View Full Version : Ethiopian Airlines
Skal en tur til Sør Afrika i sommer, fant noen billige billetter med Ethiopian fra ARN. Noen som har erfaringer med Ethiopian??? Plass ombord, mat osv....
Edit: Tenker da mest på 757'ene de bruker på ARN
Utflyttet
06-02-2010, 16:30
Har flydd 757 fra Arlanda, den går via Roma til Addis. Min erfaring er at det er trangt, fyllt til randen, B-klasse service, og absolutt alt som ikke er spikret fast i Stockholm er forsøkt tatt med som baggasje, enten i kabinen eller sjekket inn.
-A
Jeg har bare positiv erfaring med ethiopian på kort/mellomdistanse i afrika. De bruker lekre b737-800 med winglets på mange kort/mellomdistanseruter. Husker ikke noe negativt fra kort/mellomdistanse B757 heller. Men har dårlig langdistanseerfaring (b767 ADD-FRA). Gammelt og veldig slitt.
m
Utflyttet
06-02-2010, 19:43
Jeg har bare positiv erfaring med ethiopian på kort/mellomdistanse i afrika. De bruker lekre b737-800 med winglets på mange kort/mellomdistanseruter. Husker ikke noe negativt fra kort/mellomdistanse B757 heller. Men har dårlig langdistanseerfaring (b767 ADD-FRA). Gammelt og veldig slitt.
m
Inventaret på 757 er likt 767 stort sett; ikke mye å trakte etter, spesielt ikke 2 timer til Roma, 1 time på bakken og så 5-6 timer i luften igjen. Men nyere 737 på kortdistanse må da være OK. :)
-A