PDA

View Full Version : Hotellanbefalinger for London

Vede
11-02-2010, 14:43
Planlegger en ny tur til london nå i mai og jeg er ute etter et hotell i nærheten av sentrum som ikke kosster skjorta. Er ikke nødt til å være gangavstand men så lenge det er gang avstand til en tube stasjon og at man slipper å bytte tog flere ganger så er vi fornøyd.

Siden det er så mange bereiste sjeler der ute. Noen som har noen hotelltips og komme med? Har søkt endel på hotels.com, men der finnes så utrolig mange.

Discus
11-02-2010, 14:45
Prisene varierer veldig i midtuke og helger. Best Western Burns (v/Earls Court) er greit, rent og ryddig og har greie priser også midtuke.

Hickok
11-02-2010, 15:18
Hvis du vil ha god value for money, er www.travelodge.co.uk en god start å begynne. rimelige rom (du må kjøpe en og en natt for å få de billigste rommene), og helt OK standard. Det kryr av disse i London.

TOS
11-02-2010, 15:19
Planlegger en ny tur til london nå i mai og jeg er ute etter et hotell i nærheten av sentrum som ikke kosster skjorta. Er ikke nødt til å være gangavstand men så lenge det er gang avstand til en tube stasjon og at man slipper å bytte tog flere ganger så er vi fornøyd.

Det spørs hva du legger i sentrum....;) Når det gjelder nærhet til tube og minimale bytter, så er det kritisk avhengig av hvor i London du har tenkt å bevege deg mye.

Personlig så har jeg en forkjærlighet for Mayfair, men der er det ikke så mange budsjetthoteller. Da har man gangavstand til Soho, Covent Garden, Oxford/Regent St, Green Park/St James Park/Hyde Park, Buckingham Palace osv. Ulempen er hotellprisene.

Litt av samme type lokalisering er hotellene rundt Marble Arch, men mitt ankepunkt er at man ikke unngår Oxford St som etter mitt syn er et mareritt (men fordelen er at Selfridges er like i nærheten...).

Et alternativ kan være i nærheten av Tottenham Court Rd, som også har nærhet/gangavstand til store deler av de områdene jeg ferdes i. Der er det et stort hotell som heter St Giles - sikkert greit nok om man ikke er kravstor, men jeg har bodd der en gang og gjør nok ikke det igjen.... Det er også noen Radisson-hoteller der (Kenilworth, Bloomsbury o.l.).

Rundt Earls Court har man en del rimelige hoteller, men da er man stort sett avhengig av transport per tube for å komme seg til mer sentrale deler. Der har man District Line & Piccadilly Line (sistnevnte er kjekk for aksess til Covent Gdn, Regent St, Soho, o.l.). Jeg har bodd et par ganger på et rimelig hotell som heter Twenty Nevern Square, som jeg kan anbefale.

SQ 777
11-02-2010, 15:45
Har mange tips, men de har vel gått ut på dato...

Men prøv denne:

http://www.london-hotels.co.uk/

De har ofte gode tilbud en ikke finner andre steder. Selv fikk jeg sist Hilton Kensington for røverpris, og for to uker siden fikk en venn jeg tipset om dette
Hilton Park Lane for noe tilsvarende..

TOS
11-02-2010, 15:49
Jeg bruker ofte http://www.lastminute.com/ for å booke hoteller. De har sine Top Secret deals som av og til gir god pris på gode hoteller.

Hickok
11-02-2010, 15:57
Du kan selvsagt også sjekke www.hotwire.com. Det dukker stadig opp gode dealer der.

Vede
11-02-2010, 18:21
Takk for tips folkens. Når jeg tenker på sentrum så ikke langt i fra Oxford Street, Piccadilly Circus og Trafalger Square området.

Håper på et hotell for rundt 1000kr natten eller billigere selvfølgelig. Ikke at jeg sover hvor som helst når det gjelder kvalitet.

Hickok
11-02-2010, 18:50
Som sagt, hvos Travelodge er godt nok, så er absolutt Euston å anbefale. Beliggenhet ved London Euston jernbanestasjon, og 15-20min å gå til Oxford Str. etc.

LCH
11-02-2010, 18:57
Bodde selv på Hilton Kensington i høst. Bra priser til London å være (ca. NOK 900 per natt) kanskje litt slitt, men meget bra standard sammenlignet med alle rottereirene i området rundt Hyde Park mange turister velger. Hotellet ligger kanskje litt langt fra sentrum, men er innen gangavstand til Notting Hill Gate, og med to Central Line stasjoner bare noen hundre meter fra hotellet. Er også Starbucks, Tesco Express og diverse spisesteder i området rundt. Eneste minuset var vel egentlig at det ligger litt krunglete til om man kommer fra f.eks. Victoria, i og med at man må bytte tube for å komme seg dit. Dette er forresten crewhotellet til Thai.

Vede
11-02-2010, 20:47
Dette er forresten crewhotellet til Thai.

De benyttet Premier Inn Heathrow Airport da jeg var der over nyttår.

BudFox
11-02-2010, 22:46

Jeg kan anbefale dette hotellet: http://www.parkplaza.com/londonuk_victoria
Tror du kan få dobbeltrom til ca. £100 natten. Vi har hatt venner på besøk om har bodd der.

Victoria er easy og midt mellom alt. 20 min gange til West end (Kings road, chelsea etc), 20-25 min gange gjennom Buckingham palace og green park til Piccadelly og videre til Piccadelly circus. 20-25 min gange østover til Big Ben, Ldn eye, southbank etc. Bussen (nr 148) til westfield (http://uk.westfield.com/london/) går omtrent utenfor døra om du har med deg noen shopping gale og toget går fra victoria station (2 min) til gatwick om du reiser derifra. Victoria er på circle/district/victoria line (bytt på south kensington) om du vil ta tuben til heathrow. Rommene er store til London å være med god standard.

Øivind
11-02-2010, 22:50
Holiday Inn har jo massevis av hoteller over hele London.
De er som regel greie og relativt billige.
Jeg overnattet på HI Kensington for to uker siden midt i uka. Betalte under 1000 kroner inkl. frokost. Pre paid med restriksjoner riktignok.
Jeg var veldig fornøyd. Rent og pent, og rommet virket ganske nyrenovert.

Discus
11-02-2010, 22:53
...som minner meg på: Holiday Inn Bloomsbury tror jeg at jeg fikk til £88/natt for dbl i høst, gangavstand til mye. Kan anbefales det også.

TOS
11-02-2010, 22:54
Jeg overnattet på HI Kensington for to uker siden midt i uka. Betalte under 1000 kroner inkl. frokost. Pre paid med restriksjoner riktignok.
Jeg var veldig fornøyd. Rent og pent, og rommet virket ganske nyrenovert.

Jeg har bodd på Holiday Inn i Mayfair. Ikke noe som kommer til å skje en gang til..... Needless to say - ikke veldig happy med standarden der.

LCH
11-02-2010, 23:05

Da har de enten byttet eller så bruker begge. Var ihvertfall crew fra minst to fly der de dagene jeg bodde der.