Log in

View Full Version : Ut paa tur med Southwest!

dc-8-63
27-05-2005, 20:25
...saa langt er vi fornoeyd med Southwest, pris tur-retur Seattle Chicago var USD100.00 billigere pr.person enn Alaska og hele 600.00 pr.person billigere enn American og Untied....ikke bare virket Websidene til Southwest, de var ogsaa meget bruker vennlige og hadde en grei oversikt over priskategorier hvilke avganger som var ledige....slik at det var lett for oss aa se at vi kunne slippe 0600 avgang paa returen mot et tillegg paa USD 20.00 pr person.....saa langt er det vel kun den nye web siten til Hawaiian som er bedre enn Southwest i mine oeyne......:up:

Ser ikke frem til kombinasjonen av TSA og Memorial Day Weekend....den eneste troesten er at Alaska naa har 2 timers koe for sjekkinn og de fleste avgangene mere enn en time forsinket.....vet ikke om det var saa smart aa outsource bagasje handling til India:biggrin

LN-MOW
28-05-2005, 19:39
Originally posted by dc-8-63
....vet ikke om det var saa smart aa outsource bagasje handling til India:biggrin

Samoa .....

Hm ... skal fly Alaska i kveld ... skal ihvertfall passe paa aa faa med meg bagasjen ombord.

Trety
30-05-2005, 10:47
Originally posted by dc-8-63
slik at det var lett for oss aa se at vi kunne slippe 0600 avgang paa returen mot et tillegg paa USD 20.00 pr person.....

BA har også en slik kjekk sak når man booker på web - smart og meget brukervennlig. Her er det mange som har noe å lære...!

dc-8-63
01-06-2005, 01:19
Southwest fortsatte med positive inntrykk.....sjekket inn via web sidene ved sekstiden om morgenen fredag...og fikk Group B....uansett det var 0 mennesker i koe ved automatene paa flyplassen, saa i loepet av 3 minutter var vi ferdige.......Maskinen som skulle ta oss til Chicago kom inn til Gate 15.05....sent for en en avgang 15.15....men de snudde den (full inn/full ut) paa under halvtime og vi pushet ut 15.33....bra! Med gruppe B fikk vi det vi trengte av seter....2 seter paa rad 5.....benplass og sete komfort var meget bra....og servering vel .... CK ville ha satt pris paa de 4 Oreo's.....selv var jeg fornoeyd med en Heineken til USD 3.00 (kan nemlig ikke faa meg til aa betale for Budweiser)......det var daarlig vaer under innflygningen til Midway...og vi endte opp med en ankommst og ikke en landing:biggrin ...noe Crewet understreket med "We're Here!"

Paa returen hadde jeg laert....saa naar vi kom hjem til hotellet etter midnatt, sjekket jeg inn med engang...og fikk A (lykken pa Southwest'skt)...denne gangen kom maskinen inn paa tid 18.00....og i loepet av 25 minutter var maskinen toemt og fyllt opp klar til pushback 5 minutter foer avgangstid......

Saa hva ville USD 100.00 mere gitt oss med Alaska....vel: miles, "a food thingy" leie av DVD Spiller med 64 fimer for USD10.00 , Budweiser til USD 4.00 samt en droey forsinkelse begge veier.......hos Untied og American for USD 600.00 mere Pr.person: Miles, "a food thingy" , film til USD 5.00 og O'hare i stedenfor Midway.....

EB
01-06-2005, 13:45
Har også fløyet Southwest...og er IKKE imponert. Test kommer og det kommer også en test Southwest vs. Amtrak på omtrent samme strekning...

DY
12-06-2005, 16:38
Ser fram til testen av Sothwest.
Noe for meg til å tro at du ikek sprenger poengskalen slik du gjorde da du fløy SAS :D

EB
12-06-2005, 17:17
Selv SAS blekner i forhold til Amtrak...beat that one!!!

DY
12-06-2005, 19:34
Er redd NSB også kommer til kort :)

EB
13-06-2005, 06:08
Jeg er da også fan av NSB... Neste mandag morgen prøver jeg NSB tur/retur Gøteborg...:spin:

DY
13-06-2005, 13:16
NSB er bra tatt i betraktning den gamle skinnegangen dem har. Noen satsing på jernbane er vel lenge siden vært prioritert....bortsett fra den eneste hurtigtog-strekningen i landet....som går til en flyplass. Nesten litt komisk og patetisk. Heia Norge:)

EB
29-06-2005, 08:25
Ja! NSB var bra Oslo-Gøteborg. Sentrum til sentrum... Gratis frokost og gratis aviser...

DY
02-07-2005, 17:44
Toget er bra på middels lange strekninger. Burde absolutt vært bygd ut bedre jernbanenett i dette landet mellom Oslo Kristiansand spesielt. Her kunne en tatt mye trafikk fra vegnettet og luften. Både miljøvennlig og ofte tidsbesparende.

Men interessant lesing om Southwest i USA.