View Full Version : FCO / Roma 12 - 14 (15) Mars 2010 *A / ST
Jeg må antageligvis en tur til roma 12. til 14. eller 15. mars og vil benytte anledningen til å uttrykke min frustrasjon over at Star Alliance er jevnt over debbelt så dyre som Sky Team på denne strekningen fra Oslo.
OK eller KL: fra kr. 1400
LH eller SK: fra ca. 3000....
Jeg trenger alltids poengene hos *A, men det frister ikke å betale det dobbelte for morroa.
Legger man til at OK inkluderer måltider og alkohol på samtlige fire flighter, og til tider flyr med nye og moderne innredet A319, gjør det valget enda surere.
AirbusTrond
02-03-2010, 10:23
Slik er det når bonuspoengene har gått en til hodet. :lol: Skjønner ikke helt hva som er surt med dette, det var jo en god pris, servering og riktig type fly hos den andre alliansen. De ville jo vært utkonkurrert om det var omvendt.
FlightDeck
02-03-2010, 10:29
Selv kjøpte jeg en tur for tre personer til Roma i høstferien med Lufthansa til 1203 kr. t/r per person i forrige uke. Norwegian skulle ha 3700 kr. per person og SAS skulle ha 2000 kr. per person. SkyFjøset skulle ha 2800 kr. Så å si at de jevnt over er dobbelt så dyre som Star Alliance kan neppe være helt riktig.
Slik er det når bonuspoengene har gått en til hodet. :lol: Skjønner ikke helt hva som er surt med dette, det var jo en god pris, servering og riktig type fly hos den andre alliansen. De ville jo vært utkonkurrert om det var omvendt.
Ja, hadde det bare vært denne ene gangen så...
Jeg reiser en del mellom OSL og FCO, og det har aldri hendt meg at Star Alliance har kommet bedre ut på pris enn Sky Team. Noe prisforskjell gjør meg ingenting, men når det jevnt over er over 1000-1500 kr. dyrere hver gang er det litt småirriterende.
Selv kjøpte jeg en tur for tre personer til Roma i høstferien med Lufthansa til 1203 kr. t/r per person i forrige uke. Norwegian skulle ha 3700 kr. per person og SAS skulle ha 2000 kr. per person. SkyFjøset skulle ha 2800 kr. Så å si at de jevnt over er dobbelt så dyre som Star Alliance kan neppe være helt riktig.
Ser den. Sikkert jeg som til stadighet er uheldig med prisingen når jeg må dra ;) Men likevel... 12 turer i 2009, en gang var *A billigst.
To spm. i denne forbindelse;
Kan man se hvilke bookingklasser man bestiller i når man bestiller på nett hos lufthansa.no?
Går ut i fra at man får vanlig poengopptjening med Augsburg Airways?
FlightDeck
02-03-2010, 13:35
To spm. i denne forbindelse;
Kan man se hvilke bookingklasser man bestiller i når man bestiller på nett hos lufthansa.no?
Går ut i fra at man får vanlig poengopptjening med Augsburg Airways?
Ja, du kan se bookingklasser i vinduet før betaling. Det står i parentes til hver enkelt avgang. Om du må betale mer for å fly Star Alliance, kan det kanskje likevel være verdt det om du får god bonusopptjening.
Og ja, du får poeng med Augsburg Airways.
Bookingklassen kommer veldig tydelig fram på LH sin internettbooking
Samtlige Lufthansabill. har gått gjennom jobben til nå, så ikke vært så fokusert på bookingklasser der før. Men ser det kom enkelt og tydelig frem.
Takker for hjelpen og informasjon!
Så var det prisen:
Lufthansa, Kr. 2 725,- med avgnagstidene jeg trenger (som utrolig nok var de billigste). Bookingklasse W. Ikke all verden poeng å hente (mellom 75 og 250, noen som vet eksakt?)
KLM kr. 1 712,- med noe dårligere avgangstider. Intet medlemskap hos Sky Team, så poeng betyr ingenting.
Svært så prisbevisst man blir når arb.taker ikke betaler billettene :P
FlightDeck
02-03-2010, 14:38
Du kan ofte kjøpe deg opp fra W til V uten at det koster så mye.
Du kan ofte kjøpe deg opp fra W til V uten at det koster så mye.
Interessant. Ved check-in eller på forhånd? Hvor mye er det anslagsvis snakk om?
Chriscross
02-03-2010, 17:12
Interessant. Ved check-in eller på forhånd? Hvor mye er det anslagsvis snakk om?
Har ikek prøvd å gjøre det hos Lufthansa etter kjøp på deres hjemmesider. Ville valgt avgangen du har funnet på lufthansa.no gjennom avansert søk hos Wideroe også brukt chatten til å få bookingklasse V.
Håper virkelig ikke du betaler 1500 kr ekstra for 500 poeng om du ikke allerede har gullkort og får lounge eller er på grensen til å få det.
Håper virkelig ikke du betaler 1500 kr ekstra for 500 poeng om du ikke allerede har gullkort og får lounge eller er på grensen til å få det.
Ingen fare ;)