PDA

View Full Version : LX to STAR - official


Guest
02-06-2005, 12:14
Så er det officielt at LX kommer med i STAR - way to go (http://www.swiss.com/web/IE6/about-swiss/sw-nw-pr-press-releases-05.htm/?newsid=68833)

TigerBlack
02-06-2005, 13:08
Da er det bare å ønske sveitserne velkomne :)

Så at South African også skal inn i Star Alliance



Entry planned to take place within twelve months

South African Airways and SWISS will be integrated during the course of the next 12 months.

Trety
02-06-2005, 14:37
Vil avgangen til SAS passe overens med Swiss' bølge av intercontinentalt?

Superhai
02-06-2005, 14:43
Det var vel gitt i kortene at LX skulle til Star siden LH skal ta over selskapet.

Men nå er det over ett år siden at SAA annonserte at de ville melde seg inn, men ennå ikke noen offisiell dato? Noen som har hørt hva det er som lar vente på seg?

SAS sine avganger til ZRH blir nok tilpasset Star partnerene.

EB
02-06-2005, 15:51
Og da var SWISS sammen igjen med sine tidligere partnere i EQA; Austrian og SAS!!!

Trety
02-06-2005, 16:16
Originally posted by Superhai
SAS sine avganger til ZRH blir nok tilpasset Star partnerene.


Eneste som mangler da er at servicekonseptet til SAS tilpasses Star partnere - er det ikke sånn at Swiss er blandt de bedre her?

The Ticketor
02-06-2005, 16:20
EB,

Det mangler en del av EQA, en del som nok aldri vil komme til Star! ;)

EB
02-06-2005, 16:21
Men de trakk seg jo også ut av EQA...(...skulle tro de ville navngi et fly etter Anne Enger Lahnstein;) )

Superhai
02-06-2005, 17:08
Originally posted by Trety

Eneste som mangler da er at servicekonseptet til SAS tilpasses Star partnere - er det ikke sånn at Swiss er blandt de bedre her?


Noe spesielt du tenker på?

FBU
03-06-2005, 01:12
Originally posted by Superhai

Originally posted by Trety

Eneste som mangler da er at servicekonseptet til SAS tilpasses Star partnere - er det ikke sånn at Swiss er blandt de bedre her?


Noe spesielt du tenker på?


Kanskje det tragiske 3 klasse sytemet på Europarutene?

Trety
03-06-2005, 09:21
Originally posted by FBU

Originally posted by Superhai
Noe spesielt du tenker på?
K
Kanskje det tragiske 3 klasse sytemet på Europarutene?


Bullseye! :up:

Superhai, det jeg sikter til er det samme vi har diskutert før. Man setter seg i et SAS-fly og får inflightservice som om man fløy Norwegian.

Problemet dukker gjerne opp når man bestiller billett av f.eks. Swiss - og forventer et Swissprodukt - og får noe som likner mest på en LCC.

sail4fun
03-06-2005, 09:22
Originally posted by Trety

Originally posted by FBU

Originally posted by Superhai
Noe spesielt du tenker på?
K
Kanskje det tragiske 3 klasse sytemet på Europarutene?


Bullseye! :up:

Superhai, det jeg sikter til er det samme vi har diskutert før. Man setter seg i et SAS-fly og får inflightservice som om man fløy Norwegian.

Problemet dukker gjerne opp når man bestiller billett av f.eks. Swiss - og forventer et Swissprodukt - og får noe som likner mest på en LCC.



Hm, mulig du ikke sitter foran da ....

TigerBlack
03-06-2005, 09:32
Det er dette berømlige press på prisene som kommer inn igjen da. Men 3 klasse system på flya syntes nå jeg er helt på trynet.

Men det er hva kundemassen krever.. de skal ha så nærme gratis biletter som mulig. Da blir det noen steder det må ofres for å redusere kostnader som kommer kundene til gode.

Men at det er håpløst med at noen kjører LCC og andre som flyr samme strekningen ikke gjør det,men har tilnermet samme priser er jo totalt håpløst.

Eksempel : SK/BA på OSL-LHR-OSL

Trety
03-06-2005, 09:45
Originally posted by P.A. VIKING
Hm, mulig du ikke sitter foran da ....


Riktig, de billettene er altfor dyre for meg. Men bør det egentlig være nødvendig å måtte sitte foran når det dreier seg om et nettverksselskap...? :naughty:

Når Lufthansa, BA, AF/KLM etc. byr på nesten like priser og adskillig bedre inflightservice blir jeg nødt til å utøve min forbrukermakt og droppe SAS. Enkelt og greit, sånn fungerer det. Og det er veldig synd fordi SAS har erfaring i å levere et godt inflight-produkt, så var det dette med skomaker og lest osv. ;)

The Ticketor
03-06-2005, 11:34
Om du flyr Economi Flex med SK (det det finnes), så får du helt grei catering. Men sitter du enda lenger bak, så er det værre. Hmm, ligner et "tragiskt 3-klassesystem", gjør det ikke? ;)

Trety
03-06-2005, 13:57
Originally posted by The Ticketor
Om du flyr Economi Flex med SK (det det finnes), så får du helt grei catering. Men sitter du enda lenger bak, så er det værre. Hmm, ligner et "tragiskt 3-klassesystem", gjør det ikke? ;)


Det som gjør det hele tragisk er, som jeg skriver, at LH, BA og de andre nettverksselskapene tilbyr et bedre inflightprodukt til samme pris. Economy Flex er jo nesten like dyr som business, så det er sånn sett lite aktuelt.

Som fritidsreisende blir da det naturlige resultatet at man ikke bruker SAS på kortere rute. Nesten ingen bonuspoeng, nesten samme priser som konkurrentene og lik inflightservice som LCC'ene.

TG923
06-07-2005, 17:18
Lufthansas overtakelse av SWISS godkjent

http://www.boarding.no/art.asp?id=17171