PDA

View Full Version : F70 produksjonen starter opp igjen???


The Ticketor
02-06-2005, 12:59
I følge en relativt god kilde innen KL, har KL spurt Rekkof (gamle Fokker) om å ta opp produksjonen av F70 igjen, da KL mener dette er verdens beste regionalfly, og at de definitivt ville bestille dersom de gjorde dette.

Noen som har hørt noe om dette?

Edit: Vil den da hete R70? Bare et spørsmål...

Trety
02-06-2005, 13:47
Mener å huske at Iran Air ønsket å bestille 8 stk., men om dette var F70 eller F100 sier mitt vage minne ingenting om.

Fokkerne har fått et oppsving de siste årene, det virker som om Austrian har planer om å beholde sine en stund til også. Kanskje en passende maskin for SAS?

Herlov
02-06-2005, 14:26
Er det virkelig så enkelt å bare "ta opp igjen produksjonen"?

LCH
02-06-2005, 14:29
Ja, hvorfor ikke? Tror Rekkof overtok alle verktøyene som trengs, og så lenge det ikke er gjøres noen modifikasjoner så er vel flyene allerede sertifisert? Det som trengs er vel nye produksjonslokaler. Vil tro at Rekkof allerede har de nødvendige sertifiseringer de trenger, men opplæring av nye ansatte vil vel være det mest tidkrevende.

Har ihvertfall fått inntrykk av at det bare var å starte opp igjen..

Det sto førøvrig en hel armada av KLM cityhopper Fokkere av alle typer utenfor Pier B på AMS da jeg var der rundt 20:00 på søndag. En halvtime senere var alle unntatt tre av dem på vingene. Regjerings F70'en sto forøvrig også der sammen med de andre, har KLM cityhopper overtatt denne også?

http://home.broadpark.no/~lchoff/102_0215.JPG

ADVARSEL: Stor fil og dårlig bilde (tatt gjennom et vindu) Kan noen tipse meg om et gratisprogram som kan resize bilder?

EB
02-06-2005, 14:49
Go Fokker GO!!! Endelig flere regionalfly som har en skikkelig størrelse!!!

Trety
02-06-2005, 15:06
Hvor mye Fokker-70/100 bruk er det utenfor Europa? USA er vesentlig redusert etter at AA kvittet seg med sine. Skulle ikke US Airways anskaffe noen, eller gikk dette i vasken?

I Europa er den ganske populær, men jeg kan ikke se å ha sett særlig mange gå i andre deler av verden - får håpe det kommer.

EB
02-06-2005, 15:10
USAirways hadde 40 og AA 75... Begge har kvittet seg med nederlenderne...

Falcon
02-06-2005, 15:14
Originally posted by LCH
(...) Kan noen tipse meg om et gratisprogram som kan resize bilder?


Hvis du kjører XP kan du laste ned den snedige, bittelille "Image Resizer" fra http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Trety
02-06-2005, 15:22
Originally posted by EB
USAirways hadde 40 og AA 75... Begge har kvittet seg med nederlenderne...


Men markedet har tydelig absorbert F70'ene, så noen gode egenskaper må dette flyet ha. Det er pr. april '05 ingen F70 og 62 F100 i lagret. Hva er det som gjør F100 mindre attraktivt enn F70?

Edit: lagt til manglende ord som gjorde at setningene fikk mening :)

EB
02-06-2005, 15:27
AF er vel også klar for F70!!!

The Ticketor
02-06-2005, 15:32
Vil KL, så vil vel AF, Er det ikke sånn om dagen? ;)

Trety
02-06-2005, 15:36
AF "har" allerede 10 F100 som tilhører Brit Air og totalt 9 av begge typer som tilhører Air France Régional. Så de har nok vært klare en stund! :spin:

Henrik
02-06-2005, 18:46
Lite info finns på: http://www.rekkof.nl/

dc-8-63
02-06-2005, 21:24
Originally posted by Trety

Originally posted by EB
USAirways hadde 40 og AA 75... Begge har kvittet seg med nederlenderne...


Men markedet har tydelig absorbert F70'ene, så noen gode egenskaper må dette flyet ha. Det er pr. april '05 ingen F70 og 62 F100 i lagret. Hva er det som gjør F100 mindre attraktivt enn F70?

Edit: lagt til manglende ord som gjorde at setningene fikk mening :)


29 av AA's F100 skal tilbake i trafikk i Soer Amerika....til Synergy som er eier selsakpet bak Avianca og nye selskap i Brazil og Peru

HMWK
02-06-2005, 21:51
Mye nyttig info om Rekkof og Fokker på denne siden:

http://www.fokker-aircraft.info/

klikk på forum og videre til Rekkof