View Full Version : BA businessclass Oslo-London
FlightFrog
02-03-2010, 19:10
Vurderer tur til London i høst. Vet at BA har gode priser på businessclass. Rundt 1700 per vei. Hvordan er kabinen, servering på ruten fra Oslo? Er det verdt å slenge på en tusenlapp?
Hei og hå. Det er vel nærmest et utall trip-reports om BA's business class, eller Club Europe som de kaller det, på forumet her.
Men kort oppsummert vil jeg besvare spørsmålet ditt slik:
- Det er helt vanlige seter, men midtsetet er ledig og gjor smalere slik at sittebredden din blir større.
- Maten er stålbra!!!
- Det er definitivt verd pengene.
Det som etter min mening gjør det verdt det (bortsett fra servicen ombord, selvsagt), er loungen på Terminal 5 på LHR. Her beregner jeg ofte en time ekstra når jeg flyr fra LHR.
Personlig synes jeg det ofte det har vært verdt det.
Jeg har alltid vært veldig fornøyd med BA sin service i biz og eco. Begge klasser byr på fri bar, men det er bare biz som har en skikkelig matservering. Lounge tilgang på OSL er greit nok, men lounge på LHR T5 kan være spennende hvis man ikke har vært der før.
Tatt i betraktning hva andre selskaper skal ha i biz på samme strekning synes jeg man får svært mye for pengene!
Er til tider så fornøyd med BA at jeg angrer på at jeg ikke utelukkende bruker de og skipper *A..
Håper en gang å se SK med OSL - LHR - OSL for 3 lapper....
FlightDeck
02-03-2010, 22:43
Håper en gang å se SK med OSL - LHR - OSL for 3 lapper....
Foreløpig testet dette mellom London og Stockholm:
http://www.flysas.com/en/uk/Promotions-and-prices/Business-for-leisure/