Log in

View Full Version : Film fra Tromsø

Polaris
17-02-2010, 20:09
Her er en liten film jeg miksa sammen fra Tromsø i dag. Bilder på slutten. Veldig heftig stigning ved take-off, om jeg får nevne noe. Må ha vært lite folk på flyet, som gikk TOS-BOO-RYG. Noen vil sikkert dra kjentskap på individet...... ;)

(Sangen heter "Learn To Fly".)

http://www.youtube.com/watch?v=bwiezx_KZgM

LN-MEH
17-02-2010, 20:17
LN-KKJævlig bra! Du må lage flere filmer, gjerne med noe SAS matriell også, he he...;)

BSSW
17-02-2010, 20:22
Noen vil sikkert dra kjentskap på individet...... ;)
;)

Bra video dette Polaris :)

seilfly
17-02-2010, 20:23
Veldig fint åpningsklipp; og kanskje litt i overkant antall slides; men det gjør egentlig ikke så mye. Skulle ønske at selve flyplassen kom litt lenger opp på videoklippet i begynnelsen... :-)

Med nordnorsk natur hadde det kanskje passet bedre med litt rooligere music?

Bra video dette ja

123asd
17-02-2010, 20:45
Åh ! Heftig ! :)

putzmeister
17-02-2010, 20:57
Knall bra fra min favoritt flyplass:D

Polaris
17-02-2010, 21:01
Veldig fint åpningsklipp; og kanskje litt i overkant antall slides; men det gjør egentlig ikke så mye. Skulle ønske at selve flyplassen kom litt lenger opp på videoklippet i begynnelsen... :-)

Med nordnorsk natur hadde det kanskje passet bedre med litt rooligere music?

Bra video dette ja

Alt har sin årsak...
Antall slides var et resultat av at jeg ønsket refrenget med i klippet. Nemlig "learn to fly". Det har sin sammenheng med dette individet "lærte meg å fly". Flyplassen kan ikke bli noe mer sentrert uten at jeg filmer inn i naboenes soverom (du ser pipene på husene deres i underkanten) - det er av rent estetiske årsaker at den er lagt så "langt ned". Og som sagt var sangvalget ikke valgt etter melodi, men tekst. Så jeg skjønner godt hva du mener, men kan (dessverre) ikke gjøre så mye med det :)

Takker for kåmments!

LN-DAG
17-02-2010, 21:04
Kjempebra Polaris. Neste stopp Hollywood ;)
Glede meg til å se neste episode.

Lykke til.

seilfly
17-02-2010, 21:36
Aha så det er en litt mer underliggende mening med filmen :)

Polaris
19-02-2010, 10:35
Tja, en kan vel si det så. Forøvrig kan det være verdt å se musikkvideoen til denne sangen, som tar plass på et fly.... ;)

http://www.youtube.com/watch?v=zdX-RX5IHAU

LN-TAL
19-02-2010, 11:24
Kul video.

Forøvrig vil ofte ikke banebruk (dvs hvor man roterer) og hvor mye man stiger etter avgang ha så mye å gjøre med hvor tungt lastet man er. Er man lett lastet reduserer man mye på motorkraften under avgang (og vil dermed rotere ganske sent uansett).

Dog ser det ut som det er contamination på banen i dette tilfelle, og da har man ikke lov til å redusere motorkraften (annet enn derate, men det gjør vi ikke på CL), så maskinen gikk nok mest sannsynlig med full rulle på begge motorene. Dog er det vel tvilsomt om den var full, det skal jeg nok være enig i :)

OSL-MRU
19-02-2010, 19:12
Kul video Polaris! :)

Epsilon
20-02-2010, 02:51
Takk for kul video!!
Èn småll kåmment - fade-out musikken på slutten, men det har lizm ikke mye å si.
Ønsker meg mer video klipt sammen i action som dette, blandet med noen bilder.. :) MERE MERE MERE!

Scandinavian
20-02-2010, 03:19
Fin video, fra en fin flyplass. Misunner deg virkelig utsikten din. :D

Polaris
20-02-2010, 14:30
Èn småll kåmment - fade-out musikken på slutten, men det har lizm ikke mye å si.

Den skal jeg ta på meg, rett og slett latskap!

Dog ser det ut som det er contamination på banen i dette tilfelle, og da har man ikke lov til å redusere motorkraften (annet enn derate, men det gjør vi ikke på CL), så maskinen gikk nok mest sannsynlig med full rulle på begge motorene. Dog er det vel tvilsomt om den var full, det skal jeg nok være enig i :)

Kan man snakke om is og glatte partier som contamination - eller er det mer fysiske foreign objects som absolutt ikke skal være på rullebanen? Ellers stemmer det nok at flyet var langt fra fullt. Hadde kanskje fylt en liten buss, i følge mine kilder. Men hvilken Tromsøværing har vel lyst å dra til Bodø?! :colgate:

Takker igjen for kommentarer, utsikten skal man ikke klage på :) Skulle kanskje kjøpt meg ei litt bedre zoomlinse så jeg kom enda nærmere, men det holder foreløpig.

Halvorsn
20-02-2010, 16:55
veldig stilig!

LN-TAL
20-02-2010, 23:04
Kan man snakke om is og glatte partier som contamination - eller er det mer fysiske foreign objects som absolutt ikke skal være på rullebanen? Ellers stemmer det nok at flyet var langt fra fullt. Hadde kanskje fylt en liten buss, i følge mine kilder. Men hvilken Tromsøværing har vel lyst å dra til Bodø?! :colgate:

Det var is og snø jeg tenkte på ja. Er det meldt om ting og tang som ikke skal være der tror jeg nok at jeg hadde valgt å delaye avgangen inntil det var sjekket ut, redusert motorkraft eller ei :)

Husker engang vi stod i, hmm, kan det ha vært Bodø tro (ligger kirkegården der nærme flyplassen?), hvor vi stoppet opp taksingen fordi det lå noe på takseveien som for oss så ut som en tom cola flaske. En lufthavn bil kom å inspiserte siden vi var redd den kom til å gå i en av motorene, og det hadde ingen av oss særlig lyst til å oppleve. Og det viste seg å være en gravlykt som hadde blåst inn på flyplassen iløpet av natta !

Polaris
20-02-2010, 23:07
det viste seg å være en gravlykt som hadde blåst inn på flyplassen iløpet av natta !

Det MÅ ha vært i Bodø!! :lol: :lol: