PDA

View Full Version : Pokkers "Verified by Visa"

SQ 777
21-02-2010, 18:22
Joda, jeg vet hva det er , en sann plage. :( For å beskytte deg, neida, for kredittkortselskapet,,,:lol: Du svindler jo ingen, det er jo DITT kort..

Som folk flest har jeg mange kort og da det dukker opp i forbindelse med bestilling, og du ikke husker hva du har gjort tidligere , ev bruker nytt kort første gang, banner jeg.. Virkelig banner.. Greit nok med de tre siste sifrene, men hater dette..

Men for oss flygærne som kjøper flybilletter er det et godt alternativ, Diners, rett hjem og bankers..

Særlig når en kjøper "billetter som er for godt tilbud til å være sant, men sant for en kort stund likevel ^_^".

Eks. ABQ.. Må betale før data-avd stenger tilbudet. Hadde ingen profil hos DL og dro fram Diners og alt i box uten "V by V" .. Joda samme tullet hos Master Card også.

Kommende mai har jeg vært medlem i Diners i 40 år ( mai 1970 ! ) og de får 100% alle flybillettkjøp nå..

I dag booket jeg CO til HNL i desember. Har to kort på file . Visa dukket opp med et skrikende "V by V" skilt. Lo høyt, tok det andre, Diners i filen. Betalt på null komma null uten de tre siste sifrene også..

Long live Diners, de gir deg lounges også...:cheers:

LN-MOW
21-02-2010, 18:34
Hvis du visste hvor mye svindel som foregår .....

TG923
21-02-2010, 18:37
Hvor lenge vil Diners holde uten chip og en eller annen "V by V"-variant?

Martin
21-02-2010, 18:38
Hva er problemet? Med mine kort (Visa og MC fra DnbNor) bruker jeg kun nettbankbrikken og samme kode som når jeg logger inn i nettbanken.Ser ikke på det som noe mner tungvindt enn å betale på nettsider som ikke benytter seg av "Verified by.."

Discus
21-02-2010, 19:01
Hva er problemet? ...bruker jeg kun nettbankbrikken og samme kode som når jeg logger inn i nettbanken.

Husk det er SQ777 som er topic-poster her - koden funker sikkert dårlig sammen med brevgiroløsningen han bruker :lol:

SQ 777
21-02-2010, 19:01
Martin, de kortene har ikke jeg, men det jeg prøver å si er at jeg kan bruke V by V ( har forberedt noen kort for det ) , men slipper jeg så gjør jeg det..

Press "betal" uten mikk er så mye greiere for oss stressa og late..;):lol: Forstår svindel, men det er mine kort.

Herlig folks, en ikke DY/SK debatt..

Forresten LN-MOW, når man bruker kort i butikker og restauranter i USA om dagen, må man dytte kortet inn i en liten boks og gi fra oss den hemmelige koden som i Europa.. ?? Sist i oktober slapp man det.. Ev. når kommer det..

Regner EB kommer kommer på banen vedr Diners..

SQ 777
21-02-2010, 19:02
Elsker den Discus, dagens..;)

Edit: Jeg leverer regningene over disk.. Mye enklere...:headbang Ingen koder..

SQ 777
21-02-2010, 19:19
OT, gleder meg å møte gjengen på lørdag. Tar med et par kort jeg husker koden til, slik at jeg slipper å bomme dere.. :up:

LN-MOW
21-02-2010, 19:21
Forstår svindel, men det er mine kort.

Derfor vil du vel ikke dele det med andre? ;)
VFV er jo bare et ekstra passord .. er det så ille da?

Forresten LN-MOW, når man bruker kort i butikker og restauranter i USA om dagen, må man dytte kortet inn i en liten boks og gi fra oss den hemmelige koden som i Europa.. ?? Sist i oktober slapp man det.. Ev. når kommer det..
.

Bare når man bruker debetkort. Men det er ikke vanlig med chip her borte slik dere har.

Martin
21-02-2010, 19:26
Om "Verified By Visa/Mastercard" slår inn, tar det vel nesten lenger tid å "gå tilbake" å prøve med et nytt kort, enn det gjør å taste inn kodene som VBV trenger?

LN-MOW
21-02-2010, 19:30
Vet ikke om det finnes forskjellige løsninger, men jeg bare legger inn et ekstra passord. tar meg max 5 sekunder.

Discus
21-02-2010, 19:31
Vet ikke om det finnes forskjellige løsninger, men jeg bare legger inn et ekstra passord. tar meg max 5 sekunder.
Innom nettbank, kodekalkulator med engangspassord pluss nettbankpassord, og er man heldig har man BankID så Java-appleten skal fyres i gang osv. - forskjellige løsninger pr. utsteder.

SQ 777
21-02-2010, 19:31
Takk for litt fart i forumet i dag... Helt herlig folks, ..

Siste innlegg : Slipper jeg en ekstra kode, gjør jeg det.. Lenge leve Diners ,

EB våkn opp.. Nå legger gammel mann seg , opp 0400 for å komme til PRG uten OK-seating.. Det funker ikke... Men who cares, 735 i vel en time...

Uansett frokost i OSLounge fra 06.20 ( gjør vel som Biz, lurer meg vel til det ulovlige, glass vin ?? ) hvis noen har lyst til å si hei.. Reidar ser ut som en typisk Reidar..::spin

FlyHi
21-02-2010, 19:38
Visa dukket opp med et skrikende "V by V" skilt. Lo høyt, tok det andre, Diners i filen. Betalt på null komma null uten de tre siste sifrene også..

Long live Diners, de gir deg lounges også...:cheers:

Kan kun være enig - jeg bruger også Diners til alt der er muligt. Orker ikke VbyV og lign.

Diners er et super kort og de andre verificeringsting er et irritationsmoment...

SQ 777
21-02-2010, 19:39
Tusen takk, nå må jeg legge meg.. :drink

Bizflyer
21-02-2010, 20:37
Hehe! Er du sponset av EB, Reidar??

Diners kommer nok også med chip i løpet av året. Kravene strammer seg rundt kortbetalinger, spesielt på nett.

3Dsecure løsningen er også igang med å innføres, og da må du ha en miniID brikke for å kunne betale på nett. Dette blir nok pålagt før året er omme, tipper jeg. For i denne bransjen kommer det omtrent nye sikkerhetskrav hver dag. Visa og Master legger føringene, og Diners og AmEx henger seg på, dog med litt forsinkelse.

Så du kan bare forberede deg på fremtidens betalingsløsninger. Og ærlig talt: Leverer du virkelig giroene over disk i bank og betaler 25-60 kr i gebyr pr regning? Trodde du var opptatt av billige løsninger? ;)

BF:cool2

JoeW
21-02-2010, 21:33
Jeg hater også den "V by V"... Heldigvis er ikke "hovedkredittkortet mitt" knyttet opp mot noen BankID - ennå. Begynner å bli vel vanskelig. I USA kan vi vel enda bare lage en J på en kvittering/signerings-pad og trykke OK - chip er vel uhørt der borte ennå. Jeg har et knippe med fire BankID-brikker - forventes det at jeg går rundt med samtlige? Det går vel ikke lengefør en fancy hacker klarer å knekke en logaritme slik at de kommer seg forbi V by V også.

Jeg må også innrømme jeg føler meg nokså sikker på at chip'en også slower down farten i en kasse, jeg er nokså overbevist om at det tar mer tid fra jeg stikker inn chip'en til terminalen får tenkt seg om nok til at jeg får taste kode og OK, enn det det gjorde før med magnetstripe.

Hovedsaken er at jeg, selvom jeg vel er født en del senere enn vår venn fra Lillestrøm, også unngår V by V som pesten!

Superhai
21-02-2010, 21:47
Fordelen med "VbyV" og Securecode, er jo at en hacker ikke får noe ut av å sniffe eller hacke seg inn på selgers webside, men må til din egen kortutsteders web for å gjøre det.

SQ 777
22-02-2010, 04:02
Biz, da .. Har nok brukt nettbank siden første dag.. Med kode duppeditt nå..;)

Driver også butikk, så det hadde blitt dyrt med "skranken"

Blackhawk
22-02-2010, 14:26
... koden funker sikkert dårlig sammen med brevgiroløsningen han bruker :lol:

He he! Utrolig bra, brevgiro ja..

EB
22-02-2010, 16:57
He he... herlig lesning! Det er faktisk utrolig lite svindel/misbruk på Diners Club...(..og jeg kan tallene for det største MasterCard produktet i Norge også) Nå skal snat å si at misbruket på MasterCard har gått drastisk ned etter innføring av chip og MasterCard Secure Code...

Kundegruppen til Diners Club er nok som reidar - veldig klar over hvilket "verdipapir" kortet er og behandler det deretter...

Tommy777
22-02-2010, 17:45
He he... herlig lesning! Det er faktisk utrolig lite svindel/misbruk på Diners Club...(..og jeg kan tallene for det største MasterCard produktet i Norge også) Nå skal snat å si at misbruket på MasterCard har gått drastisk ned etter innføring av chip og MasterCard Secure Code...

Kundegruppen til Diners Club er nok som reidar - veldig klar over hvilket "verdipapir" kortet er og behandler det deretter...

Forklaringen er vel ikke at Diners brukerne er smartere enn det andre kredittkortbrukere er, (vel, det viser vel denne tråden siden OP ikke overlever å putte inn ett passord i en rute for å fullføre kjøpet :p), forklaringen er vel heller at antall Diners brukere er ekstremt lite og fallende på verdensbasis.

Jeg klarer ikke å se hvilken verdi "gammelgubbekortet" Diners vil gi en som reiser mye verden rundt med det ekstremt lite antall brukersteder de har i forhold til Visa og Master Card. Jeg kommer meg uansett inn i lounger som i de aller fleste tilfeller er mye bedre enn det Diners har å by på via Star, Amex Plat eller Presidents Club medlemskap.

Nå har jo semigammelgubbekort som jeg bruker, American Express Platinum ikke noen verifiseringskode enda og det er kortet jeg bruker i jobben. På privaten bruker jeg Visa og Master Card. Har ett privat Amex Plat, men det er ikke aktivisert da jeg føler at kortstokken min er stor nok.

Har overhodet ikke noe problem med sikrere betaling. Har selv vært utsatt for forsøk på svindel med kredittkort to ganger siden jeg flyttet til USA og selv om man ikke er ansvarlig, må man ordne opp, få utstedt nye kort etc.. Merk at ingen av tilfellene var på nett.

Jeg vet ikke EB hva du legger i å være uansvarlig, men sist dette skjedde betalte jeg med ett MC i en taxi i NYC via de nye maskinene som er i baksetet. Taxisjåføren skimma nummeret og forsøkte å bruke det ett par steder i Brooklyn. Chase flagget transaksjonene og tok umiddelbart kontakt med meg via tekstmelding for å verifisere transaksjonene. Ingenting dukket opp på kontoen min, jeg fikk nye kort i posten etter 24 timer og jeg måtte fylle ut ett skjema å sende til Chase.

Det samme skjedde i California for 3 år siden etter ett restaurant besøk. Der ble også svindelen ferska før noe hadde blitt belastet.

I mine tilfeller var altså svindelen ikke gjort på nett, men skimmet av taxisjåfører og en kelner så ingen verifiseringskode nødvendig. Tipper at hadde jeg brukt Diners i drosja, hadde jeg ikke blitt forsøkt svindlet. Hvorfor? Fordi taxisjåføren skal slite voldsomt med å finne en butikk som tar Diners....

Tipper dog at det snart blir påkrevet fra brukersteder at både Diners og Amex må komme opp med en lignende løsning som Visa og MC for å redusere svindelen i en eksplosiv online utvikling.

Da må Reidar finne frem sjekkheftet og stikke til OSL for å handle flybilletter.. Eller bruke 3 sekunder på å sette inn en kode på nett for å redusere svindel

JoeW
22-02-2010, 17:59
Da må Reidar finne frem sjekkheftet og stikke til OSL for å handle flybilletter.. Eller bruke 3 sekunder på å sette inn en kode på nett for å redusere svindel

Det Reidar sikter til her er, er den norske "BankID"-brikken, som gjør at du - etter å ha tastet de tre sifrene - blir sendt videre til din egen online banking solution, hvor du må taste både fødselsnummer, et eget passord samt en engangsgenerert kode. Uten tvil sikrere, men nokså mye mer hassle enn før. Ikke minst fordi det dermed forventes at man har med seg sin bank-id-brikke som generer koden overalt - jeg har pt FIRE bank-id-brikker - det er et voldsomt nøkkelknippe i utgangspunktet om jeg ikke må drasse rundt på det hele tiden (og dermed også bidra til at de lettere kan veskenappes).

De tre ekstra sifrene derimot er jeg helt OK med...

Tommy777
22-02-2010, 18:01
Det Reidar sikter til her er, er den norske "BankID"-brikken, som gjør at du - etter å ha tastet de tre sifrene - blir sendt videre til din egen online banking solution, hvor du må taste både fødselsnummer, et eget passord samt en engangsgenerert kode. Uten tvil sikrere, men nokså mye mer hassle enn før. Ikke minst fordi det dermed forventes at man har med seg sin bank-id-brikke som generer koden overalt - jeg har pt FIRE bank-id-brikker - det er et voldsomt nøkkelknippe i utgangspunktet om jeg ikke må drasse rundt på det hele tiden (og dermed også bidra til at de lettere kan veskenappes).

Ehh.. Snakker vi om ett kredittkort eller ett debitkort her?

TG923
22-02-2010, 18:03
Noe sier meg at noen har organisert sine bankforbindelser unødvendig komplisert...

JoeW
22-02-2010, 18:03
Ehh.. Snakker vi om ett kredittkort eller ett debitkort her?

Det er faktisk også knyttet opp mot Mastercard og lignende kredittkort utstedt av bankene.

espenlok
22-02-2010, 18:16

Det er vel strengt tatt unødvendig å ta med seg fire slike brikker. I følge bankid.no, gjelder "I utgangspunktet trenger du kun en BankID, da en og samme BankID kan brukes på tvers av bankene og på alle brukersteder. Om du ønsker det kan du imidlertid få en BankID fra alle banker du har kundeforhold i."

Discus
22-02-2010, 18:47
Det er vel strengt tatt unødvendig å ta med seg fire slike brikker. I følge bankid.no, gjelder "I utgangspunktet trenger du kun en BankID, da en og samme BankID kan brukes på tvers av bankene og på alle brukersteder. Om du ønsker det kan du imidlertid få en BankID fra alle banker du har kundeforhold i."

Det er forskjell på BankID og bankspesifike kodekalkulatorer. For BankID har 99% av brukerene kun et stk. generator, men mange banker bruker kodegeneratorer som ikke er knyttet tul BankID og dermed har man flere forskjellige.

JoeW
22-02-2010, 20:42
Ja, selvsagt, det er "min egen feil" at jeg har et knippe på fire stykk. Den ene tror jeg jeg kunne klart meg uten, men selvom jeg rent praktisk kan logge på hhv. dnbnor.no/handelsbanken.no med "annen banks bankID" tror jeg ingen av dem lar meg godkjenne transaksjoner med "annen banks bankID". Dermed baller det på seg. Men det er strengt tatt mitt problem. Selvom jeg kun hadde hatt én brikke er den fortsatt lite hensiktsmessig å drasse på, den går jo ikke akkurat i lommeboken.

Jeg vet ikke helt "hvem", som i hvilke banker, som har implentert dette systemet, men det gjelder i all hovedsak bankutstedte debit OG credit cards - som en del av betalingsdialogen lastes java-applet'en for bankID som krever verifisering med fødselsnr, passord og engangskode. Inntil videre har jeg sluppet det på mitt (private) MC utstedt av DnB Nor Kort Bedrift, mens det kortet som følger med "kundeprogrammet" i den banken er lagt på hyllen (dog fungerer det fint som lunch-kort når jeg jobber på OSL:) )

Til sammenligning har danskene ingen form bankID-brikke. Danskene er derimot ville med såkalte sertifikater - jeg innbiller meg noe lignende det Skandiabanken operer/opererte med i Norge - uten at jeg kjenner Skandiabanken som kunde. Her må jeg laste ned noe på hver enkelt computer som skal ha adgang til nettbank, og så i ettertid kun taste mitt egne passord. Dermed er det kun computere med sertifikat som kan handle på enkelte kredittkort!! Men på samme måte som bankID må egne sider og java og Gud vet hva lastes - i tillegg til at de sertifikatene på ingen måte fungerer knirkefritt med Mac...

MOWs løsning høres vel i grunnen enklest ut - hvis man selv kan definerer et passord, og taste dette - og dermed slippe å være bundet til spesifikke computers eller bankID-brikker - skal til og med jeg gi meg.

For all del, kortsikkerhet er viktig, men de nåværende "v by v/secure code by MC" er i overkant kronglete for brukerne.

LN-MOW
22-02-2010, 20:54
Jeg må si at de systemene dere har gjør det i overkant vanskelig for kundene. Enkelte utsalgssteder opplever et stort frafall fra bestilling til betaling og dette er i stor grad på grunn av at kunden finner betalingsdialogen for komplisert og dropper ut. For mange er dette er større problem enn kortsvindel.

Tommy777
22-02-2010, 21:18
Jeg må si at de systemene dere har gjør det i overkant vanskelig for kundene. Enkelte utsalgssteder opplever et stort frafall fra bestilling til betaling og dette er i stor grad på grunn av at kunden finner betalingsdialogen for komplisert og dropper ut. For mange er dette er større problem enn kortsvindel.

Ja, den norske versjonen høres helt mongo ut. Her funker verified by Visa utrolig enkelt

laurenz
22-02-2010, 21:21

Det er korrekt. Da jeg inntill i fjor jobbet mede bl.a. salg av charterturer har den V by V og MC Sec code så gikk mange salg i vasken pga at folk enten ikke viste hva dette var for noe(telefonsalg) eller fordi de ikke hadde noen kodebrikke med seg(salg over disk). Her snakker vi fort om noen tusen kroner i tapt salg. :angry:

Martin
22-02-2010, 21:24
Jeg taster inn koden fra kodebrikken, pluss nettbankkoden min. Tilsammmen 14 tegn fordelt på to ruter.. Oppfatter ikke det som tungvindt.

Jeg må hvertfall si at det er enklere, enn å gå hele vegen til postkontoret/banken for å betale regninger :D

dc-8-63
22-02-2010, 21:24
Helt enig med deg Tommy...jeg bruker begge...og den norske er kloenete i forhold....

Tommy777
22-02-2010, 22:46
Jeg klarer ikke helt å se nytten med den brikken man bruker i Norge. Her fungerer det mye enklere.

Man registrerer en maskin hos f.eks. Chase. Det er ikke noe sertifikat som må lastes ned, men MAC adressen til maskinen registreres som sikker.

Hver gang du forsøker å logge deg på hos Chase fra en ny maskin som systemet ikke kjenner MAC adressen til får du opp følgende: Maskin ukjent. Vennligst la oss sende en SMS eller epost med en verifiseringskode for å få denne maskinen registrert. Etter noen sekunder mottar du en 10 sifret kode som man putter inn i ruta og voila, maskinen du er på er sett på som sikker.

Disse nettbankkodedingsene begynner å blir rimelig gammeldags..

Discus
22-02-2010, 22:55
Jeg klarer ikke helt å se nytten med den brikken man bruker i Norge. Her fungerer det mye enklere.
...
Disse nettbankkodedingsene begynner å blir rimelig gammeldags..

Kjenner ikke til sikkerhetsnivået US-versjonen er godkjent for, men BankID her på berget er nå godkjent som juridisk bindende signatur/legitimasjon ved eks. opprettelse av kundeforhold hos finansinstitusjon (ihht hvitvaskingsloven).

Og ja, nettbankkodedingsen er ikke ideell, men der har bankene implementert forskjellige løsninger, noen mer brukervennlige enn andre. Noen har også verifisering vha. mobil, noe som er kjapt og ikke krever krimskrams på PCen.

MAC-adresse høres ut som en ganske lite sikker identifikasjon...men nå er vi vel langt på siden av VfV.

Utflyttet
22-02-2010, 22:57
Man registrerer en maskin hos f.eks. Chase. Det er ikke noe sertifikat som må lastes ned, men MAC adressen til maskinen registreres som sikker.

Nå jobber jeg nå litt med sånn tryggleik og sånt (faktisk for et par banker etter hvert), og en maskin sin MAC-adresse er vel like trygt å satse på som en middels våt papirpose. Det er nok noe mer til det enn bare en MAC.

-A

Tommy777
22-02-2010, 22:58
MAC-adresse høres ut som en ganske lite sikker identifikasjon...men nå er vi vel langt på siden av VfV.

Skal ikke påstå at det er MAC adressen som er identifikasjonen, men det er ihvertfall ingen av de 4 bankene jeg bruker + Amex som har kodedingser her i USA og jeg tror sikkerheten er meget bra i ett såpass stort marked

FlightDeck
22-02-2010, 23:01
Jeg får alle koder på SMS - brikker, kodekort eller sertifikat holder jeg meg langt unna.

Farmer
22-02-2010, 23:28
Interessant diskusjon.
Som MOW skriver lenger opp her så opplever mange nettsteder stort frafall og reduksjon i salget når innføring av 3D-secure og slike kodebrikker kreves. Rett og slett fordi bookingdialogen kompliseres, kunden har ikke kodebrikken tilgjengelig etc.
Det finnes andre og kanskje like sikre metoder for å hindre kortsvindel, og på www.wideroe.no kreves ikke noen slik kode på noen kort....

TG923
23-02-2010, 00:29
Skandiabanken har sluttet med sertifikater (16.2.)

BankID på mobil funker utmerket for meg (foreløpig er det vel bare Telenorab. som kan brukes, men det er jo det jobben holder for meg...)

DYflyer
23-02-2010, 11:17
Ja, selvsagt, det er "min egen feil" at jeg har et knippe på fire stykk. Den ene tror jeg jeg kunne klart meg uten, men selvom jeg rent praktisk kan logge på hhv. dnbnor.no/handelsbanken.no med "annen banks bankID" tror jeg ingen av dem lar meg godkjenne transaksjoner med "annen banks bankID".

Jeg har ingen problemer med å godkjenne transaksjoner med en bankID fra en annen bank i den banken jeg bruker til daglig

Utflyttet
23-02-2010, 11:29
Skal ikke påstå at det er MAC adressen som er identifikasjonen, men det er ihvertfall ingen av de 4 bankene jeg bruker + Amex som har kodedingser her i USA og jeg tror sikkerheten er meget bra i ett såpass stort marked

Vil tippe det er en variant av PKI/privat-PKI slik Skandiabanken hadde før. Det gjør det mulig å være noe lunde sikker uten brikke.

-A

SQ 777
25-02-2010, 17:07
Herlig, er i PRG loungen paa vei hjem og ikke sett denne siden siden soendag.

Spiller steika teknodum med vilje:colgate:.. Kan mine koder for en droess Visa og MC, men saa lenge jeg slipper aa bruke det, saa dropper jeg det og tar Diners.. Maa jeg saa maa jeg bruke det. Har intet med gammal gubbe aa gjoere, Tommy..

Etter aa ha lest innleggene etter denne traaden etter starten, synes jeg Farmer traff spikeren... Joda, saa lenge de ikke har det , vil je gbooke mest mulig hos dem..

Booking porosessen kompliseres og folk er forbana paa at en skal gjoere det mer komplisert for aa beskytte kortselskapet og deres bottom line, saerlig naar du bruker ditt eget kort..

Takk folkens, motivet mitt var nettopp dette. Gleder meg til loerdag og sen noen av dere ^_^

Edit> God tur LN/MOW med A 380 i morgen;)

JoeW
04-06-2010, 15:16
Siden SQ 777 nevner CO i starten her, må jeg få ut litt frustrasjon. Nå er tydeligvis også kortet DnB har utstedt gjennom "bedrift"-avdelingen knyttet til bankID for verifisering. Jeg forsøkte å booke en nokså standard billett hos CO, tastet bankID-nummere fra ulike banker, og ble så sendt tilbake til CO som ikke kunne "verifye mitt kortnummer". Ble en rekke fine unticketede reservasjoner av forsøk med fire ulike Master/Euro/Visacards som alle fikk opp denne Mastercard Secure/V by V etc.

Enden på visen er at et Diners måtte frem, null ekstra null og jeg fikk etter mye om og men et ticketnumber...

SQ 777
04-06-2010, 15:56
He, he fikk brev fra MC Esso kort her om dagen med beskjed om å logge inn og gjøre klart for Secure et eller annet. Det gidder jeg ikke. Bruker Diners så lenge de gjør det enkelt for meg.. ;) Joda, har klargjort et par Visa for sikkerhets skyld, men belønner Diners så lenge de gjør det enkelt... Som siste bookinger hos LH og OS...

JoeW
04-06-2010, 16:29
Nå er det tydeligvis rullet ut over hele platen for norske kort -- jeg har aldri klargjort et par av disse kortene CO avviste her om dagen...

Morten
04-06-2010, 18:34
Nå har jeg klart å miste mine betalingsevner på nett denne helgen.
Prøvde meg med å betale med EC over nett, men selvsagt husket jeg ikke passordet, og etter noen forsøk ble jeg sperret med EC betaling med beskjed om å kontakte kundeservice. De har selvsagt steng nå, på fredag kveld, og åpner sikkert ikke før på mandag kl. 08....
Prøvde meg med VISA etterpå, men siden jeg ikke er hjemme, har jeg ikke bankID-brikken min, så jeg skjønner godt at nettsalg faller ned.

Noen som har lyst til å legge ut for meg??? :D
(påminnelse til meg selv.... apply for Diners Club/EB )

SQ 777
04-06-2010, 18:55
I dag måtte jeg plutselig bestille KUL i all hast ( IKKE planlagt ) og dro selvfølgelig fram Diners... Får det sikkert til med et par klargjorte Visa, men Diners bør belønnes... Foreløpig har jeg ikke kort med "duppeditt" brikke, og takk for det.. :headbang

Morten
04-06-2010, 22:57
.... Ja, det er noen som har det bedre enn andre.. ;)

SQ 777
04-06-2010, 23:08
He, he "pokker igjen".. Trodde ikke denne tråden vil få så langt liv..:stir

Farmer
05-06-2010, 08:37
vel.. det er bare å bruke wideroe.no, og dere kan fortsatt betale med Visa, Mastercard etc på god gammel måte. Vi har andre gode metoder for verifisering ;-)

Bizflyer
05-06-2010, 12:58
vel.. det er bare å bruke wideroe.no, og dere kan fortsatt betale med Visa, Mastercard etc på god gammel måte. Vi har andre gode metoder for verifisering ;-)

Ja, men snart har du ikke noe valg, hehe!

BF:cool2