View Full Version : SAS Eurobonustilbud for februar
For oss nordmenn er København-Aalesund og alle norske innenriksruter til halv pris som er det mest interesante
SAS
Copenhagen-Berlin 10 000 12 500 15 000
Copenhagen-Aalesund 6000 8000 10 000
Copenhagen-Nice 15 000 20 000 25 000
Stockholm-Berlin, Dublin, Paris 15 000 20 000 25 000
Stockholm-Sundsvall 6000
Gothenburg-London 15 000 20 000 25 000
Domestic Norway 6000
http://www.flysas.com/en/EuroBonus/EuroBonus-Offers/Point-bargains/?vst=true
FlightDeck
15-02-2010, 13:37
SAS med tidenes bonus-offensiv
- Vi har mange ganger ønsket å «kjøre» bonusuttak i Norge, men har hatt noen tekniske utfordringer for å gjøre dette. Dette har vi nå løst, sier markedsansvarlig for SAS Eurobonus i Norge, Geir Lauritzen til Aftenposten.no.
http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3517917.ece
Bizflyer
15-02-2010, 15:52
Det er jo dessverre ikke mye å hente på å ta ut bonusbilletter på strekninger innenlands. Avgiftene gjør jo sitt i forhold til lave priser som gir en totalt på at man egentlig ikke sparer så mye! Da er det bedre å bruke poengene utenlands.
BF:cool2
jcnorway
15-02-2010, 15:54
Enig med BF.
Mine poeng blir stående på konto til det kommer noe mer fristende enn dette.
FlightDeck
15-02-2010, 16:06
Avgiftene gjør jo sitt i forhold til lave priser som gir en totalt på at man egentlig ikke sparer så mye!
Tja, 200 kr. i avgifter er da ikke så mye? For 6000 poeng kan du f.eks. få en helgetur og spare 1000-2000 kr. Avgiftene til f.eks. Storbritannia blir gjerne 5-600 kr. og da må du ut med enda flere poeng, samtidig som billettprisene er på nivå med norsk innenriks.
Mine poeng blir stående på konto til det kommer noe mer fristende enn dette.
Relativt sett blir de fleste bonusreiser tatt ut på innenlandsreiser, så dette blir nok populært. Selv bruker jeg dem nok - som deg - på noe mer spennende ;)
Ser nå på AES - CPH for 6000 poeng. Gjelder da prisen tur/retur? :)
*Pirke*
Du mener CPH som i "København" og ikke CHP som i "Circle Hot Springs" i Arkansas, USA? ;)
Ja, "prisene" gjelder tur/retur.
*Pirke*
Du mener CPH som i "København" og ikke CHP som i "Circle Hot Springs" i Arkansas, USA? ;)
Ja, "prisene" gjelder tur/retur.
Hehe, ja, var nok det jeg mente :)
Supert! :D
S. Holberg
15-02-2010, 17:47
Er det helt umuligå bestille enveis EB-reise innenlands?
Hmm, en tur til LYR for 6000 poeng er ikke å forakte, men jeg sliter litt med å se logikken i dette tilbudet; greit, de kvitter seg med litt "poenggjeld", men SAS trenger penger i kassa, og det får de ved å selge seter, ikke "gi" dem bort. Noen tallknusere som kan forklare meg en eventuell logikk? :)
Det er slik en skaffer seg trofaste kunder, nettopp ved å gi noen gode tilbud for bonuspoengene. Da er det verdt å bli værende å samle poeng hos SAS (jmf. diverse tidligere diskusjoner om Eurobonus).
Når det står i reglene for å bruke poengene:
Transfer flights on domestic are included.
Betyr det da at det er gratis å fly f.eks. AES - OSL om man skal videre til da f.eks. LYR?
AirbusTrond
15-02-2010, 20:00
Er vel greie tilbud. Men jeg hadde nok håpt på et skikkelig Valentines-tilbud, som for et par år tilbake, da jeg reise til Beijing for 20.000 poeng..
FlightDeck
15-02-2010, 20:13
Hmm, en tur til LYR for 6000 poeng er ikke å forakte, men jeg sliter litt med å se logikken i dette tilbudet; greit, de kvitter seg med litt "poenggjeld", men SAS trenger penger i kassa, og det får de ved å selge seter, ikke "gi" dem bort. Noen tallknusere som kan forklare meg en eventuell logikk? :)
Kapasiten er veldig stor på innenlandsruter, og det koster ikke SAS en krone å fylle et sete som uansett ville stått tomt. Det kan faktisk være en ganske god investering! Jeg trenger vel ikke å referere logikken bak et bonusprogram?!
Er vel greie tilbud. Men jeg hadde nok håpt på et skikkelig Valentines-tilbud, som for et par år tilbake, da jeg reise til Beijing for 20.000 poeng..
Dette er bare et ordinær point bargain som kommer den 15. hver måned, med halv poengpris på utvalgte ruter. Du kunne reise t/r Chicago i hele vinter til 10.000 poeng om du hadde slått til på tilbudet i desember!
S. Holberg
16-02-2010, 08:51
Gjentar: er det helt umulig å bestille enveis EB-reise?
jcnorway
16-02-2010, 08:52
Tror ikke det er mulig nei. Hvis du vil ha et endelig og sikkert svar så er det vel bare å ringe SAS?
Nei, det er pt ikke mulig å bestille énveisreise med EB-poeng.
Du kan reise én vei, men du må betale for tur/retur.
S. Holberg
16-02-2010, 11:16
Så drygt da...
Vil det bli mulig etterhvert da?
Jeg prøver å søke ettet biletter AES - OSL tur/retur, men får da opp en pris på 12000 for voksen, og 6000 for barn...
Hvordan får jeg bestilt med tilbudet? (6000 for voksen, 3000 for barn)
Jeg prøver å søke ettet biletter AES - OSL tur/retur, men får da opp en pris på 12000 for voksen, og 6000 for barn...
Hvordan får jeg bestilt med tilbudet? (6000 for voksen, 3000 for barn)
Når søker du? Husk tilbudet er bare gyldig for reiser 15/2 til 14/3
Beste måten å ta ut EB på er på "dyre" skandinaviaruter, eller IC upgrades etter min mening. Særlig om man skal f.eks. TRD-TKU så koster dette fort mer enn 4-5000kr, men med EB-poeng så er det 12000poeng. Da får man mye verdi for pengene i forhold til å ta en tur/retur USA.
6000 på innenlands er ikke så ille, men litt avhengig av hvor du bor. Bor man i Oslo er det like bra som 6000 til ARN, CPH eller HEL, men bor man i en annen by og trenger connection i oslo så brukes poengene best når det er kampanjer ut fra oslo.
Når søker du? Husk tilbudet er bare gyldig for reiser 15/2 til 14/3
Har valgt utreise 23.april og hjemreise 26.april.
Og har også valgt 1 barn, 15 år - noe som står priset til 6000 poeng når jeg skal velge flight..
Har valgt utreise 23.april og hjemreise 26.april.
Du må reise FØR 15. mars
Du må reise FØR 15. mars
Ahh, beklager! Jeg trodde det var reiseperiode feb-mai, men da så! :)