View Full Version : Test av Southwest
Vet ikke om jeg hadde for store forhåpninger til min første tur med Southwest - uansett så ble de ikke oppfyllt. Innsjekk gikk greit - men Southwest er tøffe på at bagasjen ikke må veie for mye. Jeg kunne ha hatt tre kofferter av 30 kilo hver - men min ene på 32 kostet meg 25 USD ekstra. Ikke all verden - men heller ikke så logisk!
Det bl ny design på vår 737-300 - men den hadde da selvfølgelig ikke WL . Vi var innsjekket som pax nummer 48 og 49 og det ga oss plass i "B" køen. Førstombord fra B-løen ga oss vindusplass på 3. siste rad (første rad ledig)
Gode seter - mykt skinn - men møkkete seter og møkkete på gulvet. Rundt våre stoler lå innholdet av en pose med M&M som smeltet i en varm kabin...
All annonsering var standard og kjedelig. Ingen humor - ingen smil i stemmene. Brysk betjening som ga klar melding til eldre passasjerer om å forte seg - de hadde flere flyvninger igjen av dagen!!!
Uniform - Nei det har de ikke! Ingen hadde i allefall lik og ingen hadde like slips (som brukte slips hadde alt fra amerikanske flagg, til tegneserier til Southwest eget...)
Servering - et glass mineralvann og en pose peanøtter...
Avgang og ankomst på tid - BRA!
Dette var ikke hva jeg hadde ventet eller håpet på. Det finnes mye mere sjarme hos de andre amerikanske selskapene (CO, AS, NW og US) Selv betjeningen på frokostrestauranten Denny`s har bedre humør og serviceinnstilling enn det jeg opplevde på Southwest.
Dag Viking
01-06-2005, 19:09
Vanligvis blir WN passasjerer positivt overrasket. Fordi de ikke har noen forhåpninger i det hele tatt, bortsett fra å komme seg fra A til B. Kanskje var du uheldig? Kanskje var dette en helt standard WN flight. Ikke vet jeg, har ikke flydd med selskapet enda, og har ingen konkrete planer om det heller.
Jeg har flydd en del med de hittil, og du var nok bare uheldig denne gangen ;)
(Ellers så er jo alt mye triveligere mye her i vest!:D)
PSSST! Den kom fra vest... Routingen er Las Vegas, Phoenix, Chicago til Manchester...
Ja da ble de naturligvis i dårlig humør siden de måtte østover! :up:
Joke aside, det er ikke hver gang jeg har fløyet med de at det har vært bare spøk og latter heller, men selv når de er temmelige seriøse i kabinen så har det ikke vært noe som skulle tale imot god service, punklighet, hyppige frekvenser, billige billetter, lett å finne de billigste billettene etc.
:)
Originally posted by EB
Uniform - Nei det har de ikke! Ingen hadde i allefall lik og ingen hadde like slips (som brukte slips hadde alt fra amerikanske flagg, til tegneserier til Southwest eget...)
De bruker fortsatt uniform såfremt ikke disse karene fikk tilbake jobben http://www.usatoday.com/travel/news/2003/2003-04-25-sw-naked-pilots.htm
Uniformen er der fortsatt, selv om den i kabinen er av laidback stil.
Denne gode beskrivelsen er fra www.jasonpettus.com/poetry/uniform.htm:
And the coolest part of the coolness which is SWA flight attendants is the uniforms. The SWA staff wardrobe is like a hipper, goofier version of the Gap--high school cardigan sweaters with "SWA" stitched on the pocket like a cheerleader's varsity letter. Tommy-Hilfingeresque polo-shirt-khaki-shorts combos, perfect for jumping off the plane and spending a leisurable day at the beachhouse. And the pilots all wear these cool-ass shiny leather bombadeer jackets, as if their next assignment was to go blow hell out of Nazis instead of schlupping us poor bastards to business meetings and parent's houses and drunken insurance conventions. I look at the staff of Southwest and they look like they're having fun, for the love of Pete. They look like, God forbid, they actually enjoy their jobs. It's like we're all on this tin machine of death and looking at each other and we're all shouting, "Isn't it so goddamned great we're on this plane and flying somewhere fun and exciting and running away from home for once?"
Prisen var i allefall i utgangspunktet billig...men så ble det overvekt pluss transport fra i en time fordi de ikke flyr på Boston...
Når kommer test av Blazer? :hi2
Det ble Ford Explorer...Blazer var vel for liten?
Vet ikke, den var kanskje det?
Alfa og Ford.... :cheers:
:D
Ja jeg skal si det var godt å komme hjem...;) Blazer har vel avgått med døden... Nå heter`n TrailBlazer...
Blazer går dessverre ut i år ja.. Men Trailblazer er en liten storebror, mellom Blazer og Tahoe, som kom for en tre-fire år siden.
Men ellers var du ikke helt på jordet med sammenligningen mellom Alfa og Ford. Alfa har lisensprodusert den første Mustangen i Brasil. Der kjørte de rundt med Alfa Mustang...
Originally posted by EB
Vet ikke om jeg hadde for store forhåpninger til min første tur med Southwest - uansett så ble de ikke oppfyllt. Innsjekk gikk greit - men Southwest er tøffe på at bagasjen ikke må veie for mye. Jeg kunne ha hatt tre kofferter av 30 kilo hver - men min ene på 32 kostet meg 25 USD ekstra. Ikke all verden - men heller ikke så logisk!
Det bl ny design på vår 737-300 - men den hadde da selvfølgelig ikke WL . Vi var innsjekket som pax nummer 48 og 49 og det ga oss plass i "B" køen. Førstombord fra B-løen ga oss vindusplass på 3. siste rad (første rad ledig)
Gode seter - mykt skinn - men møkkete seter og møkkete på gulvet. Rundt våre stoler lå innholdet av en pose med M&M som smeltet i en varm kabin...
All annonsering var standard og kjedelig. Ingen humor - ingen smil i stemmene. Brysk betjening som ga klar melding til eldre passasjerer om å forte seg - de hadde flere flyvninger igjen av dagen!!!
Servering - et glass mineralvann og en pose peanøtter...
Avgang og ankomst på tid - BRA!
Dette var ikke hva jeg hadde ventet eller håpet på. Det finnes mye mere sjarme hos de andre amerikanske selskapene (CO, AS, NW og US) Selv betjeningen på frokostrestauranten Denny`s har bedre humør og serviceinnstilling enn det jeg opplevde på Southwest.
Så kanskje andre lavprisselskaper ikke er så ille likevel....for dette skulle jo være helt topp etter hva jeg forstod FØR du fløy dem...eller at en kanskje ikke bør dømme et selskap etter bare 1 tur!
Blir jo ikke flere selskaper på meg hvis jeg skal fly Southwest igjen...(...men de ga meg jo ikke så mange gode grunner til å fly de igjen heller!) Neste gang håper jeg på jetBlue, AirTran og/eller Frontier...