sikkert kan hjelpe til med, er ting å gjøre i bangkok? har jo bare kjørt taxi rett forbi, aldri vært i byen, så denne gangen kommer jeg nok til å ta i allefall en uke i bkk hvis jeg blir borte i to.. og et bra hotell? på hotellfronten er det greit å gjøre det litt staselig, for det skal uansett gå av feriepengepotten i juni, og hoteller i thailand er jo ikke fryktelig dyrt for et høvelig rom..
Tommy777
15-03-2010, 17:40
AB Biz er ikke lieflat mv. Forvent noget i retningen af economy ekstra. AB er en form for charterhybrid og deres klasser kan ikke sammenlignes med alm rutefly. Personligt ville jeg foretrække eco extra på SAS fremfor AB Biz. AB i denne klasse er ikke et dårligt produkt men afstem forventningerne.
Nei, Air Berlin setene kan heller sammenlignes med gamle typer business seter, dog med litt mindre benplass. Setene kan legges ned 150 grader.
Komforten er mye bedre enn Economy Extra, men jeg hadde valgt SAS av helt andre grunner som poeng, status etc
Da er signaturen oppdatert ;-) Så da er det bare å begynne å glede seg til ferie!! Har ikke bestemt meg for når og hva hjem enda, men det er da ingen bråhast :-)