PDA

View Full Version : WIAS og FQTV-nummere


JoeW
09-02-2010, 12:09
Etter en del bookinger gjennom WIAS begynner det å irritere meg - omkring halvparten av gangene faller FQTV-nummeret ut, enten det er Eurobonus på en SK-flight - i siste tilfellet her er det et CO-nummer som har falt ut - og den fantastiske web-checkinløsningen lar deg jo ikke engang velge CO for å legge det inn. Selvsagt, det ordner seg - men hvorfor faller dette så ofte ut - reisecompanion med EBG faller ut like ofte; igjen, ikke noe problem - men hvorfor blir ikke dette videreformidlet til flyselskapene når bekreftet på reservasjonen fra WIAS?

EDIT: "Halvparten" er basert på et sted mellom 10 og 20 bookinger - måske ikke direkte representativt, men likevel.

LN-MOW
09-02-2010, 13:37
Ser en del reject-noter i pnr'er og som regel er det mismatch mellom navn i pnr'en og FQTV-databasen. Disse maa vaere noeyaktig like for at det skal gaa igjennom. Jeg booker selv en del domestic gjennom wideroe.no og har aldri hatt problemer..

Hickok
09-02-2010, 13:45
Jeg har også hatt noen opplevelser der FQTV nummer har falt ut på en WIAS booking, men ingenting systematisk. F.eks. hadde jeg fem flighter på julebordturen på en WF booking. De tre CO flightene gikk fint, mens mitt AC nummer falt ut på de to UA flightene.

JoeW
09-02-2010, 14:01
Ser en del reject-noter i pnr'er og som regel er det mismatch mellom navn i pnr'en og FQTV-databasen. Disse maa vaere noeyaktig like for at det skal gaa igjennom. Jeg booker selv en del domestic gjennom wideroe.no og har aldri hatt problemer..
OK, for mitt vedkommende kaaaaan det være jeg har et mellomnavn i COs profil, så det kan jo være noe av årsaken, selvom travel companion alltid benytter sitt mellomnavn...

Vel, utblåsningen over. Satser på at det går å legge inn CO-nummer på kiosk, hvis ikke får bagdrop jobbe litt!

LN-MOW
09-02-2010, 14:09
OK, for mitt vedkommende kaaaaan det være jeg har et mellomnavn i COs profil, så det kan jo være noe av årsaken .............!

.. og da er det nok sannsynlig at FTL ogsaa avvises og at du maa etterregistrere .. ;)

JoeW
09-02-2010, 15:18
.. og da er det nok sannsynlig at FTL ogsaa avvises og at du maa etterregistrere .. ;)Jeg har fått poeng hos CO på mine siste SAS-turer booket hos WIAS uten mellomnavn før, uten problemer. Ser nå på COs hjemmeside, hvor det ser ut som de kun har midle initial på meg.

espenlok
09-02-2010, 20:00
A propos FQTV-nummer som faller ut hos Wideroe.no. Jeg savner også noen slike på mitt Flying Blue-kort, og lurer på om det har en sammenheng med hvordan nummeret blirr registrert ved billettkjøp: Skal Flying Blue-nummer legges inn hos Wideroe med prefiks KL eller AF før nummeret? Eller kan begge deler benyttes?