View Full Version : DY SE-RRC/LN-DYC - status
seatsniffer
30-10-2009, 09:34
Er det noen som har oversikt over når denne kommer?
Kommer det en ny leasingmaskin før denne?
ENGM RAMP
30-10-2009, 10:27
etter planen så skal vel -noi komme først vel, i desember en gang vel, -dyc kommer vel på nyåret i februar tror jeg.
Noen som vet om LN-DYC er i rute. Skal vel komme i løpet av januar.
Ikke ute av foedestuen ennaa ...
Ikke ute av foedestuen ennaa ...
Forsinkelser?
ENGM RAMP
20-01-2010, 13:04
Det stokkes om på rekkefølgen, mye på grunn av streiken hos Boeing tror jeg....
Tror ikke denne dukker opp på iallefall en måneds tid eller noe...
LTH, jeg tror jeg star for denne feil. Jeg hadde lagt en flate liste over i det andre lukked forum, men ikke oppdatert dette eller korrigert feil siden jeg har oppdaget at noen kommer inn der bare for a stjele info som rabits og ikke bidrar med eget kontent. Men det ble jo ikke intensjon at content fra der blir copy&pasted out.
LN-DYC kommer ikke i Januar, men noen uker seinare. Siden ingen uoffisielt nettsted har publisert en dato na, holder jeg meg til dette og vil ikke navngi nar dette skjer. Det er common-sense med alle kilder at vi holder visse info sa lenge hjemmelig til de dykker opp via Luftfartstilsynet sitt postjournal eller Flynytt eller andre kilder. Jeg vil oppdatere info i god tid, sa det er verd a sjekke inn her og der fra tid til tid. Ogsa D-ABBQ-infoen bli publisert pa slik vis etter den lekket ut to andre steder.
Likevel er roll-out en god indikator, denne har ikke skjedd og dermed vil det aller-naermeste tida.
Det ble likevel ingen rokkering hos Boeing, men bare en dato-feil pa en post-it ved min desktop. Sa her tar jeg skylden for feil-info.
LTH, jeg tror jeg star for denne feil. Jeg hadde lagt en flate liste over i det andre lukked forum, men ikke oppdatert dette eller korrigert feil siden jeg har oppdaget at noen kommer inn der bare for a stjele info som rabits og ikke bidrar med eget kontent.
Så istedet for å dele informasjon med alle, publiserer du det heller til deg selv i ditt eget lukkede forum? :rolleyes: Jøss, ja .....
Kunnskap = makt, og massene må jo for all del forhindres i å ha for mye makt. De som har lest "Det tapte symbol" kan jo dra noen paralleller her.
Sånn delvis tilbake til topic, hvor mye på etterskudd ligger Boeing med leveranser til DY nå? Med utgangspunkt i opprinnelig tidsplan.
Vi ma ikke diskutere dette hvor jeg legger hvilke info til. Dette er for dumt. Det finnes seg ingen tvang eller forpliktelse a si alt man vet eller a brekke (heter det slik??) taushetsplikten som man har. At noen her inne tar dette altfor lett, er deres sak, jeg holder meg til de spilleregler.
Jeg ga LTH en svar pa hans spörsmal og ogsa en begrynnelse hvorfor det er ikke retted opp. Det ma rekke for na.
Det hva jeg vil dele med alle poster jeg ogsa her. Men hva jeg vil dele med hvem - dette avgjörelse vil jeg gjerne gjöre selv.
Me thinks case is closed here.
Det heter å bryte taushetsplikten, siden du lurer.
LN-DYC c/n 39164 l/n 3196 er ute av fødestuen - mer følger.
Første gang man ser Norwegian x 2 på rampen samtidig?
Var da voldsomt så tett de kommer
Hvor langt unna hverandre er de i prod?
c/n er vel 39164, ikke 38164
hvor mange 737er får boeing ut i mnd ?
hvor mange 737er får boeing ut i mnd ?
Varierer litt, men Boeing leverte f.eks 23 stk 737-fly i januar 2010 ifølge http://active.boeing.com/commercial/orders/index.cfm?content=displaystandardreport.cfm&RequestTimeout=20000&optReportType=CurYrDelv&pageid=m15520
Og DYC skal testflys som BOE454.
.. og BOE454 er klar for jomfruturen.
BOE454/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KRNT (Renton Muni) at 09:45 PST heading for KMWH (Grant Co Intl) for an estimated arrival at 11:35 PST.
Expected route: SEA J70 ELMAA AST IMB PDT PELLY
BOE454/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KMWH (Grant Co Intl) at 11:35 PST heading for KBFI (Boeing Field Intl) for an estimated arrival at 12:05 PST.
Expected route: GLASR GLASR7
Javel?
BOE454 en route from KRNT (Renton Muni) has diverted to KBFI (Boeing Field Intl)
.
Dro avgårde igjen med en gang på en ny tur ... plukke opp Kjos, kanskje? ;)
BOE454/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KBFI (Boeing Field Intl) at 11:15 PST heading for KMWH (Grant Co Intl) for an estimated arrival at 12:45 PST.
Airbus 330
18-02-2010, 20:39
Dro avgårde igjen med en gang på en ny tur ... plukke opp Kjos, kanskje? ;)
Ikke umulig nei, han skal jo være i området om dagen så kanskje...:rolleyes:
Første gang man ser Norwegian x 2 på rampen samtidig?
Jeg tror det er foerste gang...og det ligger an til at det blir 3x NSB paa rampen samtidig....
Det var faktisk to der da vi var på julebord, men den ene var ikke malt. Det blir to nå, og muligens tre samtidig i mars en gang.
(For de som måtte lure: NSB er Boeings interne kundekode for Norwegian)
Airbus 330
18-02-2010, 20:55
Jeg tror det er foerste gang...og det ligger an til at det blir 3x NSB paa rampen samtidig....
Når vi var med å hente DYA i høst, landet NOU ulakkert ved KBFI.
Så kanskje det er 2 gangen nå?
Når vi var med å hente DYA i høst, landet NOU ulakkert ved KBFI.
Så kanskje det er 2 gangen nå?
Det var i alle fall ikke de to individene som var på KBFI samtidig.
LN-DYA kom til OSL 31. juli 2009 og LN-NOU kom 14. jan 2010
Hexkoden er 478537 - og her er'n på radar.
Airbus 330
18-02-2010, 23:38
Det var i alle fall ikke de to individene som var på KBFI samtidig.
LN-DYA kom til OSL 31. juli 2009 og LN-NOU kom 14. jan 2010
Vi landet med DYA 22 august 09, og det var vel NOH vi så i KBFI når jeg tenker meg om her...
seatsniffer
19-02-2010, 18:15
Og her er LN-DYC foreviget:
http://www.flickr.com/photos/krislhull/4369381487/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/krislhull/4370129996/in/photostream/
Er det at Boeings registreringsnummer på LN-DYC et forvarsel på at DY også får 787er? ;)
N1787B
Isåfall skal både Ryanair og Ukraine International også ha 787 .. ;)
N1787B er en 'dealertag' - en av flere midlertidige registreringer Boeing bruker inntil maskinene er malt.
Er det at Boeings registreringsnummer på LN-DYC et forvarsel på at DY også får 787er? ;)
N1787B
Det er vel helt andre "vaar tegn" som tyder paa det her i Seattle denne uken....:rolleyes:
Liten digresjon, men. Skal både DYC og NOT hentes hjem rett etter OL? Fulle med hjemreisende OL-gjester?
De skal vel hjemover 3-4 mars eller deromkring, men har ikke anledning til å ta med andre enn selskapets ansatte og eventuelle inviterte gjester.
Den kan heller ikke være fullastet, så sant de ikke vil mellomlande ett eller annet sted for å fylle på med mere juice... ;)
Såvidt jeg har hørt er det en del inviterte og moro for å ta DYC hjem.
Nå er'n malt og skal på en uvanlig sen testtur .. ikke ofte vi ser dem fly så sent.
BOE454/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KBFI (Boeing Field Intl) at 20:05 PST heading for KBFI (Boeing Field Intl) for an estimated arrival at 21:00 PST.
Expected route: SEA J70 ELMAA TOU JAWBN
En liten tur opp og ned til Moses Lake står på programmet i dag ...
Og der var'n på radaren vår også!! :up:
seatsniffer
02-03-2010, 09:39
Ferdimalt:
http://www.flickr.com/photos/krislhull/4400193193/
Ser ut som LN-DYC ankommer OSL fredag. Foreløpig ETA er kl 07.30 på OSL.
DA var også DYC på vei, som NAX8Z -- eta 0711
SEA J505 YVC J540 LITGO J540 YYL J539 YYQ NCAE 6530N 07000W LAT9 DARUB 6800N 05000W 6800N 04000W 6800N 03000W 6800N 02000W 6600N 01000W ISVIG VIG UL997 TUVIG UZ13 MES
Og da har LN-DYC vært i luften nesten 20 minutter
ENGM RAMP
05-03-2010, 00:33
Og med denne maskinen har vel DY 50 maskiner i flåten sin og av dette 21 stk -800 ? Eller har jeg mistet tellingen? :)
...og nå starter innflygingen til OSL om ikke alt for mange minutter...
Max Manus på halen...
Nå går det plutselig VELDIG fort å få disse figurene klistret på :)
Ja her går det unna. Fortsatt mangler vel LN-NOH noe på halen...
ENGM RAMP
06-03-2010, 10:55
Ja det er vel bare NOH igjen da såvidt meg bekjent. Den flyr i DK om dagen, og var her nå i natt, men tror halen på den fortsatt skal være hvit....
_volcom_
07-03-2010, 19:52
så hvem greier fange DYC først på kameraet da og få lagt det ut:)
så hvem greier fange DYC først på kameraet da og få lagt det ut:)
http://farm5.static.flickr.com/4019/4400096754_d26f04a8aa.jpg
http://www.flickr.com/photos/smartjunco/4400096754/
Too late :)
NAX-RAMP
07-03-2010, 20:47
Går til MUC på sin første flight i morgen formiddag.
_volcom_
07-03-2010, 21:51
da mangler vi bare noen med den fra Oslo og
med Max Manus på halen
ENGM RAMP
07-03-2010, 22:31
Denne skal nå ut til Bergen i 602 i morgen tidlig og så en tur til Stavanger og etterhvert til Paris en tur også...Ikke Munchen....
NAX-RAMP
07-03-2010, 23:35
Lå inne med munchen og paris tidligere i kveld, så de har tydeligvis endret litt ja.
Før den flyr til Paris, stikker DELTA YANKEE CHARLIE innom en tur til BDU også :)
Denne skal nå ut til Bergen i 602 i morgen tidlig og så en tur til Stavanger og etterhvert til Paris en tur også...Ikke Munchen....
Og undertegnede var med på jomfruturen 07:15 fra Gardermoen til Flesland. Det luktet nytt i hele flyet, og flyverne vekket hele flyet (i alle fall de av oss som sov) halvveis over fjellet, og kunne stolt fortelle at vi var med på flyets jomfrutur i trafikk.
RYKogREIS
11-03-2010, 13:52
Ingen som har bilde med Max Manus på halen?
RYKogREIS
11-03-2010, 14:27
Har du en link?
Orker ikke hylinga hvis jeg gjør det ... men det er sikkert noen som tar den til helgen.
http://www.mynewsdesk.com/files/ee0f6538e0cbfa0c1c263411f5f7e46c/resources/ResourceWebImage/tikken_manus-bj%c3%b8rn_k_large.jpg
Norwegian selv har da et bilde - og det er fra avduking hvor Tikken Manus (95), enken etter Max Manus, var til stede.
http://www.norwegian.no/om-norwegian/presse/pressemelding/?itemid=382702&languagekey=ee0f6538e0cbfa0c1c263411f5f7e46c&pressroom=no;ee0f6538e0cbfa0c1c263411f5f7e46c
FlightDeck
11-03-2010, 15:09
Moro at Norwegian er så flinke til å finne helter til halene sine! Denne pressemeldingen avslører dessuten noen av de vi kan vente oss på halene fremover:
Nye norske, svenske og danske halehelter: Max Manus halehelt på Norwegians nyeste fly
2010-03-11
Norwegian skifter ut flyflåten løpende med nye Boeing 737-800 maskiner. De nye flyene får både svenske, danske og norske halehelter. Norwegians aller nyeste fly – levert fra Boeing fabrikken for få dager siden - har fått Max Manus på halen. - Fantastisk hyggelig, sier Tikken Manus (95).
Sammen med flere familiemedlemmer var enken Tikken Manus til stede da Norwegian i går kveld ”avduket” den aller siste halehelten, Max Manus på Gardermoen. Det nye flyet blir om få dager satt inn i ordinær trafikk.
- Vi synes det er svært hyggelig og en ære at Max kommer på halen på Norwegians fly, sier Tikken Manus. – En ære for oss også, sier administrerende direktør Bjørn Kjos i Norwegian, som mottok familien.
Max Manus kommer i godt selskap med blant annet Erik Bye, Edward Grieg, Ole Bull, Henrik Wergeland, Edward Munch, Henrik Ibsen, Gustav Vigeland, Camilla Collett, Kristian Birkeland, Bjørnstjerne Bjørnson og Sam Eyde.
Svenske og danske helter
Norwegian har nå til sammen 86 ruter i salg i Danmark og Sverige. Flesteparten av de nye rutene som ble etablert i løpet av 2009 var i de to skandinaviske landene. Det er derfor helt naturlig at Norwegians fly også har svenske og danske halehelter.
Greta Garbo, Carl von Linné og Anders Celsius er de første svenske heltene på Norwegians fly, mens Ludvig Holberg og Piet Hein er de første danske heltene. Senere denne våren kommer nye fly med Selma Lagerlöf og Evert Taube, samt HC Andersen og Tycko Brahe.
Foto:
Tikken Manus og Bjørn Kjos foran Max Manus – Norwegians aller nyeste egeneide 800 maskin.
Foto: Hans Kristian Riise.
Kontaktpersoner:
Kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik, tlf. 48 99 44 40
Markedsdirektør Åsta Braathen, tel 93 42 66 07
"skifter ut flyflåten løpende" - pffffff yeah right. KK"Fail" er vel på full retur til Norge, så ikke kom her og kom her ogpåstå at oddsen for å treffe på en nytt og behagelig 738'er er større enn å treffe på en sliten og ubehagelig 733'er at the present time. (Ja det går vel strengt tatt mer på selve interiøret enn flyets alder - detaljer detaljer.....) De er nå flinke til å bruke media på en lur måte, jo flere gang man leser noe jo mer tror man på det - uansett hvor usannt det kanskje er ;)
Polaris da, Norwegian påstår ikke heller "at oddsen for å treffe på en nytt og behagelig 738'er er større enn å treffe på en sliten og ubehagelig 733'er at the present time" - det er din påstand. Problemet til Norwegian er rimelig delikat og uvanlig for dagens luftfartsindustri, passasjertilstrømningen er så stor at nye 800 ikke kan leveres hurtig nok til både tilfredsstille de nye passasjerer og en plan lagt for utfasingen av 300-maskinene. Selvsagt setter Norwegians passasjerer først, og det innebærer at det fremdeles vil være mulig å fly med 737-veteraner. Ut på høstparten i år kan kanskje forholdet mellom 300 og 800 bli 1:1?
Den debatten kan dere ta et annet sted pls ......
Så fint at de tar med en av de som sprang rundt og lekte krig i nordmarka (ja jeg vet at det er satt på spissen), så forventer jeg at de tar med en partisan i neste omgang. Men seierherrene skriver som kjent historien, og Norwegian følger den opp: helgendyrkelse av de som oppererte i sør-norge på Londons ordre, og mistenksomhet og overvåking ovenfor de som hjalp den røde arme til å frigjøre halve Nord-Norge. For Norwegian kommer aldri til å klistre en partisan på halen, arrester meg viss det viser seg at jeg tar feil en vakker dag.
Bizflyer
12-03-2010, 15:21
Så fint at de tar med en av de som sprang rundt og lekte krig i nordmarka (ja jeg vet at det er satt på spissen), så forventer jeg at de tar med en partisan i neste omgang. Men seierherrene skriver som kjent historien, og Norwegian følger den opp: helgendyrkelse av de som oppererte i sør-norge på Londons ordre, og mistenksomhet og overvåking ovenfor de som hjalp den røde arme til å frigjøre halve Nord-Norge. For Norwegian kommer aldri til å klistre en partisan på halen, arrester meg viss det viser seg at jeg tar feil en vakker dag.
Den kommentaren synes jeg var ufin og historieløs.
Når du kan beskrive Max Manus som "en av de som sprang rundt og lekte krig i Nordmarka" synes jeg du har lite respekt for historien!:old
Spar oss for slikt en annen gang, plis!
BF:angry:
DCHalvorsen
12-03-2010, 16:18
Hadde jeg vært ansvarlig for flyhalehelter ville jeg vært ytterst forsiktig med såkalte krigshelter, og spesielt slike fra 2. verdenskrig.
Der det dreier seg om kunst, litteratur, vitenskap, idrett og oppdagelser er det helt uproblematisk å hedre dyktige utøvere, noe vi også gjør på våre pengesedler.
Men hvor blod og drap er involvert, der er det også forbitrelse og sorg, og våre gode krigshelter her hjemme var verken feilfrie eller veloverveide i alt de gjorde, og de forårsakte også intetanende, uskyldige nordmenns død.
Og ikke vant de krigen heller, bidrog knapt, i motsetning de mange tusen uteseilerne som landet helst ikke ville vite av etterpå.
Godt å se at det at jeg tok hardt i tjente sin hensikt, nemlig at folk tenker over hva dette egentlig er og det er også fint å se at DCHalvorsen har tatt poenget. Jeg vet godt at "gutta på skauen" gjorde viktige ting, men hvem som i ettertid har blitt opphøya som reine helgenfigurer er politisk. Derfor er det fortsatt politisk når man velger å hedre en av "gutta på skauen", ikke kommunistene som også sørpå sto for sabotasjer, partisanene i nord som ga vital informasjon til den røde arme eller krigsseilerne som er nevnt av DCHalvorsen. Og så lenge dette er noe med politisk brodd, bør en vokte seg vel for å bruke noen til et slikt formål. Knut Hamsun er noe av det fremste vi har i norsk litteratur, han ville vært sjølsagt på en flyhale hadde det ikke vært for det politiske aspektet.
RYKogREIS
13-03-2010, 09:19
Hva er problem med å ha Knut Hamsun på en flyhale? Ingen er perfekt og det er så lenge siden.. Halve Sverige var jo nazister, men vi tilga de og.. Er ikke dette bare å være smålig?
Det er ingen grunn til å opprette en rute til Tel Aviv og forsøke å lande med det flyet, det er ihvertfall sikkert.
Jeg sa ikke at jeg er i mot å ha Knut Hamsun på en flyhale, jeg sa bare hvorfor han ikke er det.
putzmeister
13-03-2010, 14:00
Her er bilde av maskinen i drift
http://i727.photobucket.com/albums/ww274/putzmeister/IMG_4937.jpg
LN-DYC tar av fra 01L
Da er også LN-DYC på veg hjem fra BOH etter å ha fått et nytt strøk maling(?) som sine søsken DYA og DYB. Men hvorfor får disse ny lakk? De ser da ikke så blekede ut, og de er alle over alderen for hvor lenge en 737 skal være i Norwegian i følge dem selv på 7 år.
her er et bilde av DYC som ble lastet opp i dag, men som jeg går ut ifra er fra før den ble lakkert på nytt mtp at Max Manus er så bleket. og hvis det stemmer, så er det da bare nødvendig å foliere på halehelten på nytt. hmm, noen som vet årsaken?
bilde tatt av Tony Guest.
https://farm5.staticflickr.com/4508/37214428134_2953ce9ad8_h.jpg (https://flic.kr/p/YGvEXh)LN-DYC : Boeing 737-8JP (WL) : 'Max Manus' (https://flic.kr/p/YGvEXh) by Tony Guest (https://www.flickr.com/photos/28132040@N07/), on Flickr
Da er også LN-DYC på veg hjem fra BOH etter å ha fått et nytt strøk maling(?) som sine søsken DYA og DYB. Men hvorfor får disse ny lakk? De ser da ikke så blekede ut, og de er alle over alderen for hvor lenge en 737 skal være i Norwegian i følge dem selv på 7 år.
her er et bilde av DYC som ble lastet opp i dag, men som jeg går ut ifra er fra før den ble lakkert på nytt mtp at Max Manus er så bleket. og hvis det stemmer, så er det da bare nødvendig å foliere på halehelten på nytt. hmm, noen som vet årsaken?
Stämmer att den har fått ny lack. Anledningen är helt enkelt för att det behövdes. En lackering håller mellan 5-8 år, och dessa plan närmar sig slutet av det. Dom var dels blekta (speciellt på nosen), men efter så här många år börjar lackeringen också att flagna på andra platser på planet. Så man lackerar om planen dem för att skydda skrovet. Resten av LN-DYx-serien kommer också målas om och planen blir kvar i flottan ett tag till. Till skillnad mot LN-NOx och LN-NIx så är DY-serien ägd av Norwegian och inte leasad. Kanske är en anledning till att man har kvar dom.
SE-RRC (ex. DYC) debuterer da på DY4103 ARN-OSL 31/10. Den blir da værende på OSL fremover uken.
Skyliner melder denne sendes til SNN i dag, før den tilslutt skal til Aeromexico
Boeing 737 -8JP 39164 3196 SE-RRC Merx Aviation Services ferried 15apr21 OSL-SNN prior delivery to AeroMéxico
Airbus 330
15-04-2021, 19:26
Skyliner melder denne sendes til SNN i dag, før den tilslutt skal til Aeromexico
Står fortsatt ved OSL.
SE-RRC / Max Manus var i luften 15:49 fra OSL til SNN. Landet ca 2 timer senere.
Airbus 330
16-04-2021, 17:51
SE-RRC / Max Manus var i luften 15:49 fra OSL til SNN. Landet ca 2 timer senere.
I følge Flightradar og DY sine egne systemer, så står denne ennå ved OSL?
Twin Otter
16-04-2021, 18:14
Planespotters.net melder at den står i SNN.
https://m.planespotters.net/airframe/boeing-737-800-se-rrc-norwegian-air-sweden/3w8y6n
I følge Flightradar og DY sine egne systemer, så står denne ennå ved OSL?
Hvis du tar playback i Flightradar fra 13:50z i går vil du se at den går OSL-SNN. Ganske anonymt, men likevel. ;)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210416/062b10cd2321e34d2000880051e90f35.jpg
Overlevert leasing OSL regner jeg med, og at de har flydd den på ACREG som ATC......derfor ikke NAX ATC FLT NO antar jeg, det kan jo forvirre FR24 ørlite
Observert i AeroMéxico-farger på SNN, i ferd med å bli XA-OCA:
Skyliner:
Boeing 737 -8JP 39162 2991 XA-OCB AeroMéxico in full cs at SNN 05jun21, SE-reg after paint prior delivery (+ 39164/3196 XA-OCA 04jun21 ex SE-RRC) ex SE-RRA
Leveringsflight i går 1/7:
Skyliner:
Boeing 737 -8JP 39164 3196 XA-OCA AeroMéxico delivery 01jul21 SNN-BGR-MEX, SE-reg ex SE-RRC