PDA

View Full Version : SAS IC sommerprogram 2010


FlightDeck
24-02-2010, 21:51
Rutetabell for SAS interkontinental sommerprogrammet 2010:


Stockholm-New York - fra 5 til 7 ukentlige
Stockholm-Chicago - fra 5 til 7 ukentlige
København-Chicago - fra 6 til 7 ukentlige
København-New York - fra 6 til 7 ukentlige
København-Washington D.C. - fra 5 til 7 ukentlige
København-Tokyo - fra 6 til 7 ukentlige
København-Beijing - fortsatt 7 ukentlige
København-Bangkok - fortsatt 6 ukentlige (ikke onsdager)


(København-Dubai tar sommerpause, men begynner igjen 28. oktober med tre ukentlige flyvninger).

Hickok
24-02-2010, 21:53
Det skulle vel bety netto 5 flere ukentlige flygninger det. Betyr det ett nytt fly inn?

Someone
24-02-2010, 21:54
Rutetabell for SAS interkontinental sommerprogrammet 2010:


Det er vel nesten helt likt som i fjor? Eller var BKK kun 5 ukentlige da?

FlightDeck
24-02-2010, 22:07
Det er vel nesten helt likt som i fjor? Eller var BKK kun 5 ukentlige da?

Jeg vet ikke når det gjelder BKK, men programmet er vel ganske likt. Jeg var uansett litt spent på hvordan SAS ville løse det med to mindre A340-maskiner sammenliknet med i fjor sommer.

Nedleggelsen av CPH-DEL (gikk dog aldri sommer), CPH-SEA, ARN-PEK og ARN-BKK, samtidig som CPH-DXB ikke går om sommeren, gjør det likevel mulig å få en så god tidtabell på gjenværende ruter som det SAS nå presenterer.

TCAS
24-02-2010, 22:17
Jeg vet ikke når det gjelder BKK, men programmet er vel ganske likt. Jeg var uansett litt spent på hvordan SAS ville løse det med to mindre A340-maskiner sammenliknet med i fjor sommer.


FBU4EVER sa i en post for noen uker siden at det gikk rykter om at 1 stk maskin skulle inn igjen.

sail4fun
24-02-2010, 22:18
Var det ikke en cap't i nabobygda som mullet noe om en hvit maskin da ?

Basse-HAU
24-02-2010, 22:44
Hvilke individer er det som er igjen nå?

PP
24-02-2010, 23:09
København-Tokyo - fortsatt 6 ukentlige (ikke lørdager, tidligere ikke tirsdager)


CPH-NRT skulle meget gerne være daglig fra april og frem?

FlightDeck
24-02-2010, 23:57
CPH-NRT skulle meget gerne være daglig fra april og frem?

Du har rett. København-Tokyo skal gå daglig. Jeg oppdaterer den første posten.

Hvordan skal SAS klare denne økningen uten et ekstra fly?

FBU 4EVER
25-02-2010, 11:16
Hvordan skal SAS klare denne økningen uten et ekstra fly?

Vi opererer dagens rutenett med 8 maskiner. En niende står til enhver tid til vedlikehold i MAD. Dette vedlikeholdsprogrammet skal visstnok være ferdig i mars en gang, og da opererer vi 9 maskiner.

Robin882
25-02-2010, 20:47
Hvorfor vraker de OSL? :(
Og er alle IC flights med SAS med A330/340?

Chriscross
25-02-2010, 20:49
Hvorfor vraker de OSL? :(

Det gjorde de vel for syv år siden.;)

Tipper vi ser både Feel og Norwegian til NYC fra OSL før vi ser SAS.

Martin
25-02-2010, 20:51
Hvorfor vraker de OSL? :(
Og er alle IC flights med SAS med A330/340?

Vrake OSL gjorde SAS IC for 6 år siden, sist de la ned OSL-EWR-ruta.

Ja, alle SAS sine IC flighter går med A330 og A340.

RolfL
03-03-2010, 10:45
SkyWorks Retained To Remarket Two A340-300 Aircraft
Greenwich, CT, January 14, 2010, SkyWorks Leasing, LLC has been engaged by Scandinavian Airlines System, Denmark-Norway-Sweden (“SAS”) to remarket two A340-313 aircraft (s/n 413 and 450) for sale or lease. The CFM56-5C4 powered aircraft were built in 2001/2002 respectively and are available for delivery in the 1st and 2nd quarters of 2010. The disposal of the aircraft is in line with SAS’ fleet reduction program announced in early 2009.


C/n 413 = LN-RKF och c/n 450 = OY-KBM

PP
03-03-2010, 10:51
SkyWorks Retained To Remarket Two A340-300 Aircraft
Greenwich, CT, January 14, 2010, SkyWorks Leasing, LLC has been engaged by Scandinavian Airlines System, Denmark-Norway-Sweden (“SAS”) to remarket two A340-313 aircraft (s/n 413 and 450) for sale or lease. The CFM56-5C4 powered aircraft were built in 2001/2002 respectively and are available for delivery in the 1st and 2nd quarters of 2010. The disposal of the aircraft is in line with SAS’ fleet reduction program announced in early 2009.


C/n 413 = LN-RKF och c/n 450 = OY-KBM

Sørgeligt - så enkelt kan det siges... Skal vi gætte på at SAS når markedet vender kommer til at stå og mangle disse fly.

FBU 4EVER
03-03-2010, 12:51
Det gjorde de vel for syv år siden.;)Tipper vi ser både Feel og Norwegian til NYC fra OSL før vi ser SAS.

Vi kommer ALDRI til å se SAS IC på OSL. Kun som en følge av en diversion eller lignende!

Sørgeligt - så enkelt kan det siges... Skal vi gætte på at SAS når markedet vender kommer til at stå og mangle disse fly.

Når markedet snur om et år eller halvannet, så er SAS IC historie.

FlightDeck
03-03-2010, 12:59
Når markedet snur om et år eller halvannet, så er SAS IC historie.

Veldig sterke uttalelser fra en som selv jobber i SAS IC ... Har alle SAS-ansatte så liten tro på eget selskap?

amatør
03-03-2010, 13:20
Vi kommer ALDRI til å se SAS IC på OSL. Kun som en følge av en diversion eller lignende!



Når markedet snur om et år eller halvannet, så er SAS IC historie.
Og da trer vel du inn i pensjonstiværelsen, eller skal du fly griser for Norwegian i noen år?:colgate:

Chriscross
03-03-2010, 13:23
Når markedet snur om et år eller halvannet, så er SAS IC historie.

Nå blir jeg redd her for at dere har fått signaler som ikker har kommet ut enda...

JetBlue
03-03-2010, 14:56
Vi opererer dagens rutenett med 8 maskiner. En niende står til enhver tid til vedlikehold i MAD. Dette vedlikeholdsprogrammet skal visstnok være ferdig i mars en gang, og da opererer vi 9 maskiner.

Er det snakk om å fase inn den siste 340 som ble parkert?

FlightDeck
03-03-2010, 15:29
Er det snakk om å fase inn den siste 340 som ble parkert?

Neppe. Les post 14.

FlightDeck
04-03-2010, 17:50
Ser ut som om boarding.dk/no har blitt inspirert av forumet ...

SAS øger USA-kapacitet med 30 %

Når sommerfartplanen træder i kraft i slutningen af marts måned, vil SAS øge trafikken til Nordamerika med omkring 30 %. Selskabet har to langdistancefly på salgslisten, mens ni fly skal gennemføre sommerfartplanen.

http://www.boarding.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=24090
http://boarding.no/art.asp?id=40655

MartinL
06-03-2010, 03:54
Dette er bra!

Tipper SAS er rimelig lite fornoyd med at Delta kommer inn pa JFK. Endelig svarer SAS paa konkurranse med aa oeke frekvensen! I like it:)

Someone
08-03-2010, 10:55
Endelig svarer SAS paa konkurranse med aa oeke frekvensen! I like it:)

Dette er da ingen økning, men en helt vanlig sesongjustering. De siste 3 årene har CPH-EWR vært 6 ukentlige om vinteren og 7 ukentlig om sommeren.

MartinL
08-03-2010, 13:10
Du får forsåvidt mene hva du til Someone, men jeg synes det er bra at SAS også øker i år selv om kapasiteten til New York blir økt med over 25% mot 2009 på grunn av Delta.

SAS-Steward
08-03-2010, 13:13
Når markedet snur om et år eller halvannet, så er SAS IC historie.

Vet ikke hvor du har dette fra, men de signalene jeg har fått med meg er stikk motsatt.

LN-MOW
08-03-2010, 13:24
Du får forsåvidt mene hva du til Someone, men jeg synes det er bra at SAS også øker i år selv om kapasiteten til New York blir økt med over 25% mot 2009 på grunn av Delta.

I fjor sommer hadde SAS 39 (?) ukentlige til USA .. i år blir det kun 35 .. på tide at det snur.

MartinL
08-03-2010, 14:23
Vet ikke hvor du har dette fra, men de signalene jeg har fått med meg er stikk motsatt.

I såfall gledelig, men uten nye fly? Håper virkelig ikke at dette løses ved å flytte dagens produksjon fra Arlanda!

FlightDeck
08-03-2010, 16:36
I fjor sommer hadde SAS 39 (?) ukentlige til USA .. i år blir det kun 35 .. på tide at det snur.

Da hadde man også København-Seattle? SAS flyr hver USA-rute daglig gjennom hele sommerprogrammet, noe jeg slettes ikke hadde forventet med økt konkurranse og færre fly.

FBU 4EVER
08-03-2010, 17:28
Vet ikke hvor du har dette fra, men de signalene jeg har fått med meg er stikk motsatt.

Fra vår basesjef Bjørn S. Han tror ikke at vi flyr IC fra neste sommerprogram, og flere med ham deriblant jeg.

Trety
09-03-2010, 00:26
Fra vår basesjef Bjørn S. Han tror ikke at vi flyr IC fra neste sommerprogram, og flere med ham deriblant jeg.

Med den økonomien det tilsynelatende er i SAS IC om dagen så er nedleggelse av IC nesten uunngåelig.

janusk
09-03-2010, 08:53
Med den økonomien det tilsynelatende er i SAS IC om dagen så er nedleggelse av IC nesten uunngåelig.

Problemet er at SAS enten skal skrue op for deres IC produkt, med mere equipment, eller alternativt lukke det ned. Som det er nu er produktet næsten for småt til at tjene penge på.

O_K_
09-03-2010, 10:30
Da hadde man også København-Seattle? SAS flyr hver USA-rute daglig gjennom hele sommerprogrammet, noe jeg slettes ikke hadde forventet med økt konkurranse og færre fly.

Jeg tror det er et smart trekk. Jeg har måttet velge bort SAS på IC fordi tur / retur ikke kunne skje på de dagene jeg skulle reise. Fra TRD er det egentlig bare retur til CPH som duger på kveldstid, untatt søndager da det går en perfekt kveldsavgang fra ARN. Siden reutr på LH innebærer hopp via OSL, ofte med overnatting om man kommer sent så gjør dette at AMS er en populær HUB herfra.

Trety
09-03-2010, 12:15
Problemet er at SAS enten skal skrue op for deres IC produkt, med mere equipment, eller alternativt lukke det ned. Som det er nu er produktet næsten for småt til at tjene penge på.

Og da er vi egentlig ved sakens kjerne. SAS har ikke akkurat skrudd opp IC-produktet, det blir stadig mer marginalisert - mens tapene øker. Og hva står vi igjen med da...?