PDA

View Full Version : Sonberg slutter i SAS


Blubird
09-02-2010, 13:31
Kan ikke se at dette har fremkommet på forumet tidligere?

Jeg har selv bidratt til beslutningen, som blant annet er et resultat av at vi slår sammen stabsfunksjoner for å spare penger og dels at det er en grense for hvor lenge jeg var villig til å ukependle og tilbringe mesteparten av uken borte fra familien, sier Sonberg.


http://www.dn.no/forsiden/etterBors/article1834822.ece

RIBRO
09-02-2010, 13:36
Veldig synd dette. Sonberg er en flink man som fremstår som roen selv.

JetBlue
09-02-2010, 14:07
Enig, dette var synd. Claus har gjort en flott jobb i SAS.

Trety
09-02-2010, 14:11
Slutter meg til de to foregående, Sonberg er dyktig. Men skjønner jo veldig godt hvorfor han ikke fortsetter, dette vet vel CK alt om også.

TCAS
09-02-2010, 14:19
Ble ikke Richard Kongsteien ansatt som kommunikasjonssjef i SAS/Widerøe for et halvt års tid siden? Eller var det informasjonssjef? (uten at jeg skjønner forskjellen)

amatør
09-02-2010, 14:33
Ble ikke Richard Kongsteien ansatt som kommunikasjonssjef i SAS/Widerøe for et halvt års tid siden? Eller var det informasjonssjef? (uten at jeg skjønner forskjellen)
Man trenger litt forskjellige sjefer vet du. Mange ledere med høye lønninger er viktig for driften av et selskap..:lol

LN-KOG
09-02-2010, 15:01
Man trenger litt forskjellige sjefer vet du. Mange ledere med høye lønninger er viktig for driften av et selskap..:lol

Nå er det vel forskjell på SAS og Widerøe. Det er også forskjell på hvilke områder man dekker. Det er nok en kommunikasjonsansvarlig per land og en overordnet.

FlightDeck
09-02-2010, 15:15
Ble ikke Richard Kongsteien ansatt som kommunikasjonssjef i SAS/Widerøe for et halvt års tid siden? Eller var det informasjonssjef? (uten at jeg skjønner forskjellen)

SAS i Norge og Widerøe har vel slått sammen sine kommunikasjonsenheter, der Richard Kongsteien nå er "felles" kommunikasjonsdirektør. Så er Knut Morten Johansen informasjonssjef i SAS, mens Siw Sandvik er informasjonssjef i Widerøe.

Claus Sonberg er vel Vice President for Corporate Communications i SAS Group.